Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Ćwiczenia > 6 prostych sposobów na ból szyi i sztywność ramion

6 prostych sposobów na ból szyi i sztywność ramion

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Czy zdarzyło Ci się godzinami wpatrywać w ekran komputera lub też spać w bardzo niewygodnej pozycji? Prawdopodobnie tak, ponieważ wielu z nas pracuje na co dzień przy komputerze lub też dużo podróżuje samochodem. Bardzo często w długotrwałym siedzeniu w jednej pozycji towarzyszą nam bóle pleców oraz sztywnienie ramion i karku. Jest to nie tylko uciążliwe, ale i niewygodne, a dodatkowo może wywołać bóle głowy i spowodować poważne problemy z górną częścią pleców. Najlepszym sposobem jest zrobić sobie 30 minutową przerwę od pracy i skorzystać z ćwiczeń relaksacyjnych jakie poniżej Ci przedstawię.
1
ból szyi ćwiczenia
Uwolnij szyje
Jak rozluźnić szyję? Można to zrobić zarówno w pozycji stojącej jak i siedzącej- ze skrzyżowanymi nogami na podłodze lub na krześle ze stopami płasko na ziemi. Umieść lewą rękę na czubku głowy i powoli przechylaj ją w lewo. Wykonaj delikatny ucisk dłonią, aby zwiększyć efektywność rozciągania. Aby poczuć głębsze uczucie rozciągania, drugą ręką trzymaj się za przeciwległe kolano lub krzesło. Utrzymaj taką pozycję przez około 30 sekund, a następnie delikatnie podnieś głowę i powtórz ćwiczenie w sposób analogiczny na drugą stronę.

Ściskanie szyi siedzące
Usiądź wygodnie w fotelu lub na podłodze i wyprostuj plecy. Załóż sobie obie dłonie na tyle głowy i staraj się osiągnąć neutralny balans bioder. Delikatnie dociśnij swoje dłonie w dół- w kierunku ud, jednocześnie ściągaj podbródek do klatki piersiowe. Utrzymaj taką pozycję przez co najmniej 30 sekund, a następnie powoli podnieś głowę i zwolnij ręce.
2
rozciąganie
Pochylenia
Pozycja jaką powinieneś przyjąć podobna jest do ułożenia małego dziecka- klęknij na kolanach, połóż czoło na podłodze. Zrób kilka głębokich oddechów w takiej pozycji, po czym próbuj wypchnąć kręgosłup jak kotek. Wróć do wstępnej pozycji i spróbuj wyciągnąć ramiona za siebie tak wysoko jak to możliwe. Następnie weź wdech i unieś swoje biodra. Pozostań tak przez około 10 sekund, po czym opuść biodra. Wykonaj takie ćwiczenie pięć razy, po czym wróć do początkowej pozycji, wykonaj kilka oddechów i już.

Ramiona za plecami – rozciąganie szyi
Stań w lekkim rozkroku ze stopami ułożonymi równolegle do siebie. Umieść obie ręce w okolicy tyłka, przytrzymując lewą ręką prawy nadgarstek. Lewą ręką wykonaj delikatnie ruch w dół aby czuć uczucie napięcia po czym wykonaj powoli manewr ruchu głową w stronę lewego barku- utrzymaj taką pozycję przez 30 sekund, po czym zmień nadgarstki i wykonaj analogiczny ruch głową na prawy bark. Po wykonaniu ćwiczenia rozluźnij się.
3
mostek
Mostek
Ćwiczenie polega na położeniu się na płaskim podłożu, ułożeniu dłoni wzdłuż ciała, stopy płasko na podłożu, kolana ugięte. Z takiej pozycji wypychamy biodra tak wysoko jak to możliwe. Utrzymaj taką pozycję przez 30 sekund. Powtórz czynność kilka razy po czym rozluźnij się.

Wyciąganie
Uklęknij na kolana, a następnie usiądź na swoje stopy. Dłonie zlokalizuj za sobą i wyciągaj kark jak tylko możesz do tyłu. Wytrzymaj w takiej pozycji przez 30 sekund po czym wróć do pozycji siedzącej na stopach. Wykonaj kilka powtórzeń tego ćwiczenia i poczuj jak dyskomfort uchodzi z Twojej szyi, klatki piersiowej oraz ramion.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeden nieuważny ruch i czujesz ostry, kłujący ból w karku. Z trudem ruszasz głową. Sen nie przynosi ulgi. Zastanawiasz...
Jak uśmierzyć ból karku?
Jeden nieuważny ruch i czujesz ostry, kłujący ból w karku. Z trudem ruszasz głową...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt