Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Guzy Mózgu > Czy poranny ból głowy może oznaczać guza mózgu?

Czy poranny ból głowy może oznaczać guza mózgu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Poranny ból głowy dotyka wielu z nas. Najczęściej objawia się uciskiem, pulsacją lub też charakterystycznym ukłuciem. Niezależnie od formy bólu jest on uciążliwy i może powodować niepokój, przez co już od rana masz obniżony nastrój co skutkuje negatywnie na perspektywie całego dnia. Niestety bóle głowy mogą w wielu przypadkach być objawem guza mózgu, lecz wpływ na bóle głowy mogą mieć też inne czynniki.
1
bezdech senny
Jedną z możliwych przyczyn jest bezdech senny- co powoduje niedotlenienie mózgu. Bezdechy mogą trwać od kilku sekund do nawet kilku minut i może występować do 30 razy na godzinę. Istnieją trzy rodzaje bezdechu sennego: obturacyjny, centralny i złożony. Obturacyjny występuje najczęściej w czasie "odpoczywania" mięśni gardła. Centralny bezdech senny jest wynikiem niewłaściwej sygnalizacji z mózgu do mięśni odpowiedzialnych za oddychanie, a bezdech złożony jest połączeniem powyższych dwóch. Oprócz bezdechu bóle głowy może powodować także chrapanie, nagłe przebudzenia, suchość w ustach, bóle gardła, bezsenność, nadmierne zmęczenie, drażliwość oraz odwodnienie.
2
bóle głowy
Jak odróżnić guza mózgu od bólu głowy?
Guza mózgu charakteryzują takie objawy jak: drętwienie lub osłabienie kończyn, zaburzenia widzenia, nudności, wymioty, trudności w mowie, przewlekłe bóle głowy, bóle głowy nasilające się w ciągu kilku dni, tygodni, a nawet miesięcy. W celu upewnienia się należy skonsultować się z onkologiem, który zleci odpowiednie badania i odnajdzie właściwą przyczynę bólów. Warto to zrobić, ponieważ nawet jeśli z tym bólem da się normalnie funkcjonować to znacząco obniża jakość życia i Twoje zadowolenie.
3
przebywanie na słońcu
Jak walczyć z bólem głowy? Od czego zacząć?
Na początek powinieneś zmienić tryb życia to znaczy: lepiej się odżywiać, pić więcej wody, dostarczać organizmowi witamin, minerałów, a także witaminy D- po prostu przebywając na słońcu. Kolejną rzeczą jest zwiększenie aktywności fizycznej poprzez codzienne, nawet krótkie 15- minutowe ćwiczenia. Rzuć używki typu tytoń, ogranicz spożycie alkoholu ponieważ wyniszcza organizm oraz komórki mózgowe. Dobrze się wysypiaj oraz spróbuj bardziej zorganizować swoje życie- przede wszystkim musisz zacząć chodzić spać mniej więcej o jednej godzinie każdego dnia. Twój organizm będzie ci wdzięczny za regularność.
4
powody bólu głowy
Inne przyczyny bólu głowy?
Przyczyn może być naprawdę wiele. Oprócz powyższych przyczyn może to być również związane ze sprawami związanymi z niewłaściwym ciśnieniem krwi, przewlekłymi napięciami, migreną, stresem, depresją lub też może to być skutek dużej grupy lekarstw, które być może musisz przyjmować.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Powodów bólu głowy może być wiele i choć dokuczliwy, w większości przypadków nie jest sygnałem poważniejszych kłopotów...
Czego objawem może być ból głowy?
Powodów bólu głowy może być wiele i choć dokuczliwy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt