Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Napastowanie w Miejscu Pracy > Jak rozpoznać molestowanie?

Jak rozpoznać molestowanie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Są cztery podstawowe elementy zachowania, które stanowią podstawę do oskarżenia o molestowanie seksualne. Poniżej znajdziesz krótką charakterystykę zachowań, które postrzegane są jako molestowanie.
1
Pierwszym elementem molestowania jest jawna dyskryminacja płci. Może ona obejmować niestosowne komentarze, gesty lub czynności, które są skierowane do konkretnej osoby ze względu na jej płeć.
2
Drugi element to niepożądane zachowanie. Obejmuje ono niechciane komentarze lub działania o podtekście seksualnym lub kierowane w celu pokazania wyższości jednej płci. Oznacza to jednak, że takie zachowanie nie zostało wszczęte lub zainspirowane przez ofiarę.
3
Trzecim elementem jest dotkliwe, perwersyjne zachowanie. To może być z pozoru niewinny dotyk, lub atak. Jeden lub dwa wypadki niestosownego dotykania, napaści, lub częste seksistowskie komentarze i gesty.
4
Czwarty ostatni element to obiektywna ocena zachowania napastnika. Oznacza, że zachowanie musi zostać odebrane jako niestosowne przez inne osoby w społeczności a nie tylko przez jedna poszkodowaną osobę.
5
napastowanie seksualne w pracy
Ten czwarty element jest bardzo ważny. Jeżeli uważasz, że ktoś w twoim otoczeniu zachowuje się niestosownie w stosunku do ciebie opowiedz rodzinie lub znajomym o jego zachowaniu. Zapytaj, czy twoi bliscy uważają to zachowanie za niestosowne. Przed złożeniem roszczenia upewnij się, że masz udokumentowane wszystkie informacje (data, godzina, miejsce zdarzenia).
Jak znaleźć pasję i cel w życiu?
Jak dostać się na staż?
Jak być kreatywnym?
Jak panować nad emocjami?
Wskazówki
  • Zanim złożysz pozew o molestowanie powiedz osobie, która cię nęka, że jaj zachowanie jest niestosowne i traktujesz je jako molestowanie. Może sobie ona zupełnie nie zdawać sprawy, że odbierasz to w taki a nie inny sposób.
 3.7/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Luna - 2010-07-15
Molestowanie to wszystko co wychodzi poza naszą granicę prywatności. Jedna osoba uzna klepnięcie po tyłku za molestowanie a inna uzna to za żart. Jednak jeśli źle się poczujesz w danej sytuacji to znaczy że trzeba już interweniować i nie zastanawiać się "czy to normalne" ani nie usprawiedliwiać sprawcy "on to zrobił nieświadomie", "nie chciał", "nie miał nic złego na myśli". Nawet jeśli faktycznie sprawca nie poczuwa się do winy, bo to było "na żarty" to jego problem. Ty uznajesz to za naruszenie swojej granicy więc masz prawo żądać zaniechania takiego zachowania.
Jeśli jesteś cały czas zmęczony i brak ci energii, najwyższa pora zacząć temu przeciwdziałać. Nie będziesz w stanie...
Jak mieć więcej energii?
Jeśli jesteś cały czas zmęczony i brak ci energii, najwyższa pora zacząć temu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kamil Kowalski
  • Jolanta Florek
  • Emilia Andżelina
  • Angelika Mielczyk
  • Magda Postek
  • Aneta Gumowska
  • Mateusz Pałyska
  • Danuta Garbowicz
  • Beata Klimas Kala
  • Zofia Wojcik
  • Janina Węgrzyk
  • Elżbieta Łakomska
pasożyt