Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Testy medyczne, o których każda kobieta powinna pamiętać

Testy medyczne, o których każda kobieta powinna pamiętać

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jednym ze sposobów na dbanie o swoje zdrowie jest konsultowanie się z lekarzem i poddawanie testom medycznym. Dzięki nim można bowiem wykryć problemy we wczesnej fazie ich powstawania, przez co nie mają one szans rozwinąć się w poważne schorzenia. Szczególnie kobiety powinny pamiętać o konieczności wykonywania badań odpowiednich dla ich wieku, dzięki czemu zapewnią sobie zdrowie i energię do prowadzenia aktywnego życia do późnych lat.
1
cytologia
Cytologia, czyli test na obecność raka szyjki macicy
Jest to standardowy test pozwalający wykryć raka szyjki macicy u kobiet. Bada on obecność komórek nowotworowych na szyjce macicy, jak również obecność komórek nieprawidłowych, które mogą w przyszłości przekształcić się w nowotworowe. W trakcie badania lekarz ginekolog pobiera próbkę komórek. Próbka ta jest następnie przesyłana do laboratorium do analizy.
2
mamografia
Mammografia - badanie na obecność raka piersi
Mammografia oznacza specjalny rodzaj badania rentgenem, dzięki któremu można wykryć nieprawidłowości i zmiany nowotworowe w tkance, z której zbudowane są piersi. Dzięki badaniu uzyskujemy obraz tkanki znajdującej się wewnątrz nich. Kiedy pojawiają się nieprawidłowości, lekarz prowadzący nakaże wykonanie dodatkowych testów. Mammografia jest prostym i bezbolesnym testem, który trwa tylko kilka minut a może uratować kobiecie życie.
3
test na raka
Test kałowy utajony na raka jelita grubego
Test ten wykrywa utajona krew w próbce kału pacjenta, dzięki któremu możliwe jest wykrycie nowotworu w systemie jelitowym. Badanie to jest bardzo proste i bezbolesne. Badany przedstawia niewielką próbkę swojego kału, która jest poddawana testowi w laboratorium.
4
ciśnienie krwi
Badanie ciśnienia krwi
Pomiar ciśnienia krwi oznacza pomiar siły, z jaką krew płynie przez naczynia krwionośne w twoim ciele. Ciśnienie krwi mierzone jest za pomocą ciśnieniomierza. Badanie to ma kluczowe znaczenie w zapobieganiu udarom wywołanym zbyt wysokim ciśnieniem krwi. Badanie jest bardzo proste i bezbolesne.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Stara mądrość nie myli się twierdząc, że zdrowie doceni tylko ten, kto kiedyś miał z nim problemy. Na szczęście moda na...
Jak żyć długo i zdrowo?
Stara mądrość nie myli się twierdząc, że zdrowie doceni tylko ten, kto kiedyś...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt