Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Kilka naturalnych sposobów, aby równoważyć poziom pH

Kilka naturalnych sposobów, aby równoważyć poziom pH

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Poziom pH naszego organizmu zależy od wielu czynników. Najlepiej jest, aby równowaga kwasowo – zasadowa była na prawidłowym poziomie, ponieważ zaburzenie może prowadzić do nieodwracalnych zmian w organizmie. Przedział skali pH zaczyna się od 0, a kończy na 14. Oczywiście wartość najniższa, czyli 0 – 6 oznacza, że mamy do czynienia z kwaśnym odczynem pH, 7 jest natomiast neutralne, a od 8 - 14 mamy odczyn zasadowy. Miejsca intymne u kobiet mają zwykle pH w przedziale 3,5 – 4,5 i jest to odczyn kwaśny. Główną przyczyną problemów z miejscem intymnym kobiety jest to, że często dochodzi do zaburzenia równowagi pH, co wiążę się z rozwojem większej ilości bakterii.
1
badanie ph
Utrzymanie prawidłowego odczyny pH pomaga utrzymać świeżość i komfort higieny. Otrzymanie wartości pH powyżej 4,5 może powodować stany zapalne pochwy oraz rozwój bakterii, które przyczyniają się do chorób przenoszonych drogą płciową takich jak chlamydia oraz rzeżączka.

Jakie są przyczyny podwyższonego pH?
- miesiączka – pH krwi wynosi 7,4
- stosunek płciowy – pH nasienia mieści się w przedziale od 7,1 do 8
- środki higieniczne – większość płynów do higieny intymnej ma pH powyżej 8
- wahania hormonalne – w okresie ciąży, menopauzy oraz zaburzonych cykli pH może się zmieniać
- dieta oraz ćwiczenia
- tampony – zbyt długie używanie tamponu może powodować znaczne podwyższenie poziomu pH
Jeśli nie chcesz mieć problemów z utrzymaniem prawidłowej higieny i pH miejsc intymnych, możesz skorzystać z kilku cennych rad dotyczących dbania o higienę. Gdy odczyn pH zwiększa się, może dojść do rozwoju mikroorganizmów, które powodują nieprzyjemny zapach i dyskomfort.
2
prawidłowe ph
Jak w takim razie dbać o zrównoważony poziom pH?
Najlepszym sposobem, aby dbać o higienę intymną jest używanie środków na bazie naturalnych produktów. Większość płynów do mycia zawiera substancje, które mogą powodować podrażnienia i zaburzenia pH. Dlatego też, coraz więcej kobiet przekonuje się do naturalnych płynów, które są bezwonne oraz nie zawierają ani grama mydła. Poniżej znajduje się kilka propozycji, które na pewno przypadną Ci do gustu i sprawią, że raz na zawsze zapomnisz o problemach z higieną.
3
jogurt
Aloes
Świeży aloes najlepiej jest uzyskać prosto z rośliny, ponieważ wtedy mamy gwarancję, że faktycznie jest świeży. Aloes kupiony w drogerii często może być doprawiony jakimś chemicznym środkiem lub konserwantem. Jak przygotować płyn z aloesu? Najlepiej jest wziąć niewielką ilość aloesu dodać do filiżanki wody i po krótkim mieszaniu użyć tak jak płynu do higieny intymnej.

Jogurt
Jogurt od lat jest znany ze swoich właściwości, które pomogą nam otrzymać odpowiednie pH miejsc intymnych. Dodatkowo jogurt świetnie sprawdzi się podczas pielęgnacji miejsc intymnych w momencie wystąpienia grzybicy pochwy. Działanie antybakteryjne bakterii w jogurcie pomoże łagodzić objawy grzybicy oraz będzie działał kojąco na skórę.
4
rumianek na zdrowie
Rumianek
Parzony rumianek działa kojąco na podrażnione okolice miejsc intymnych. Świetnie nadaje się do przemywania oraz łagodzenia pieczenia, które występuje w momencie kiedy mamy do czynienia z zapaleniem w okolicach miejsc intymnych. Rumianek najlepiej zaparzyć na świeżo, następnie wystudzić i w momencie, gdy będzie letni przemywać miejsce intymne. Dodatkowo rumianek ma właściwości, które pozwolą utrzymać prawidłowe pH.

Soda
Jeśli chodzi o równoważenie pH, soda jest świetnym rozwiązaniem. Roztwór sody pozwala wyeliminować nieprzyjemny zapach i podrażnienia wywołane zmiennym pH skóry. Najlepszym rozwiązaniem jest zanurzenie się w wannie z ciepłą wodą z dodatkiem połowy szklanki sody do wody. Już po kilku minutach kąpieli poczujemy znaczną różnicę.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Głodówki to łatwy i szybki sposób na oczyszczenie organizmu, jednak w większości mają pewną wadę. Otóż, oczyszczanie...
Jak zrobić głodówkę bez głodowania?
Głodówki to łatwy i szybki sposób na oczyszczenie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt