Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Sposoby, aby chronić zwierzęta przed atakiem pcheł i kleszczy

Sposoby, aby chronić zwierzęta przed atakiem pcheł i kleszczy

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Pchły i kleszcze mogą być prawdziwym utrapieniem dla psów i kotów, ale także dla ich właścicieli. W sklepie zoologicznym można bez problemu kupić specjalne preparaty odstraszające szkodniki, jednak wiele osób woli unikać potencjalnie szkodliwych substancji chemicznych, aby chronić zwierzęta oraz członków rodziny. Szczególnie dotyczy to małych dzieci, które uwielbiają kłaść się i przytulać do swojego pupila. Czy są jakieś sposoby, aby w naturalny i bezpieczny sposób zapobiegać atakom pcheł i kleszczy? Oczywiście, że tak. Warto spróbować kilku sprawdzonych sposobów, które pomogą chronić czworonogów.
1
pies i pchły
Domowy puder odstraszający szkodniki
Puder zarówno zapobiega inwazji pcheł i kleszczy, jak i usuwa te szkodniki, które zdążyły się już zagnieździć. Składniki tego pudru są rzadko stosowane do pielęgnacji zwierząt, jednak w tym przypadku sprawdzą się doskonale.

Składniki:
- 1 szklanka spożywczej ziemi okrzemkowej,
- ½ szklanki proszku Neem,
- ½ szklanki proszku z krwawnika,
- 20 kropli olejku z eukaliptusa.
2
kot wizyta u weterynarza
Wszystkie składniki wymieszaj w misce, a następnie nałóż niewielką ilość pudru na grzbiet kota lub psa. Szczotką delikatnie wcieraj puder, aby proszek dostał się do skóry pupila. Ziemia okrzemkowa skutecznie wysuszy pancerzyk szkodnika, a proszek Neem odstraszy pchły i kleszcze oraz zabije ich larwy. Krwawnik ukoi skórę twojego zwierzaka, a olejek eukaliptusowy również odstraszy szkodniki. Jeśli zwierzak ma już pchły, używaj proszku co drugi dzień, aż do momentu, kiedy pchły znikną całkowicie. Można też posypać proszkiem posłanie, na którym zwierzak śpi, a następnie odkurzyć je dokładnie. Jeśli używasz pudru, aby pozbyć się szkodników z sierści kota, nie używaj olejku eukaliptusowego, ponieważ koty czasem źle reagują na olejki eteryczne.
3
kąpiel psa
Spray odstraszający pchły i kleszcze
Prosty i bezpieczny sposób, który pomoże ochronić psy i koty przed szkodnikami to rozcieńczony ocet jabłkowy. Wystarczy spryskać czworonoga odrobiną octu jabłkowego rozcieńczonego wodą i spryskać sierść zwierzaka. Zabieg należy powtarzać codziennie, zwracając uwagę na miejsca za uszami oraz u podstawy ogona, ponieważ są to ulubione miejsca, w których pchły lubią się zagnieżdżać.

Kąpiel z dodatkiem delikatnego szamponu
Wiele osób stosuje standardową metodę usuwania pcheł, którą jest kąpiel. Pchły raczej nie przepadają za wodą i w momencie kiedy kąpiemy zwierzaka w wannie czy pod prysznicem, zaczynają się odklejać z futra zwierzaka. Jest to jeden z najbardziej bezpiecznych sposobów, pod warunkiem, że pies lub kot lubi się kąpać. W trakcie kąpieli można użyć delikatnego szamponu przeznaczonego dla zwierząt domowych lub w razie potrzeby użyć niewielkiej ilości płynu do mycia naczyń. Po kąpieli przeczesujemy grzebieniem sierść czworonoga, aby pozbyć się ewentualnie pozostawionych pcheł.
4
pies w ogrodzie
Utrzymanie porządku na podwórku
Jeśli mieszamy w domku z ogródkiem i pies praktycznie cały dzień przebywa w ogrodzie lub kojcu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że po całym dniu zabawy wróci do domu z wbitym już w skórę kleszczem. Jak temu zapobiegać? Najlepszym sposobem jest częste koszenie ogrodu oraz wybiegu psa, ponieważ kleszcze lubią się chować w gęstej i długiej trawie oraz chwastach. Warto więc regularnie porządkować ogród, aby nasz czworonóg czuł się bezpiecznie.

Ubranko dla zwierzaka
Wiele osób ubiera swoim pupilom bawełniane ubranka, które ochraniają newralgiczne partie ciała, w których szkodniki lubią przesiadywać. Ubranka dla zwierząt pozwalają w bardzo prosty sposób zabezpieczyć zwierzaka przed atakiem kleszczy i są dostępne w wielu sklepach, w różnych rozmiarach.
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się pcheł?
 5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Krwiopijcze, ciemne żyjątka, które zdarza nam się zauważyć na skórze pupila, to zaledwie... 5 procent (!) całej rodziny...
Jak skutecznie walczyć z pchłami?
Krwiopijcze, ciemne żyjątka, które zdarza nam się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt