Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Ścinanie włosów > Jak dobrać fryzurę do kształtu twarzy?

Jak dobrać fryzurę do kształtu twarzy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (56 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Fryzura to ponoć najważniejszy element naszego wyglądu. Dobre włosy potrzebują dobrej fryzury, a na dobrą fryzurę składa się znacznie więcej niż lakier do włosów lub żel. Fryzura musi być zawsze dobierana do kształtu twarzy. Po pierwsze, nie kopiuj bezmyślnie cudzej fryzury, ponieważ na tobie może wyglądać zupełnie inaczej. Określ jaki kształt ma twoja twarz i względem tego zdecyduj się na najlepsze dla ciebie uczesanie.
1
twarz owalna

Twarz owalna. Jest uważana przez fryzjerów za idealny kształt. Ludzie o owalnej twarzy wyglądają dobrze w większości fryzur i długości włosów. Matematycznie twarz owalną określa się jako taką, która jest 1,5 raza dłuższa niż szersza, a czoło jest odrobinę szersze niż broda. Jeśli twoja twarz ma kształt owalny, nie musisz przejmować się doborem specjalnej fryzury, wystarczy, że pokierujesz się swoją osobowością.

2
twarz podłużna

Twarz podłużna. Jeśli masz taki kształt twarzy, wskazane są wszelkiego rodzaju grzywki, loki, fale, ponieważ równoważą podłużną twarz na szerokość. Postaraj się, żeby twoje włosy były średniej długości – zbyt krótkie i zbyt długie optycznie wydłużą twarz.

3
twarz okrągła

Twarz okrągła. Charakteryzuje się przede wszystkim okrągłym podbródkiem. W tym przypadku fryzura powinna optycznie wydłużyć twarz. Można to osiągnąć dzięki krótkim fryzurkom na chłopczycę lub tapirując włosy na czubku głowy i spłaszczając po bokach.

4
twarz kwadratowa

Twarz kwadratowa. W przypadku tego rodzaju twarzy należy wygładzić ostrość rysów przy pomocy fal i loków. Włosy proste są również wskazane, ale tylko gdy podkręca się je pod linią podbródka. Nieodpowiednie są włosy sięgające policzków i gładkie, proste fryzury, o ile włosy nie są wystarczająco grube, by nadać takim fryzurom objętość.

5
twarz w kształcie serca

Twarz w kształcie serca. Ostry podbródek może być zrównoważony, jeśli większą część fryzury stanowi grzywka sięgająca oczu lub przysłaniająca kości policzkowe.

6
wizyta u fryzjera
Pamiętaj, żeby dobrać fryzurę pasującą również do twojego charakteru. Jeśli lubisz spędzać czas na układaniu włosów, zdecyduj się na dłuższe włosy, jeśli szkoda ci czasu na spędzanie go przed lustrem, wybierz fryzurę bardzo krótką. Jeśli szukasz fryzury uniwersalnej, najlepsze będą włosy sięgające ramion, które na co dzień możesz nosić związane w koński ogon, a na wyjątkowe okazję specjalnie układać.
7
przeglądanie się w lustrze
Jeśli masz problem z określeniem kształtu twarzy, weź szminkę, stań przed lustrem i obrysuj kształt swojej twarzy. Następnie odsuń się i porównaj go z kształtami przedstawionymi w tym artykule.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić loki?
 3.1/5 (56 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (10)

:-) - 2015-02-11
Nie mam żadnego z tych kształtów. Bo ja mam głowę w kształcie gruszki czyli węższa u góry a szersza na dole. Oczywiście znalezienie idealnej fryzury do tego kształtu w gazecie czy necie graniczy z cudem bo pisze się tylko o typowych kształtach: okrągła, owalna, podłużna itp.Dzięki mamie i fryzjerce znalazłam odpowiednią fryzurę dla siebie: krótkie włosy ścięte na bombkę, która optycznie poszerza mi górną część twarzy :-)
anka - 2015-02-11
też się kiedyś dałam wrobić :( mega fryzura za 50 zł .Wyślij tylko 1 s-ms za 1,50 a potem drugi a potem kanał (
diament - 2015-02-11
A gdzie fryzury dla twarzy diamentowej/romboidalnej?
okrągła - 2015-02-11
co za bzdury, a jak stary jest artykuł to nawet nie wspomnę
brudnyHARY - 2015-02-10
Ciekawe kto wybierał fryzure Korwin-Piotrowskiej, bo ona ma cos na głowie, ale fryzura tego nazwać nie można :)
watemark - 2014-11-21
Ten artykuł zaprzecza wszystkiemu, o czym do tej pory wiedziałam na temat dobierania fryzury do swojego kształtu twarzy i układania włosów. Zaskoczyło mnie, że do "koła" dobiera się krótkie fryzury... i że te krótkie fryzury łatwo się układa! Co za ściema! Krótkie fryzury są najgorsze, włosy są lekkie i latają w każdą stronę jeśli się ich nie ugłaszcze. Z kolei długie, ciężkie włosy to inna sprawa. I wyszczuplają twarz. Potwierdzone własnym doświadczeniem.
m - 2014-10-30
administrator nie zatwierdzi poprzedniego komentarza bo jest niepochlebny... tego pewno też nie. ale to nie jest jedyne miejsce, w którym można powiedzieć prawdę o działóaniach strony. Są też portale społeczniściowe a na nich sięszybko wieści roznoszą.
m - 2014-10-30
Dzięki za pomoc w utracie 60 zł. :) napisan sms 1 zł, a jak sie wyśle wyświetla się info, że jeden sms ponad 30 zł a trzeba wysłać dwa. ŻART! i jeszcze te fałszywe pochlebne komentarze, które co kolejne wejście się zmieniają. Porażka
Marihuanka - 2011-07-30
Hm przydało się,ale mogłyby być też zdjęcia z kilkoma przykładami fryzur dla twarzy owalnej.:D
No to jutro do fryzjera.;*)
Maaa.
adzia88 - 2010-01-27
Ok. Wszystko fajnie, ale mogłyby być jeszcze przykłady fryzur :)
Stylizacja kręconych włosów nie jest wcale skomplikowana ani trudna do zrobienia. Ten znakomity wygląd pasuje zarówno...
Jak zrobić loki za pomocą wałków na gorąco?
Stylizacja kręconych włosów nie jest wcale skomplikowana...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt