Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Dlaczego nigdy nie należy krzyżować nóg?

Dlaczego nigdy nie należy krzyżować nóg?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Skrzyżowane nogi czy inaczej potocznie mówiąc „zakładanie nogi na nogę” jest pozycją jaką ludzie bardzo często przyjmują w pozycji siedzącej. Bardzo często kojarzy się to również z pozycją reporterki w telewizji, ponieważ wygląda to elegancko, seksownie i często mówi o kobiecości. Wielu z nas robi to automatycznie, takie przyzwyczajenie, ale czy wielu z nas wie, że może mieć to bardzo poważne konsekwencje dla naszego zdrowia i ciała? W poniższym artykule postanowiłem podzielić się z tobą kilkoma istotnymi informacjami na temat tej pozycji, dzięki czemu być może unikniesz problemów z krążeniem.
1
krzyżowanie nóg
Co może powodować długotrwałe utrzymywanie tej pozycji, z ewentualną zmiana na drugą nogę? Może to doprowadzić do stanu zwanego niedowładem lub porażeniem nerwu strzałkowego. Może się to również zdarzyć kiedy siedzisz w jednym miejscu przez dłuższy czas. Okazuje się, że zdarzenie to jest bardziej prawdopodobne właśnie w pozycji skrzyżowanych nóg. Badania naukowe wykazały również, że siedząc dłuższy czas, ze skrzyżowanymi nogami wzrasta ciśnienie krwi w organizmie. Nawet jeśli nie masz żadnych problemów z ciśnieniem krwi, unikaj siedzenia w tej pozycji aby żyć zdrowiej i nie narażać się na ewentualne zaburzenia czy porażenia.
2
skrzyżowane nogi
Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest to, że kiedy siedzimy z nogą założoną jedna na drugą, krew jest odsyłana z nóg do klatki piersiowej, w wyniku czego zwiększa się ilość krwi pompowana do serca, co z kolei zwiększa ciśnienie krwi. Innym możliwym wytłumaczeniem jest to, że ciśnienie krwi wzrasta, ponieważ nieświadomie wykonujesz ćwiczenie izometryczne mięśni nóg. Pozycja ta może również prowadzić do zachowania równowagi w obrębie miednicy. Taka pozycja zwiększa również ryzyko powstania tak zwanych pajączków i chociaż częstszą przyczyną powstawania żylaków są twoje geny to jednak takie ułożenie nóg może prowadzić nawet do zapalenia żył. W żyłach istnieją małe zaworki zwrotne, które zapobiegają cofaniu się krwi i jej obiegu w złym kierunku.
3
krzyżowanie nóg niezdrowe
Kiedy twoje nogi są skrzyżowane, tworzysz obciążenie dla twoich żył oraz utrudniasz przepływ krwi, powodując rozszerzenie naczyń wąskich jednocześnie je osłabiając. Wszystko to może powodować bardzo spowolniony przepływ, a nawet cofanie się krwi, co w konsekwencji powoduje gromadzenie się krwi w nogach i twoje żyły zaczynają pęcznieć. Inne badania naukowe wykazały, że ludzie siedzący ze skrzyżowanymi nogami dłużej niż trzy godziny dziennie, mogą spowodować zniekształcenie własnej sylwetki, a nawet wywołać ból w dolnej części pleców, szyi oraz odczuwalny dyskomfort w okolicy bioder. Teraz kiedy już wiesz, czym grozi taka pozycja siedząca, możesz świadomie unikać zagrożenia dla twojego zdrowia.
Przeczytaj teraz: Jak założyć podpaskę?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie jesteś zakochany ani się na to nie zanosi? Poprzedni związek skończył się a Ty nie potrafisz zebrać się w garść i...
Jak być szczęśliwym singlem?
Nie jesteś zakochany ani się na to nie zanosi? Poprzedni...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt