Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak zrobić miniaturowy ogród z sukulentów?

Jak zrobić miniaturowy ogród z sukulentów?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Z sukulentów można przygotować miniaturowy ogród lub ogromną ścienną instalację. Dziś zajmiemy się tym pierwszym. Sukulenty występują najczęściej na obszarach pustynnych, potrafią zmieść długotrwałe susze. Sukulenty to rośliny które przystosowały się do życia w trudnych warunkach, z powodzeniem jednak można je uprawiać w warunkach domowych. Są nazywane roślinami dla zapominalskich ponieważ poradzą sobie nawet przez kilka tygodni bez podlewania. Idealnym miejscem dla sukulentów jest nasłoneczniony parapet, nie lubią przebywać w cieniu.
1
sadzenie
Potrzebne materiały:
łopatka ręczna
rękawice ogrodnicze
sukulenty w różnych kolorach i rozmiarach
ziemia do roślin doniczkowych
kamienie i piasek ozdobny
kamyczki do drenażu
ozdobna donica lub inny pojemnik przeznaczony an miniaturowy ogród
2
sukulenty
Wypełnij dno doniczki kamyczkami. Dzięki warstwie drenażu nadmiar wody będzie odpływał z doniczki, zaś korzenie będą miały dostęp do tlenu. Następnie dodaj ziemię. Sukulenty mają krótkie korzenie, więc nie potrzebują grubej warstwy ziemi. Teraz następuje moment kiedy możesz popisać się wyobraźnią. Delikatnie wyjmij rośliny z doniczek i skomponuj swój własny kolorowy ogród. Zrób wgłębienie w glebie i posadź roślinę. Obsyp korzenie roślinki dookoła ziemią, to samo zrób z pozostałymi sukulentami. Jeśli ziemia dostanie się pomiędzy listki możesz ją delikatnie usunąć dmuchając przez słomkę.
3
miniaturowy ogród
Jeśli chcesz możesz dodać na wierzch ozdobny piasek lub kamyczki. Sukulenty jak już wspomniano lubią nasłonecznione miejsca, ale uważaj aby nie dopuścić do ich oparzenia. Roślinki te równie dobrze czują się na zewnątrz. Podlewaj je dopiero wtedy, kiedy ziemia jest całkowicie sucha.
Przeczytaj teraz: Jak hodować fikusa?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Niezwykle ważne jest, by przycinać storczyki, zwłaszcza po kwitnieniu, jeżeli chcesz pobudzić je do dalszego wzrostu i...
Jak przycinać storczyki?
Niezwykle ważne jest, by przycinać storczyki, zwłaszcza po kwitnieniu, jeżeli chcesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt