Tutaj jesteś: Dziecko > Ciąża > Sport w ciąży > Jak bezpiecznie jeździć na rowerze treningowym będąc w ciąży?
Jak bezpiecznie jeździć na rowerze treningowym będąc w ciąży?

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 4.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Jazda na zwykłym rowerze będąc w ciąży, jest dobrym wyborem, ale nie na długo, ponieważ powiększający się brzuch zmusi Cię do rozstania z rowerem. Możesz natomiast zaprzyjaźnić się z rowerem treningowym, i jeździć na nim przez całe 9 miesięcy. Poniżej znajdziesz porady, jak używać bezpiecznie używać rowerka treningowego.
1
Jeżeli masz pieniądze, możesz kupić rower treningowy i używać go w domu. Będziesz mogła na nim ćwiczyć także po porodzie. Przy zakupie, koniecznie zwróć uwagę, czy „kierownica” ma regulowaną wysokość i regulację kąta jej nachylenia.
2
Jeżeli nie możesz pozwolić sobie na zakup rowerka treningowego, skorzystaj z niego w siłowni.
3
W miarę jak Twój brzuch będzie się powiększał, będzie Ci wygodniej pedałować w wyprostowanej pozycji. Dopasuj wysokość kierownicy, tak, aby było Ci wygodnie. Jeżeli rowerek, którego używasz nie ma regulacji kierownicy, podnieś przód rowerka go góry, podkładając coś pod przednie „koło”. Pamiętaj, że rower musi być po tym zabiegu stabilny.
4
Ćwicząc na rowerze, można łatwo przegrzać organizm. Aby tego uniknąć upewnij się że pomieszczenie w którym ćwiczysz ma klimatyzację, a jeśli nie to ustaw przed sobą wiatrak.
5
Miej zawsze wodę po ręka, popijaj ją przed, podczas i po treningu. Nie możesz dopuścić do odwodnienia organizmu.
6
Jeżeli jazda na rowerze stacjonarnym staje się nudna, spróbuj włączyć ulubioną muzykę i słuchać jej podczas „jazdy”, lub używać rowerka jako rozgrzewki (przez około 30 minut) przed ulubionymi ćwiczeniami jak np. joga, czy spacer.
7
Pamiętaj o kontrolowaniu pulsu. Bezpieczny poziom, to 140 uderzeń na minutę, ale może on być nieco inny dla każdej kobiety, w zależności od jej kondycji przed ciążą. Najlepiej ustal to ze swoim lekarzem prowadzącym.
Jak szybko zajść w ciążę?
Jak zwiększyć szanse zajścia w ciążę?
Jak powiedzieć mężowi o ciąży?
Jak bezpiecznie uprawiać spinning w ciąży?
 4.3/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

pawel - 2015-02-11
ad.1. kONta??? jeśli już to kąta
Borówka amerykańska to owoc, do którego nadal podchodzimy w Polsce z pewną rezerwą. O wiele bliższe i bardziej swojskie...
Jazda na rowerku stacjonarnym może złagodzić bóle pleców, polepszyć humor oraz poprawić sen. Należy jednak znać swoje...
Jazda na rowerku stacjonarnym może złagodzić bóle...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Alicja Szymańska
  • Danuta Górska
  • Natalia Sadowska
  • Jolanta Sobczak
  • Diana Tomczyk
  • Joanna Pomarańska
  • Oliwia Gomuła
  • Atom Paradjanov
  • Ryszard Alibożek
  • Ewa Kołodziej
  • Jola Ilczuk
  • Danuta Lewandowska
pasożyt