Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Poparzenia > Jak złagodzić oparzenia języka?

Jak złagodzić oparzenia języka?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Każdy z nas choć raz wziął porcję gorącej żywności do ust lub wypił łyk kawy, który jest gorętszy niż oczekiwano, a potem rozpaczliwie próbował złagodzić oparzenie języka przez wachlowanie otwartych ust. Niektórzy ludzie odczuwają pieczenie języka przez cały czas, bez wyraźnego powodu. Bez względu na przyczynę, poparzony język wpływa na zmysł smaku. W zależności od stopnia oparzenia, również mogą występować objawy takie jak ból, zaczerwienienia, obrzęk, a nawet pęcherze. Oparzenie uleczy się w końcu samo, ale można przyspieszyć ten proces dzięki kilkoma prostymi środkami domowymi.
1
poparzony język
Płucz ciepłą wodą
Płukanie ciepłą wodą ust to naturalny środek na oparzenia języka. W celu ograniczenia dolegliwości po oparzeniach i zapobieganiu progresji uszkodzeń zastosuj odrobinę ciepłej wody. To poprawia ukrwienie mikronaczyń, co przekłada się na przyspieszoną regenerację oparzonej tkanki

Zmieszaj ½ łyżeczki soli w szklance ciepłej wody, płucz usta roztworem przez 30 sekund, po czym wypluj go. Powtarzaj to kilka razy dziennie, aż do wygojenia języka.

Miód
Miód to kolejny doskonały środek aby leczyć poparzony język. Jego antybakteryjne działanie zapobiega zainfekowaniu uszkodzonej tkanki. Dodatkowo, jako naturalny środek przeciwzapalny, miód zmniejszenie obrzęku i ból. 1 łyżeczkę miodu rozsmaruj na swoim języku. Pozostaw go tak długo, jak to możliwe, a następnie połknij. Powtórz proces 2 lub 3 razy dziennie.
Uwaga: Miodu nie należy podawać dzieciom w wieku poniżej 1 roku życia, ponieważ może on powodować zatrucie jadem kiełbasianym.
2
lód na język
Oddychaj przez usta
Wyciągnij swój język na brodę i zacznij oddychać przez usta. Podczas oddychania przez usta, zimne powietrze przepływa nad powierzchnią języka i zapewnia ulgę w bólu. Oddychaj tak z językiem na zewnątrz, aż do uzyskania ulgi.

Coś zimnego
Innym dobrym sposobem na złagodzenie bólu języka jest wzięcie czegoś zimnego na oparzenie, tak szybko, jak to możliwe. Pomoże to obniżyć temperaturę języka. Będzie to również pomocne w zmniejszeniu stanu zapalnego i zapobiec uszkodzeniu tkanki.
Możesz ssać kostkę lodu lub lizać loda na patyku. Jedz swoje ulubione lody lub napij się zimnego soku.
3
poparzony język
Cukier
Innym prostym środkiem, który działa skutecznie, jeśli chodzi o łagodzenie oparzeń języka jest cukier. Cukier działa jako środek kojący i łagodzi pieczenie.
Umieścić 1 łyżeczkę cukru na języku i pozostaw cukier do roztopienia.
Powtórzyć w razie potrzeby.
Uwaga: Środek ten nie jest zalecany dla osób, które mają wysoki poziom cukru we krwi.

Mięta
Zastosuj miętową pastę na powierzchni oparzonego języka. Trzymaj pastę na języku do wyschnięcia. Następnie przemyj go zimną wodą. Rób to 2 lub 3 razy dziennie.
Możesz również zastosować herbatę miętową, wcześniej schłodzoną w lodówce. Popijaj ją powoli, przetrzymując każdy łyk przez chwilę w ustach.
Można nawet żuć gumę miętową od czasu do czasu.
4
język
Aloes
Aloes to kolejne niesamowite lekarstwo, które pomoże leczyć oparzenia języka. Nie tylko uspokaja oparzenia, ale także pomaga przyspieszyć gojenie. Dodatkowo, przyczynia się do zmniejszenia stanu zapalnego i bólu. Wyciąg ze świeżego aloesu lub świeży żel z liści stosuj na cały język. Powtórz proces kilka razy dziennie. Można też zamrozić żel z aloesu lub sok i regularnie ssać takie kostki lodu.

Jogurt naturalny
Jogurt naturalny również może zapewnić natychmiastową ulgę w oparzeniach języka. Kojący charakter jogurtu łagodzi objawy i przyspiesza gojenie się uszkodzonych tkanek. Pomaga także złagodzić ból i nadwrażliwość języka .

Weź ½ szklanki zimnego jogurtu naturalnego. Jedz powoli, każdą łyżeczkę przetrzymując przez chwilę w ustach przed połknięciem.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Spośród wszystkich niewerbalnych sygnałów, język oczu jest prawdopodobnie najbardziej fascynujący. Mówi się, że „oczy...
Jak wykorzystać kontakt wzrokowy do budowania zaufania?
Spośród wszystkich niewerbalnych sygnałów, język...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt