Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Publiczne i Bezpieczeństwo > Bezpieczeństwo Osobiste > Dlaczego leki nie powinny nigdy być mieszane z alkoholem?

Dlaczego leki nie powinny nigdy być mieszane z alkoholem?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Promocja piwa, wina w sklepie, lampka wina do obiadu, nowy rok, urodziny, imieniny- wiele sytuacji wiąże się zwykle z nawet niewielkim spożyciem alkoholu. W poniższym artykule chciałbym ci opowiedzieć o zagrożeniu jakie niesie ze sobą stosowanie lekarstw wraz z alkoholem lub narkotykami. Niezależnie od tego czy pacjent przyjmuje antybiotyki, leki przeciwdepresyjne, leki przeciwbólowe, leki na cukrzycę lub łączy je z narkotykami i alkoholem, może dojść do skutków ubocznych- jest tego duże prawdopodobieństwo. Najczęściej występujące skutki uboczne to: nudności, wymioty, biegunka, zawroty głowy, bóle głowy, które mogą się nasilać, senność, rozstrój żołądka oraz palpitacje serca. Są to skutki, które mogą minąć, ale mogą również skończyć się o wiele bardziej tragicznie.
1
stosowanie lekarstw
Stosowanie lekarstw z narkotykami i/lub alkoholem spowalnia regenerację twojego organizmu, co może powodować zatrzymanie procesu zdrowienia jeśli jesteś chory, a dodatkowo powodować większe ryzyko infekcji. Mieszanka taka może również uniemożliwić spokojny zdrowy sen, pozbawia organizm ważnych składników odżywczych oraz zmniejsza poziom energii.
Drugą negatywną cechą jest pogorszenie objawów depresji lub stanów lękowych. Jeśli spożywasz leki antydepresyjne powinieneś unikać alkoholu oraz narkotyków. Zarówno alkohol jak i leki przeciwdepresyjne spowalniają funkcjonowanie centralnego układu nerwowego, co ujemnie wpływa na umiejętność myślenia, koncentracji, a także reakcji- jest to spowodowane silnym działaniem neurologicznym.
2
picie alkoholu niezdrowe
W konsekwencji tego możesz odczuwać senność, zmęczenie, niechęć do robienia czegokolwiek, a także problemy z koncentracją, i w takim również przypadku nie należy prowadzić pojazdów. Podsumowując- działając w ten sposób pogarszasz swoją depresję, z której ciężej jest się wyleczyć, niż ją pogłębić. Czy alkohol i narkotyki mają ten sam efekt, jeśli przyjmuję inhibitory wychwytu zwrotnego serotoniny lub leki z grupy SSRI? Eksperci nie potwierdzili jeszcze wyników badań, nie mniej jednak zgadzają się z tym, że lepsze będzie dla Ciebie unikanie alkoholu całkowicie, przynajmniej na czas leczenia.
3
leki
Czy narkotyki i alkohol zmniejszają skuteczność lekarstw? Można powiedzieć, że skutki uboczne są czymś, na co można wpływać. Teoretycznie w przypadku leków przeciwdepresyjnych czy pigułek antykoncepcyjnych nie stwierdzono zmniejszenia skuteczności działania, co nie znaczy, że przyjmowanie leków przed, po i w trakcie spożywania alkoholu jest porządku- w zależności od producenta, w tabletkach może znajdować się składnik pomocniczy, który może zareagować z alkoholem. W przypadku pozostałych grup leków jest prawdą, że narkotyki i alkohol zmniejsza skuteczność leków. Dzieje się tak, ponieważ alkohol „staje na drodze” enzymom metabolizującym lek, co sprawia, że w konsekwencji mniej leku zostaje wykorzystane przez organizm. Przykładowo w przypadku leków na ciśnienie krwi, kiedy pomieszamy je z alkoholem zmniejsza się wpływ beta- brokerów. Może to prowadzić do bólu w klatce piersiowej, zaburzeń rytmu serca, a nawet ataku serca.
4
alkohol negatywne skutki
Alkohol nazywany również cichym zabójcą. Kto nie chce się napić? Aktywność ta wydaje się być nieszkodliwa, zwłaszcza kiedy chcesz się tylko relaksować. Przykładowo leki takie jak statyny Crestol i Lipitor zmieszany z alkoholem może być bardzo szkodliwy dla wątroby, a nawet spowodować katastrofę. Najgorsze jest to, że nigdy nie wiesz w jakim stanie jest Twoja wątroba, bo to wymaga wykonania testu funkcji wątrobowych. Przyznajmy sobie szczerze jaki procent ludzi wykonuje to badanie jeśli nie widzi takiej potrzeby? Idąc dalej, jaki procent pijących kontroluje stan swojej wątroby? Można się domyśleć, że statystyki wyglądałyby niezbyt optymistycznie. Oprócz tego, alkohol może mieć katastrofalny wpływ na zdrowie, kiedy stosujesz leki. Przykładowe reakcje jakie mogą wystąpić to: erozja i podrażnienie żołądka, podrażnienie podszewki przełyku (które może doprowadzić do wrzodów), krwawienie żołądka w połączeniu z lekami przeciwbólowymi, zwiększone działanie uspokajające leków na sen, mogące powodować zawroty głowy, senność, oraz stanowczy wzrost ryzyka urazów i wypadków, obniżenie ciśnienia krwi. Alkohol niszczy również bezpowrotnie neurony naszego mózgu.
Przeczytaj teraz: Jak przyspieszyć okres?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Obecnie podczas miesiączki kobiety używają zarówno podpasek jak i tamponów. jeśli nie używałaś jeszcze tamponów i nie...
Jak używać tamponów bez aplikatora?
Obecnie podczas miesiączki kobiety używają zarówno...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt