Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Leczenie Zaburzeń Psychicznych > Co wpływa na poprawę zdrowia psychicznego lepiej niż leki?

Co wpływa na poprawę zdrowia psychicznego lepiej niż leki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Często mówi się, że przemysł farmaceutyczny jest bardziej zainteresowany w tworzeniu dobrej sprzedaży niż kuracji. Jeśli chodzi o kwestie zdrowia psychicznego, wydawać się może, że określenie to jest wręcz cyniczne, jednak może zawierać trochę prawdy. Naukowcy z Nowej Zelandii odkryli, że lepsze odżywianie poprawia zdrowie psychiczne znacznie lepiej niż leki, nie powodując przy tym żadnych niepożądanych i dodatkowych skutków ubocznych w porównaniu ze środkami farmaceutycznymi.
1
śmieciowe jedzenie
Wciągu ostatnich pięciu lat stwierdzono zwiększenie częstości występowania chorób psychicznych i to wręcz w alarmującym tempie. Mianowicie prawie trzykrotnie wzrosła liczba chorych na ADHD, dwudziestokrotnie wzrosła liczba autyzmów i aż czterdziestokrotnie afektywna choroba dwubiegunowa. W obliczu tych wyników, stwierdzono, że aż 20% dzieci obecnie żyje z pewnego rodzaju problemami ze zdrowiem psychicznym. Naukowcy uważają, że wzrost ten może mieć związek z jedzeniem bardzo przetworzonej żywności jak i mniejszej zawartości właściwych składników odżywczych.
2
choroby psychiczne
Niestety, pierwsza linią leczenia zaburzeń psychicznych są środki farmaceutyczne, a następnie inne zabiegi jak na przykład terapie. Ważne jest aby zauważyć, że leki często wiążą się z niepożądanymi efektami ubocznymi. Niektóre z nich mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet zagrażać życiu. Ważną informacją jest również fakt, że skuteczność niektórych leków z czasem zanika, zmuszając lekarzy do zwiększania dawek lub też stosowania innych, często silniejszych leków.
3
zdrowe jedzenie
Naukowcy podjęli wyzwanie udowodnienia, że właściwe odżywianie może stanowić dobrą alternatywę dla środków farmakologicznych. W efekcie tych badań udało się udowodnić, ze młodzież, która stosowała zdrową dietę bogatą w mikroelementy cieszyła się znaczną poprawą ich zdrowia psychicznego. Wykazali oni również, że osoby stosujące niewłaściwą dietę cechowały się stopniowym pogarszaniem zdrowia psychicznego, jak również występowały inne problemy zdrowotne. Chociaż może jest zbyt wcześnie, aby podjąć kompletną terapię żywieniową mogącą wyleczyć różne przypadki, to badania są bardzo optymistyczne i już dziś mogą stanowić bardzo cenne uzupełnienie dla standardowego leczenia. Z pewnością nie zaszkodzi spróbować.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Każdy z nas miał sytuacje, w której natrętne myśli nie dawały mu spokoju. Jest to swoistego rodzaju wojna, która panuje...
Jak uspokoić myśli?
Każdy z nas miał sytuacje, w której natrętne myśli nie dawały mu spokoju. Jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt