Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > 10 super składników wspomagających trawienie

10 super składników wspomagających trawienie

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Zdrowe trawienie jest skomplikowanym procesem, który dzieje się poza nasza kontrolą niezależnie czy pracujemy czy śpimy. Jeśli pożywienie trawione jest nieprawidłowo, może to powodować poważne skutki dla twojego zdrowia. Czym może to być spowodowane? Stresem, złymi nawykami żywieniowymi itd. Spróbuj stosować regularnie poniższe produkty i zobacz jak twoje jelita powrócą do pełni zdrowia. Oto one:
1
limonka i cytryna
Limonka i cytryna
Jest świetnym produktem alkalizującym ciało. Pomaga regulować poziom pH w organizmie i zapewnić jelitom zdrowie. Jest to ogromne źródło witaminy C i elektrolitów ( które są również istotne po spożyciu alkoholu ). Wyciśnij cytrynę do filiżanki ciepłej wody i wypij zamiast porannej kawy. Najlepiej stosować na pusty żołądek co zapewni mu naprawdę dobry start oraz wypłucze toksyny pozostałe po nocy.

Kurkuma
Składnikiem aktywnym kurkumy jest kurkumina. Jest składnikiem cieszącym się ogromnym zainteresowaniem w ostatnim czasie. Ma one niezwykłe właściwości przeciwzapalne, pomaga leczyć wrzody żołądka i rozwiązywać inne problemy trawienne. Kluczem do sukcesu w przypadku spożywania kurkuminy jest jej regularne spożywanie.
2
rosół z kości
Rosół z kości
Ciepły, pyszny rosół z kości jest idealnym pożywieniem dla Twojego przewodu pokarmowego. Żelatyna, kolagen i białka są łatwo trawione przez organizm i pomaga odbudować zdrowie jelit.

Imbir
Imbir ma działanie przeciwzapalne i silnie antyoksydacyjne. Jak wiemy posiada wiele dobrych właściwości leczniczych, również w przypadku leczenia układu trawiennego. Imbir spożywany w godzinach porannych pomaga oczyścić twój przewód pokarmowy, ale i cały organizm. Możesz spożywać go z herbatami ziołowymi, jeśli nie lubisz w naturalnej postaci.
3
mięta na trawienie
Mięta
Mięta może przynieść ukojenie w przypadku nudności. Smakuje niesamowicie i jest idealna do płukania podniebienia po posiłku. Mięta może być spożywana w postaci herbatek jak również w postaci naturalnej. Znajduje ona zastosowanie w wielu potrawach kulinarnych.

Cynamon
Cynamon jest silnym przeciwutleniaczem oraz silnym środkiem przeciwzapalnym. Jest doskonałym i pysznym dodatkiem do diety- możesz posypać nim desery, dodać do herbaty czy innych potraw i ciast.
4
olej kokosowy na trawienie
Omega 3
Kwasy tłuszczowe omega-3 mogą być spożywane w postaci oleju z ryb lub po prostu spożywania większej ilości ryb. Łosoś jest doskonałym źródłem kwasów omega-3 i jest naprawdę smaczny. Te korzystne kwasy tłuszczowe zmniejszają stany zapalne w organizmie oraz pomagają w złagodzeniu zaburzeń trawiennych. Omega-3 wspiera zdrowie serca i może zmniejszać ryzyko reumatoidalnego zapalenia stawów.

Olej kokosowy
Olej kokosowy jest fantastycznym dodatkiem do diety, który charakteryzuje się niezwykle długą listą korzyści zdrowotnych praktycznie w każdym wymiarze. Zawiera on średnio- łańcuchowe kwasy tłuszczowe, które łatwo się przyswajają. Są one również metabolizowane w sposób, który przynosi korzyści terapeutyczne jeśli chodzi o mózg. Jest to ważne jeśli chodzi o utrzymanie zdrowia jelit oraz właściwego nastawienia psychicznego. Olej kokosowy okazał się również skuteczny w przypadku drożdżycy w żołądku i jest szczególnie znany ze swoich wspaniałych właściwości przeciwbakteryjnych. Jest to bardzo łatwy do wykorzystania w praktycznie każdej diecie.
5
banany na trawienie
Banany
Banany są bardzo bogate w błonnik. W rzeczywistości 70% włókien jest nierozpuszczalna. Ten rodzaj błonnika może pomagać przenosić żywność w dół przewodu pokarmowego oraz regulować ruchy jelit. Pozostałe 30% włókien zawiera 9.

Fermentująca żywność
Spożywanie fermentującej żywności jest bardzo zdrowe dla całego organizmu, ale szczególnie dla układu pokarmowego. Pomagają one wzrost dobrych bakterii w jelitach oraz regulują odpowiednie pH w żołądku. Jeśli spożywasz małe ilości fermentujących produktów, w twoim przewodzie pokarmowym dominują złe bakterie, które w konsekwencji mogą powodować dolegliwości od wzdęć, poprzez złe trawienie aż po biegunkę. Zwiększ powoli spożycie takich produktów jak kefiry, jogurty naturalne, które są doskonałym źródłem probiotyków, które przywrócą zdrowe bakterie jelitowe.rozpuszczalny błonnik.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Układ pokarmowy to mechanizm złożony ze ściśle ze sobą współpracujących organów. Gdy jeden z nich zaczyna szwankować,...
Sposoby na dobre trawienie
Układ pokarmowy to mechanizm złożony ze ściśle ze sobą współpracujących organów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt