Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Zioła > 8 ziół, które możesz z powodzeniem uprawiać w swojej kuchni

8 ziół, które możesz z powodzeniem uprawiać w swojej kuchni

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Aby tworzyć arcydzieła kulinarne, musisz mieć wszystkie niezbędne składniki pod ręką i jest to marzenie bardzo wielu ludzi. Kiedy coś naprawdę ci wychodzi, jesteś z tego zadowolony, ale do sukcesu dokładasz fakt, że nie masz pod ręką świeżego koperku czy pietruszki, może podciąć ci skrzydła, ponieważ nie będziesz w pełni zadowolony ze swojej pracy. Dlaczego zatem nie spełnić tego marzenia? Chciałbym przedstawić ci kilka ziół i roślin, które możesz bardzo łatwo hodować w domu i mieć zawsze świeże składniki w swojej kuchni.
1
koperek
Kolendra
Pierwszym składnikiem jaki wybrałem jest kolendra. Jest ona bardzo prosta w uprawie, potrzebuje lekkiej, neutralnej pod względem kwasowości ziemi. Nasiona należy w doniczce siać w rzędach oraz regularnie je podlewać. Sadzonki kolendry pojawiają się w ciągu kilku tygodni po tym jak je posadzisz.

Koper
Koperek jest nieocenionym ziołem w każdej kuchni i również jest bardzo prosty w uprawie. Koperek nie lubi światła słonecznego, potrzebuje regularnego podlewania i zaleca się wspomaganie go przy pomocy nawozu mineralnego dwa razy w miesiącu ( do gleby ).
2
pietruszka
Pietruszka
Jak zmienią się twoje potrawy kiedy użyjesz świeżej pietruszki zamiast suszonego odpowiednika? Już niedługo możesz mieć świeżą pietruszkę na wyciągnięcie ręki. Przed posadzeniem pietruszki należy moczyć nasiona w wodzie, jeden dzień przed posadzeniem. Po wysiewie należy pogłębić nasiona na nie więcej niż pół centymetra, a następnie przykryć niewielką dodatkową warstwą ziemi. Po tym umieść doniczkę w ciemnym miejscu i podlewaj co drugi dzień. Gdy pojawia się liście możesz przenieść garnek na przykład na parapet- blisko źródła światła.

Rozmaryn
Nasiona rozmarynu najlepiej jest posadzić w wilgotnej glebie w małych doniczkach na około 15 centymetrów głębokości. Nasionka kiełkują przez około miesiąc. Ważne jest, aby utrzymywać odpowiednią wilgotność podłoża, oraz pamiętaj by zapewnić roślinie odrobinę świeżego powietrza od czasu do czasu.
3
tymianek
Szałwia
Do hodowli szałwii wystarczy ci jakiś plastikowy kubek, ale kiedy roślina jest już dojrzała, potrzebuje co najmniej 1.5 litrowy pojemnik. Podobnie jak w przypadku rozmarynu, nasiona szałwii powinny być sadzone w wilgotnej glebie.

Tymianek
Na początku zwilż glebę przy pomocy rozpylacza do wody i wrzuć kilka nasion. Przykryj je warstwą ziemi o grubości około jednego centymetra, Zanim pojawią się pierwsze sadzonki musisz pilnować aby górna warstwa ziemi zawsze była wilgotna. W przeciwieństwie do kolendry tymianek potrzebuje umiarkowanego podlewania.
4
meliska
Melisa
Hodowanie melisy polega na posadzeniu jej w rzędzie na wysokości około 12-15 centymetrów oraz podlewania dwa do trzech razy tygodniowo. Jeśli chcesz mieć więcej liści, nie pozwól jej kwitnąć. Zaleca się aby ścinać kwiaty już wtedy kiedy zaczną się pojawiać, wtedy roślina będzie tworzyła więcej rozgałęzień bocznych.

Oregano
Oregano jest rośliną bardzo mało wymagającą, jeśli chodzi o warunki glebowe, ale potrzebuje duże ilości światła słonecznego, więc doniczkę najlepiej umieścić w nasłonecznionym jasnym miejscu na przykład parapecie. Nasiona powinny się znajdować na głębokości około pół centymetra. Oregano powinno się podlewać około trzy, cztery razy dziennie, kiedy jest jeszcze młode, a kiedy dojrzeje wystarczy podlewać co drugi dzień.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ten koszyk jest dobrym rozwiązaniem jeśli nie masz własnego ogrodu a marzysz o uprawie własnych ziół. Możesz go...
Jak zrobić wiszący koszyk?
Ten koszyk jest dobrym rozwiązaniem jeśli nie masz własnego ogrodu a marzysz o uprawie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt