Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Niesamowite zastosowania soli Epsom

Niesamowite zastosowania soli Epsom

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Zapomniana na długo sól Epsom wraca do łask. Znana jest również jako sól gorzka albo siarczan magnezu. Zawiera w swoim składzie ponad 9% czystego magnezu i około 12% czystej siarki. Okazuje się, że jej zastosowania wykraczają daleko poza relaksujące kąpiele. Poniżej znajduje się lista nietypowych zastosowań soli Epsom.
1
peeling z solą
Peeling całego ciała. Po kąpieli wykonaj masaż całego ciała z użyciem garści soli. Możesz również wymieszać sól z wazeliną. Do 2 szklanek soli dodaj 1 szklankę wazeliny i kilka kropli olejku lawendowego. Taki peeling usunie zrogowaciały naskórek.

Sól Epsom może złagodzić ukąszenia komarów. Wymieszaj 2 łyżki soli w szklance wody. Namocz w mieszance ręcznik i zrób okład w miejscu ukąszenia.

Peeling do twarzy. Wymieszaj 1/2 łyżeczki soli z ulubionym żelem do mycia twarzy. Wmasuj w skórę kolistymi ruchami. Opłucz twarz zimna wodą i osusz.
2
kąpiel z solą
Sól Epsom możesz wykorzystać do wykonania pedicure. Do miski z ciepłą wodą dodaj ½ szklanki soli i mocz nogi przez około 5 minut. Zmyj lakier do paznokci, wytnij skórki i skróć paznokcie. Zanurz stopy ponownie na 5 minut w wodzie z solą.

Kąpiele solankowe mogą pomóc zmniejszyć obrzęki i pozbyć się siniaków. Poza tym kąpiel z solą Eposom stanowi doskonały detoks. Dodaj 2 szklanki soli do bardzo ciepłej wody. Możesz również dodać olejek eukaliptusowy lub lawendowy.

Piętnastominutowa kąpiel z użyciem soli Epsom ulży w bólu mięśni i stawów.
3
sól epsom w ogrodzie
Badania wykazują, że magnez i siarka zawarta w soli Epsom sprawiają, iż rośliny rosną szybciej, maja więcej kwiatów i lepiej owocują.

Sól odstrasza również ślimaki z ogrodu. Posyp solą obszar, który chcesz uwolnić od ślimaków.

Siarczan magnezu działa również jako środek owadobójczy. Wymieszaj sól z wodą, przelej do butelki z atomizerem i spryskaj rośliny.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

kolo - 2017-05-08
Do miski z ciepłą wodą dodaj ½ szklanki soli i mocz
 
Kiedy mamy problem z wrastającymi paznokciami, szczególnie u stóp, możemy zapomnieć o długim spacerze czy wyjściu na...
Domowe sposoby na wrastające paznokcie
Kiedy mamy problem z wrastającymi paznokciami, szczególnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt