Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Zmarszczki > Złe nawyki, które powodują zmarszczki

Złe nawyki, które powodują zmarszczki

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Zmarszczki są częścią procesu starzenia się, a ludzie zaczynają zauważać je wraz z wiekiem. Jednak u wielu z nas problem zmarszczek rozwija się w znacznie młodszym wieku i są oni gotowi wydać fortunę, aby się ich pozbyć. Zmarszczki są “zagnieceniami” fałdów skóry, które są najbardziej widoczne na obszarach często nasłonecznianych, jak twarz, szyja, dłonie i przedramiona. Ekspozycja na słońce jest główną przyczyną szybkiego powstawania zmarszczek, zwłaszcza u ludzi z jasną karnacją.
1
spanie na brzuchu
Spanie na brzuchu
Sen jest bardzo ważny dla zdrowia Twojej skóry. Uzyskanie co najmniej 6 do 7 godzin dobrej jakości snu każdego dnia pomaga utrzymać młodzieńczy, zdrowy wygląd. Jednak, jeśli chodzi o zmarszczki, wraz z jakością snu trzeba zwrócić uwagę na swoją pozycję w trakcie spania.

Eksperci donoszą, że spanie na brzuchu lub na boku może powodować zmarszczki. Nieważne, jak twoja poduszka jest miękka, przykładając swoją twarz do poduszki kładziesz nacisk na skórę osłabiając włókna kolagenu i elastyny ​​w skórze. Z czasem prowadzi to do powstawania cienkich zmarszczek na brodzie, policzkach i czole.
Aby zapobiec powstawaniu zmarszczek w trakcie snu warto spać na plecach.
2
mimika
Mimika twarzy
Mimika może wzmocnić naszą siłę komunikacyjną, ale powtarzanie tych samych min może przyczyniać się do pojawienia się przedwczesnych objawów starzenia się skóry, takich jak zmarszczki i kurze łapki. Mięśnie tracą w ten sposób elastyczność, co powoduje pogłębianie się już istniejących linii na skórze.
Należy także unikać rozciągania skóry podczas wykonywania makijażu lub oczyszczenia skóry. Użyj dobrej jakości kremu ​​na noc, aby wspomagać procesy naprawcze i poprawiać stan skóry podczas snu.
3
spożywanie alkoholu
Nadmierne spożywanie alkoholu
Picie zbyt dużej ilości alkoholu nie jest dobre dla ogólnego stanu zdrowia, w tym także dla skóry. Alkohol przyspiesza proces starzenia się, gdyż pozbawia organizm odpowiedniego poziomu witaminy A, potężnego przeciwutleniacza, który pomaga w produkcji kolagenu. Brak kolagenu przyczynia się do przedwczesnego starzenia się skóry. Nadmierne spożywanie alkoholu powoduje również poszerzenie naczyń krwionośnych, które zaczynają być widoczne na delikatnej skórze twarzy.

Alkohol działa także jako środek moczopędny, co oznacza, że ​​im więcej pijesz, tym bardziej twój organizm staje się odwodniony. Brak nawodnienia wpływa również na skórę, czyniąc ją bardziej podatną na przedwczesne objawy starzenia się, takie jak zmarszczki i kurze łapki.
Aby utrzymać skórę elastyczną, napiętą i o młodzieńczym wyglądzie, warto przestać pić alkohol lub ograniczyć jego spożycie.
4
palenie papierosów
Palenie
Palenie powoduje raka, choroby serca, bezpłodność, wysokie ciśnienie krwi i wiele innych chorób. Jednakże, jeśli nie jest to jeszcze odpowiednia motywacja do rzucenia palenia, musisz być przygotowany na widoczne oznaki starzenia się w młodym wieku.

Regularne palenie nasila choroby skóry, takie jak łuszczyca, nierówny koloryt skóry i przebarwienia. Co więcej, palenie osłabia mięśnie wokół ust, co może powodować głębokie zmarszczki wraz z upływem czasu. Nawet jeśli nie palisz czynnie, narażenie na bierne palenie może również podrażniać skórę.
5
brak filtrów przeciwsłonecznych
Pomijanie filtrów przeciwsłonecznych
Narażenie na promieniowanie ultrafioletowe (UV), czyli promieniowanie słoneczne jest jedną z głównych przyczyn przedwczesnego starzenia się skóry. Ponadto, zwiększa ryzyko zachorowania na raka skóry, w tym czerniaka zagrażającego życiu.

Aby zapobiec zmarszczkom, nigdy nie należy pomijać ochrony przeciwsłonecznej. Nawet kilka minut przebywania na słońcu może prowadzić do rozpadu kolagenu, przyczyniając się do powstania zmarszczek. Kremy z ochroną przeciwsłoneczną wybieraj zawsze ze współczynnikiem ochrony przeciwsłonecznej (SPF) co najmniej 15.
Ponieważ światło słoneczne jest ważnym źródłem witaminy D, ważne jest, aby wystawiać skórę na działanie promieni słonecznych wcześnie rano przez kilka minut dziennie. Ale unikaj wychodzenia na słońce w godzinach szczytu pomiędzy 12 a 16
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zamiast modlić się o gładką skórę, zacznij dbać o siebie. Oto dziesięć przykazań zdrowego wyglądu opracowane przez...
Jak zapobiec starzeniu się skóry?
Zamiast modlić się o gładką skórę, zacznij dbać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt