Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Publiczne i Bezpieczeństwo > Bezpieczna Żywność > Dlaczego wysokofruktozowy syrop jest niebezpieczny dla zdrowia?

Dlaczego wysokofruktozowy syrop jest niebezpieczny dla zdrowia?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Syrop fruktozowy jest popularny wśród producentów żywności, ponieważ jest tańszy niż naturalny cukier. Dobrze łączy się z różnego rodzaju żywnością, jest tak samo słodki jak zwykły cukier i nie psuje się zbyt szybko. Wykorzystywany jest do produkcji najbardziej popularnych produktów żywnościowych i napojów, takich jak napoje gazowane i napoje bezalkoholowe, słodycze, słodkie płatki śniadaniowe, dżemy, galaretki, ketchup, słodkie jogurty, sosy sałatkowe i lody. O tym, że syrop fruktozowy może być szkodliwy dla zdrowia prawdopodobnie słyszałeś wiele razy. Ale dlaczego? Oto kilka powodów dla których stosowanie syropu kukurydzianego o wysokiej zawartości fruktozy może być niebezpieczne dla zdrowia.
1
otyłość
Powoduje przyrost wagi
Otyłość prowadzi do wielu niebezpiecznych chorób, a w ekstremalnych przypadkach, może przyczyniać się do śmiertelnych schorzeń. Około 68 procent dorosłych i 31 procent dzieci cierpi na na nadwagę lub otyłość.
Regularne spożywanie syropu fruktozowego powoduje znaczny przyrost masy ciała, ponieważ nie jest on przetwarzany w organizmie jak zwykły cukier. Fruktoza jest konwertowana w organizmie na tłuszcz szybciej niż zwykły cukier i hamuje produkcję leptyny, hormonu zmniejszającego apetyt.

Powoduje stany zapalne
Stany zapalne są jednym z głównych czynników związanych z progresją chorób takich jak cukrzyca, demencja, choroby serca, rak i przyspieszają starzenie się organizmu. Trawienie i wchłanianie przetworzonej żywności jest trudniejsze dla żołądka i jelit i zmusza te organy do wykorzystywania dodatkowej energii, normalnie zużywanej przez jelita do innych ważnych procesów.
2
syrop fruktozowy
Powoduje niealkoholowe stłuszczenie wątroby
Niealkoholowe stłuszczenie wątroby jest schorzeniem w którym następuje znaczne nagromadzenie tłuszczu w wątrobie. Duże spożycie fruktozy w diecie może powodować wystąpienie i późniejszy rozwój niealkoholowego stłuszczenia wątroby. Fruktoza nie jest trawiona przez organizm w ten sam sposób jak normalny cukier, a jest szybko wchłaniana do krwiobiegu. Następnie przedostaje się do wątroby i wyzwala proces wytwarzania tkanki tłuszczowej. To powoduje niealkoholowe stłuszczenie wątroby.

Podczas gdy niealkoholowe stłuszczenie wątroby samo w sobie nie jest szczególnie szkodliwe (może spowodować zapalenie i bliznowacenie wątroby u niektórych osób), to zwiększa ono ryzyko wystąpienia innych szkodliwych schorzeń, takich jak otyłość, wysoki poziom cholesterolu i trójglicerydów, zespół policystycznych jajników, cukrzycę i problemy z tarczycą.
3
kamienie nerkowe
Zwiększa ryzyko dny moczanowej
Kwas moczowy jest wytwarzany w procesie trawienia, a jego zbyt duże stężenie w organizmie może być szkodliwe. Zdrowy człowiek produkuje umiarkowaną ilość kwasu moczowego, który jest naturalnie eliminowany przez organizm. Jednak regularne spożywanie fruktozy może prowadzić do nadmiernej produkcji kwasu moczowego i dny moczanowej, niezwykle bolesnego rodzaju zapalenia stawów.

Przyczynia się do tworzenia kamieni nerkowych
Naukowcy powiązali spożycie fruktozy z rozwojem kamieni nerkowych. Z przeprowadzonych badań wynika, że im więcej fruktozy znajduje się w naszej diecie, tym większe jest prawdopodobieństwo wystąpienia kamicy nerkowej. Nadmierne spożycie fruktozy może zwiększyć produkcję wapnia, szczawianów i kwasu moczowego, z których wszystkie tworzą kamienie nerkowe.
4
grube dziecko
Przyczynia się do cukrzycy typu 2
W cukrzycy typu 2, organizm wytwarza insulinę, ale komórki nie są w stanie korzystać z niej prawidłowo. Organizm reaguje poprzez tworzenie większej ilości insuliny. To podnosi poziom cukru we krwi do niebezpiecznego poziomu.
Ludzie, u których zdiagnozowano cukrzycę typu 2 często spożywają duże ilości fruktozy i słodkich napojów. Wzrost poziomu cukru we krwi może uszkodzić nerki, powodować psucie zębów, osłabić wzrok i doprowadzić do chorób serca i mózgu.

Zwiększa poziom “złego” cholesterolu
Lipoproteiny o niskiej gęstości (LDL) to tak zwany zły cholesterol. Często jest określany jako "cichy zabójca" i nie dzieje się tak bez powodu. Wysokie spożycie fruktozy znacznie zwiększa poziom LDL w organizmie. LDL kumuluje się w tętnicach, co powoduje zwężenie naczyń i uniemożliwia przepływ krwi bogatej w tlen do serca.
Dzieci z nadwagą ze zwiększonym stężeniem LDL, jak zauważono, zużywają większą ilość fruktozy w żywności i napojach, niż dzieci, które mają prawidłową masą ciała.
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

ankr2010 - 2017-04-22
A ja wolę Produkt Polski, olej lniany tłoczony na zimno, zawarte w nim drogocenne kwasy OMEGA 3 pomagają w leczeniu raka, zawału, udaru leczy nadciśnienie i atopowe zapalenie skóry, opóźnia starzenie organizmu człowieka, obniża cholesterol - skutecznie, wygładza zmarszczki ale najlepszy jest bezpośrednio od rolnika ja kupuję od rolnika z siedlec robi tylko na zamówienie wiec jest zawsze absolutnie świeży szukajcie naOLX czytajcie o badaniach naukowych
 
Otyłość to problem, który dotyczy coraz większej części społeczeństwa. Walczą z nią zarówno kobiety, jak i mężczyźni,...
Jak zapobiec otyłości?
Otyłość to problem, który dotyczy coraz większej części społeczeństwa. Walczą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt