Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowa Dieta > 4 zdrowe, tłuste produkty

4 zdrowe, tłuste produkty

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Wiele osób sądzi, że przyczyną nadwagi i otyłości jest spożywanie zbyt dużej ilości tłuszczu. W latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia Amerykanie doszli do takiego wniosku i zaczęli nagminnie zastępować tłuste potrawy potrawami z dużą zawartością węglowodanów i małą zawartością tłuszczu. W rezultacie średnia waga Amerykanów wzrosła i obecnie dwóch na trzech Amerykanów cierpi na nadwagę lub otyłość. Choć może się to wydawać kontrowersyjne stwierdzenie, prawdą jest, że dodanie zdrowych tłuszczy do diety może zahamować ten zatrważający trend.
1
jajka
Jajka
Wiele organizacji prozdrowotnych ostrzega przed jedzeniem większej ilości jajek niż 1 – 2 w tygodniu ze względu na ich wysoką zawartość cholesterolu. Okazuje się jednak, że związek pomiędzy cholesterolem osadzającym się w żyłach a cholesterolem w diecie nie jest tak oczywisty, jak wcześniej sądzono. Ponadto, jajka zawierają dużą ilość kwasów tłuszczowych omega – 3, dzięki czemu można je zaliczyć do zdrowych produktów. Dotyczy to zwłaszcza jajek od kur z wolnego wybiegu. Jajka to także dobre źródło wysokiej jakości białka, co może mieć znaczenie zwłaszcza dla osób na diecie wegetariańskiej. To produkty bardzo uniwersalne, które można stosować do przyrządzania omletów, sałatek czy ciast.
2
orzechy
Orzechy
Orzechy nerkowca, migdały i orzechy laskowe to doskonałe, zdrowe źródło tłuszczy nienasyconych oraz białek. Zawierają przeciwutleniacze takie jak witamina E oraz błonnik wspomagający prawidłowe działanie układu trawiennego. Jedno z badań wykazało, że dieta bogata w tłuszcze nienasycone takie, jakie znaleźć możemy właśnie w orzechach, mogą pomóc w zmniejszeniu ryzyka wystąpienia chorób serca o 30%, cukrzycy o 50%, a ryzyko udaru o 50%. Z orzechów można przyrządzać masło i mleko (popularne jest mleko migdałowe i mleko z orzechów nerkowca). Można też je dodawać do smażonych warzyw czy potraw z makaronem.
3
olej kokosowy
Olej kokosowy
Olej kokosowy to produkt o jednej z najwyższych zawartości nasyconych tłuszczy, jaką można spotkać. Niemal 90% tego oleju stanowią średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe (MCFA) oraz kwas laurynowy. W toku wielu badań wykazano, że kwasy MCFA zmniejszają stany zapalne w organizmie, co w rezultacie zapobiega ryzyku zakażenia bakteryjnego, pojawienia się chorób serca i nowotworów. Olej kokosowy można stosować do smażonych warzyw, a także jako dodatek do deserów.
4
gorzka czekolada
Gorzka czekolada
Dla wielu kobiet pocieszający może być fakt, iż umiarkowana ilość gorzkiej czekolady w diecie może przysłużyć się naszemu zdrowiu. Badania wykazały, że osoby, które jedzą gorzką czekoladę co najmniej pięć razy w tygodniu (innymi słowy, niemal codziennie), miały o kilka punktów niższy indeks masy ciała (BMI) od osób, które nie jadły takiej czekolady. Produkt ten nie tylko zawiera tłuszcze korzystne dla naszego zdrowia, ale także wykazuje właściwości przeciwstarzeniowe dzięki zawartości przeciwutleniaczy.

Nie wszystkie tłuszcze mają takie samo działanie! Wymienione powyżej zdrowe produkty, zawierające duże ilości tłuszczu, nie tylko dodają aromatu wielu potrawom, ale także pomagają zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych, takich jak choroby serca i cukrzyca. Stanowią niezbędny element zdrowej i zrównoważonej diety.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

W przeciwieństwie do innych składników odżywczych, kwasy tłuszczowe mają złą reputację. To myślenie powinno jednak jak...
7 najczęstszych mitów o tłuszczach
W przeciwieństwie do innych składników odżywczych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt