Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zapalenie Wątroby > Typowe objawy uszkodzenia wątroby

Typowe objawy uszkodzenia wątroby

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Wątroba jest bardzo ważnym organem. Jej główne zadanie to oczyszczanie krwi z toksyn. Początkowo nie odczuwamy, że coś może dziać się z naszą wątrobą, jednak z czasem skutki mogą okazać się już nieodwracalne. Zobacz, na jakie objawy trzeba zwrócić uwagę.
1
zmęczenie
Nudności i problemy trawienne
Nudności i problemy z trawieniem to częste objawy zatrucia pokarmowego, ale również choroby lokomocyjnej. Zawroty głowy lub migreny bywają też czasami oznakami uszkodzenia nerek lub wątroby. Schorzenie objawia się uczuciem mdłości, czego przyczyną może być mała zdolność wątroby do czyszczenia krwi z toksyn i zmiany metabolizmu. W takich sytuacjach należy udać się do lekarza.

Zmęczenie
Uszkodzenie wątroby może objawiać się również zmęczeniem. Organizm pracuje wolniej, a człowiek potrzebuje więcej odpoczynku. Spowodowane jest to tym, że wątroba jest osłabiona czego skutkiem jest nieodpowiednie czyszczenie krwi z toksyn, które odkładają się w krwiobiegu.
2
brak apetytu
Brak apetytu
Nieprawidłowe trawienie wywołane jest zbyt małą ilością kwasu żółciowego, czego skutkiem jest brak apetytu lub spadek masy ciała. Aby poradzić sobie z tym problemem należy udać się do lekarza, gdyż może to nieść ze sobą poważne konsekwencje.

Problemy z trawieniem
Wątroba wytwarza żółć ,która pomaga jelitom cienkim wchłaniać dużą ilość substancji odżywczych z pokarmu. Jednak brak żółci w organizmie objawia się problemami z trawieniem i niestrawnością, biegunką, a także wzdęciami, zaparciami, kamieniami żółciowymi czy nietolerancją alkoholu.
3
problemy z wątrobą
Zmiana barwy moczu
Picie odpowiednich ilości napojów w ciągu dnia sprawia, że mocz ma barwę jasną i przejrzystą, ale jeżeli kolor zmieni się nagle na ciemniejszy niż zwykle, może to być objawem uszkodzonej wątroby. Podwyższony poziom bilirubiny we krwi powoduje zmianę koloru moczu, co jest jednym z pierwszych objawów problemów z wątrobą, ale przyczyną mogą być również inne czynniki, takie jak odwodnienie, zakażenie dróg moczowych, skutki uboczne przyjmowania niektórych leków czy zaburzenia czynności nerek. Dlatego należy udać się do lekarza w celu zdiagnozowania przyczyny takiego stanu.

Zmiana koloru stolca
Przeważnie kolor stolca jest brązowy, jednak z powodu problemów z wątrobą barwa może się zmienić na żółtą kub szarą. Jeżeli kolor stolca zmienia się dość często, należy udać się do lekarza.
4
wizyta u lekarza
Żółtaczka
Jeżeli skóra języka, palców i twarzy, a także białka oczu nagle staną się żółte, jest to objawem choroby wątroby, a powodem takiego stanu jest zwiększona ilość bilirubiny we krwi. Żółtaczka może być spowodowana problemami z trzustką lub pęcherzykiem żółciowym.

Ból brzucha
Bóle brzuch, skurcze i wzdęcia to objawy wodobrzusza związanego z problemami wątrobowymi. Jest to stan, w którym płyn gromadzi się w brzuchu, czego skutkiem jest uszkodzenie wątroby lub jej marskość. Może to też zwiększać ciśnienie krwi, dlatego wizyta u lekarza jest wówczas bardzo wskazana.
5
siniaki
Zatrzymanie płynów
Zatrzymanie płynów w stopach lub kostkach może być spowodowane uszkodzeniami wątroby. Skutki są podobne do wodobrzusza, ale płyn jest gromadzony w obrębie kończyn dolnych. Przyczyną mogą być także zaburzenia hormonalne, niewydolność serca ,choroby układu limfatycznego lub problemy z nerkami.

Problemy skórne
Jeżeli na twojej skórze pojawiają się dość często i z niewiadomych przyczyn siniaki, odpowiedź jest jednoznaczna: jest to objaw uszkodzenia wątroby. Jeśli mimo stosowania wszelkiego rodzaju maści czy kremów siniaki nie znikną, udaj się do lekarza.
 3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wątroba może być opisana jako narząd oczyszczający organizm. Jest to drugi co do wielkości organ w ciele człowieka i...
Jak oczyścić wątrobę z toksyn?
Wątroba może być opisana jako narząd oczyszczający...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt