Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Odżywianie > Czy dzieci naprawdę powinny pić mleko?

Czy dzieci naprawdę powinny pić mleko?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Od najmłodszych lat rodzice czy dziadkowie kazali nam pić mleko, aby nasze kości były mocne. Mówiono także, że jeśli będziemy pić mleko urośniemy i szybciej staniemy się dorośli. Jednak czasem nie warto wierzyć we wszystko co mówią, ponieważ mleko z kartonu nie oferuje żadnych cennych składników odżywczych, które byłyby potrzebne dziecku w wieku przedszkolnym. Co innego jeśli, dziecko pije mleko prosto od krowy, z naszego własnego gospodarstwa, co w dzisiejszych czasach jest dość rzadkie, gdyż coraz więcej osób pozbywa się zwierząt i woli kupić mleko w sklepie.
1
mleko od krowy
Jakie są korzyści zdrowotne naturalnego mleka prosto od krowy?
Istnieją trzy główne składniki, zawarte w mleku, które mogą być korzystne dla zdrowia, a są to oczywiście wapń, potas i witaminy D. Stwierdzono, że wiele osób, które całkowicie wyklucza mleko z diety, zmaga się z niedoborem tych substancji, co może doprowadzić do złego stanu kości i stawów oraz prowadzić do choroby zwanej osteoporozą. Kolejną z zalet zdrowotnych mleka jest to, że jest doskonałym źródłem potasu i odpowiada za prawidłowe bicie serca, zdolność kurczenia się mięśni oraz pomaga lepiej pracować nerkom.
2
mleko w kartonie
Jakie są negatywne skutki spożycia mleka z kartonu?
Bóle brzucha i ogólne złe samopoczucie to główne objawy jakie występują u dzieci po spożyciu mleka. W naturze, mleko krowie jest produkowane w celu zapewnienia cielakom składników odżywczych, które pomogą im rosnąć w szybkim tempie. Dlatego też prawie połowa kalorii zawartych w mleku pochodzi z tłuszczu. Ponadto, badania wysoko nasyconego tłuszczu w żywności, takiego właśnie jak tłuszcz mleczarski może prowadzić do powstania komórek nowotworowych. Dzieci zazwyczaj są szczególnie podatne na negatywne skutki po spożyciu produktów mlecznych, szczególnie tych przetworzonych. Oprócz tego, dzieci częściej chorują na:
- cukrzycę typu I
- alergie pokarmowe
- infekcje ucha
3
mleko dla dzieci
Mając to na uwadze, powinniśmy zadbać o to, aby dzieci nie piły mleka ze sklepu, które przechodzi przez wiele procesów przetwórczych. Warto zabezpieczyć dziecku alternatywne opcje w postaci mleka migdałowego, które jest o wiele bardziej pożywne niż zwykłe mleko.
Wiedza na temat pewnych spraw, związanych z żywnością to potęga, pamiętaj, że to Ty wybierasz produkty, które dajesz swojej rodzinie. Następnym razem, gdy dojdziesz do półki z mlekiem lub innymi produktami mlecznymi w sklepie spożywczym, pomyśl dwa razy. Nauka nie kłamie, a negatywne skutki zostały udowodnione. Warto zwracać uwagę na produkty, które dajemy dziecku i wpajać mu od najmłodszych lat, co jest dobre, a co złe.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Aysell - 2017-03-21
Mleko kozie jest zdrowe.. nie od krowy.,. to nie krowie mleko jest w kosmetykach do ciala i twarzy ;p Zawsze dziadkowie mi wciskali kozie jednak smak mi nie odpowiadal ;p niestety.. teraz przyzwyczajam się wlasnie do tego ponieważ od krowy mnie uczula;/
Esme - 2017-03-21
No tak, a mleko migdałowe wprost z migdałów jest dojone. Zero przetwarzania
 
Jak powszechnie wiadomo słodzone napoje nie są zdrowe dla naszego organizmu. Jeżeli dbasz o zdrowie powinieneś omijać...
Dlaczego powinniśmy unikać odtłuszczonego mleka?
Jak powszechnie wiadomo słodzone napoje nie są zdrowe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt