Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Odchudzanie > Olejki eteryczne, które pomogą stracić zbędne kilogramy

Olejki eteryczne, które pomogą stracić zbędne kilogramy

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Wiele osób twierdzi, że stosowanie olejków eterycznych może pomóc w walce z nadwagą. Pochodzące z roślin ciecze dysponują wieloma korzystnymi związkami, które od lat stosowane są w tradycyjnej medycynie. Pozwalają one kontrolować wahania nastrojów i wpływają pozytywnie na naszą psychikę. Stosowanie olejków eterycznych w aromaterapii, potrafi działać kojąco na psychikę oraz nasze emocje. Dzięki stymulacji receptorów, mózg lepiej komunikuje się z resztą ciała, kontroluje ciśnienie krwi, poziom stresu, częściowo akcje serca oraz kontroluje funkcje zapamiętywania i uczenia się. Chociaż istnieje wiele przeszkód w drodze do utraty wagi, to olejki eteryczne mogą sprawdzić się idealnie jako naturalny wspomagacz.
1
olejek cytrynowy
Olejek z grejpfruta
Olejek z grejpfruta może pomóc ograniczyć napady głodu, przyspieszyć metabolizm oraz zwiększyć energię. Związki chemiczne zawarte w olejku zapobiegają nadmiernemu wchłanianiu się tłuszczu. Dzięki temu osoby, będące na diecie mogą w znacznie szybszy sposób pozbyć się zbędnych kilogramów.

Olejek cytrynowy
Znany jest ze swoich właściwości, które pozwalają zahamować proces tycia, poprawiają nastrój, zwiększają energię i łagodzą ból. Jednocześnie cytryna zawiera cenny związek, który pomaga rozbijać komórki tłuszczu w organizmie, co w połączeniu z olejkiem grejpfrutowym daje niesamowity efekt! Olejek cytrynowy świetnie działa również na nasze samopoczucie, pozwala pozbyć się negatywnych emocji i łagodzi wahania nastrojów.
2
miętowy olejek
Miętowy olejek
Olejek miętowy można śmiało stosować w celu przyspieszenia metabolizmu oraz zmniejszanie apetytu. Mentol zawarty w olejku pomaga na wzdęcia poprzez złagodzenie uczucia napięcia. Jest także naturalnym środkiem, który pozwala ograniczyć łaknienie.

Olejek cynamonowy
Jest w stanie pomóc stracić zbędne kilogramy poprzez zwiększeniu wrażliwości na insulinę. Dodatkowo olejek cynamonowy reguluje poziom glukozy we krwi i zmniejsza stany zapalne występujące w organizmie. Insulina pomaga kontrolować poziom cukru we krwi, poprzez przekształcanie glukozy w energię, a nie tkankę tłuszczową. Ekstrakt z cynamonu zwiększa wrażliwość na insulinę, dzięki czemu znacznie wzrasta szybkość wchłaniania glukozy.
3
bergamotka
Olejek z bergamotki
Bergamotka znana jest ze swoich właściwości, które pozwalają w naturalny sposób zwiększyć poziom energii. Ponieważ uczucie lęku i depresja mogą przyczynić się do zwiększonej ochoty na podjadanie, olejek z bergamotki pomoże przynieść uczucie ulgi i wyciszenia. Badania wykazały, że olejek z bergamotki przyczynia się do natychmiastowego zwiększenia pozytywnych emocji.

Olejek z kopru włoskiego
Olejek z kopru włoskiego inaczej zwany olejkiem fenkułowym jest w stanie poprawić trawienie oraz zmniejszyć apetyt. Może on być również stosowany jako środek usypiający. Melatonina zawarta w koprze reguluje rytmy dobowe utrzymując mózg we właściwych fazach cyklu. Nasiona kopru są od wieków stosowane przez ludzi, często wykorzystywano je w okresie postu, aby wytrzymać bez jedzenia.
4
aromaterpia
Jak bezpiecznie korzystać z olejków eterycznych?
Istnieje kilka sposobów zastosowania olejków eterycznych. Wbrew wielu sprzeciwom i różnym opiniom, spożycie niewielkiej ilości olejku nie powoduje nieprzyjemnych dolegliwości żołądkowych. Najlepszym jednak sposobem, jest wykorzystanie olejków eterycznych do aromaterapii. Wystarczy tylko głęboko wdychać olejek eteryczny przez pięć minut. Jeśli chcemy zastosować olejek miejscowo, należy go odrobinę rozcieńczyć, ponieważ olejek sam w sobie jest mocno skoncentrowany. Olejki eteryczne można również śmiało dodać do kąpieli, wystarczy tylko 5 kropli, aby wypełnić całą łazienkę pięknym i intensywnym zapachem.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Mieszkańcowi Long Beach postawiono diagnozę: rak. Guz był nieoperacyjny i lekarze powiedzieli mu, że zostało mu pół...
Prawda o raku i olejkach eterycznych
Mieszkańcowi Long Beach postawiono diagnozę: rak. Guz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt