Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > 6 owoców wspomagających korzystne bakterie układu pokarmowego

6 owoców wspomagających korzystne bakterie układu pokarmowego

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Badania naukowe sugerują, że zdrowe jelita to również zdrowie umysłu, ciała i duszy. Stan zdrowia jest bezpośrednio związany ze składem bakterii jelitowych i ma znaczny wpływ na poziom ryzyka otyłości, cukrzycy typu drugiego oraz innych problemów zdrowotnych. W rzeczywistości mózg i jelita są tak ściśle połączone ze sobą, że naukowcy odnoszą się do nich jako do „drugiego mózgu”. Dobre bakterie lub mikroflora, potrzebują stabilnego środowiska, w którym będą mogły się rozwijać. Idealne pH w okrężnicy wynosi około 6.7 – 6.9. Jelito grube musi mieć środowisko nieznacznie kwaśniejsze, aby hamować wzrost niepożądanych bakterii. Kultywowanie i utrzymywanie dobrych bakterii ma zasadnicze znaczenia dla pełnego i pięknego życia.
1
jagody
Banany
Błonnik jest niezbędny do stymulowania procesu produkcyjnego dobrych bakterii jelitowych i jest równie ważny dla ogólnego stanu zdrowia oraz przeprowadzenia funkcji trawiennych. Banany są nie tylko bogate w błonnik rozpuszczalny, ale również zawierają probiotyczne związki, które przechodzą przez górną część przewodu żołądkowo-jelitowego i pozostaje niestrawiony, ponieważ organizm nie jest w stanie trawić tego składnika. Kiedy przechodzą przez jelito cienkie, docierają do okrężnicy, gdzie są fermentowane przez mikroflorę jelitową. Mówiąc krótko, banany są potrzebne, aby utrzymać harmonie między drobnoustrojami w środowisku bakteryjnym.

Jagody
Borówki pomagają zdywersyfikować nasze bakterie jelitowe. Niszczą one szkodliwe bakterie jelitowe. Ponieważ owoce jagód są malutkimi owocami, ich zawartość błonnika jest wyższa niż w przypadku innych owoców.
2
kiwi
Kiwi
Kiwi jest źródłem składników odżywczych dających beztłuszczową energię. Jednak filiżanka kiwi zawiera 110 kalorii, zero tłuszczu, dwa gramy białka, większa ilość błonnika niż miska otrębów i połowę ilości cukru w stosunku do jednej filiżanki surowego ananasa. Błonnik w kiwi jest bardzo dobrze wiązany przez organizm oraz przyczynia się do usuwania toksyn z jelit, co zmniejsza ryzyko powstawania nowotworu jelita grubego.

Jabłka
Oprócz tego, że jabłka są świetnym źródłem błonnika, to naukowcy wykazali, że składniki odżywcze jabłek mają także wpływ na bakterie w przewodzie pokarmowym. W badaniach na zwierzętach laboratoryjnych, jabłka zmieniały ilość obydwu typów bakterii w jelicie grubym. W wyniku tych zmian, metabolizm w jelicie grubym jest również zmieniony, co stanowi niezliczone korzyści zdrowotne.
3
maliny
Maliny
Podobnie jak jagody, maliny są przepełnione rozpuszczalnym błonnikiem. Zawartość błonnika i wody w malinach pomaga zapobiegać powstawaniu zaparć oraz utrzymuje w zdrowiu układ pokarmowy. Odpowiedni błonnik sprzyja regularności, która ma kluczowe znaczenia dla codziennej eliminacji toksyn z żółcią i stolcem.

Gruszki
Ze względów na wartość odżywczą, eksperci często zalecają nam jedzenie skórek owoców. Ostatnie badania wykazały, ze skórka gruszki zawiera co najmniej trzy do czterech razy więcej fenoli niż sam owoc. Składniki te są ożywczymi przeciwutleniaczami, działają przeciwzapalnie, zawierają również flawonoidy, składniki odżywcze zapobiegające powstawaniu nowotworów takie jak kwas cynamonowy. Ważne jest również, aby zwrócić uwagę, że gruszki są bogate w błonnik co jak pisaliśmy wyżej jest niezwykle istotne dla zdrowia jelit. Skórka gruszki zawiera w sobie około połowy ilości błonnika w stosunku do całego owocu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Na pewno bardzo często zjadasz banana na śniadanie lub w drodze na spotkanie, bo wiesz, że są one dla ciebie dobre....
8 zalet bananów dla zdrowia i urody
Na pewno bardzo często zjadasz banana na śniadanie lub...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt