Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Ziołolecznictwo > Jakie właściwości posiada babka lancetowata i zwyczajna?

Jakie właściwości posiada babka lancetowata i zwyczajna?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Obydwa gatunki mają takie samo zastosowanie. Rosną na polnych drogach, miedzach, wilgotnych nieużytkach i na rowach. Babkę w postaci syropu stosuje się głównie przy schorzeniach dróg oddechowych, szczególnie przy silnym zaflegmieniu i uciążliwym kaszlu. W wypadku zapalenia oskrzeli zalecane jest picie herbatki z mieszanki babki i macierzanki. Przeciwko tworzeniu się kamieni wskazane jest stosowanie nasion babki w ilości 8 g dziennie, oprócz tego należy pić herbatkę. Babkę można stosować również zewnętrznie poprzez roztarcie świeżego liścia, a pomaga przy skaleczeniach, pęknięciach i owrzodzeniach.
1
babka zastosowanie
Syrop z babki lancetowatej oczyszcza krew ze szkodliwych produktów przemiany materii i czynników chorobotwórczych, stosując codziennie 1 łyżkę stołową syropu przed posiłkiem (dzieciom podajemy 1 łyżeczkę ). Zastosowanie lecznicze mają wszystkie gatunki babki i wszystkie części tej rośliny: korzenie, ziele, kwiaty i nasiona. Babka najskuteczniej oczyszcza krew, płuca i żołądek dlatego zalecana jest osobom cierpiącym na niedokrwistość, i mającym problemy z nerkami i płucami. Babka od dawna jest popularnym środkiem na rany. W tym celu można zastosować roztarty liść. Liście babki włożone do butów usuwają pęcherze na stopach.
2
babka liście
Przygotowanie herbatki z babki i macierzanki:
Szklanka zimnej wody, plasterek cytryny bez skórki i łyżeczka kandyzowanego cukru, ogrzewaj do wrzenia. Zestaw naczynie z ognia, dodaj 1 łyżeczkę mieszanki ziół i pozostaw na pół godziny. Możesz pić herbatkę cztery do pięciu razy na dzień. Herbatkę przygotowuj za każdym razem świeżą i pij małymi łyczkami tak gorącą jak tylko możliwe.

Herbatka:
1 kopiastą łyżeczkę liści zalej 1/4 l gorącej wody i pozostaw do naciągnięcia.
3
babka liście
Papka z liści:
Świeże liście babki lancetowatej lub babki zwyczajnej umyj i rozgnieć na desce wałkiem do ciasta. Papkę przykładaj na chore miejsca.

Syrop:
4 pełne garście umytych liści przemiel w maszynce do mielenia mięsa. Do papki dolewaj wodę w takiej ilości aby papka nie przywierała do naczynia,następnie dodaj 300 g cukru i 250 g miodu. Naczynie postaw na małym ogniu i ciągle mieszając podgrzewaj do momentu aż powstanie gęsta ciecz, którą przelejesz do słoiczków. Syrop przechowuj w lodówce.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ta maść zmniejsza ból, zatrzymuje swędzenie po ukąszeniach, leczy i przynosi ulgę. Działa antybakteryjnie i zapobiega...
Jak zrobić własną maść antybakteryjną?
Ta maść zmniejsza ból, zatrzymuje swędzenie po ukąszeniach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt