Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Kosmetyki > Maseczki Domowe > Niezwykłe właściwości truskawek

Niezwykłe właściwości truskawek

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Jednym z najbardziej znanych i najsmaczniejszych owoców są truskawki. Są one równie lubiane przez dzieci jak i dorosłych. Delikatne jagody w kształcie serca mają charakterystyczny aromat, jasnoczerwony kolor, są soczyste i słodkie, a zarazem można poczuć lekko kwaśny smak. Oto 10 najlepszych korzyści kosmetycznych z zastosowania truskawek.
1
truskawki kosmetyki
Spowalniają starzenie się skóry
Witamina C i inne przeciwutleniacze obecne w truskawkach mogą opóźnić proces starzenia. Pomagają zapobiegać uszkodzeniom skóry i ciała spowodowanym przez wolne rodniki, które mogą przyspieszyć proces starzenia się. Oprócz jedzenia truskawek, można z nich korzystać przygotowując maseczkę o właściwościach zapobiegających starzeniu.

Przygotujesz ją z ½ szklanki puree z truskawek, 1 łyżeczki miodu i 2 łyżeczek śmietany. Składniki należy wymieszać dokładnie. Gotową maseczkę zastosuj na twarz i szyję. Pozostaw przez 20 do 25 minut, a następnie zmyj zimną wodą i osusz.

Poprawiają kondycję skóry
Truskawki mogą również pomóc rozjaśnić skórę i poprawić ogólny wygląd cery. Mają właściwości rozjaśniające skórę dzięki zawartości kwasu elagowego, co pomaga zmniejszyć plamy i przebarwienia skóry i rozjaśnia widoczne blizny.
Wystarczy przeciąć truskawkę na pół i natrzeć wewnętrzną stroną owocu twarz, szyję, skórę rąk i inne odsłonięte części skóry skóry. Pozostaw sok na skórze przez około 10 do 15 minut, a następnie spłucz skórę zimną wodą.
2
truskawki zalety
Rozjaśniają usta
Truskawki zawierają wiele ważnych minerałów i witamin, które mogą pomóc w leczeniu przesuszonych ust i niwelowaniu ciemnych przebarwień. Dodatkowo, pomagają złuszczyć martwe komórki skóry, które sprawiają, że twoje usta są ciemne, matowe i mają nierówną powierzchnię.

Rozgnieć 1 truskawkę i delikatnie wmasowuj ją w skórę na ustach przez kilka minut. Pozostaw puree przez 5 minut, a następnie spłucz letnią wodą. Powtarzaj to kilka razy w tygodniu.

Leczą trądzik
Truskawki są jednym z najlepszych produktów dla skóry z trądzikiem. Ich kwasowy charakter pomaga usunąć nadmiar sebum, jedną z głównych przyczyn występowania trądziku. Ponadto zawierają one błonnik, który pomaga pozbyć się szkodliwych toksyn z organizmu.

Rozgnieć 5 do 6 dojrzałych truskawek, pomieszaj je z 1 łyżką kwaśnej śmietany (lub o niskiej zawartości tłuszczu, albo niesłodzonym jogurtem). Stosuj maseczkę na skórę twarzy szyi, pleców i dekoltu. Pozostaw na 10 minut, następnie spłucz zimną wodą.
3
zalety truskawek
Złuszczają skórę
Truskawki również działają jako naturalny środek złuszczający do skóry. Witamina C i kwas salicylowy zawarte w truskawkach pomagają usunąć martwe komórki skóry, nadmiar sebum i inne zanieczyszczenia z powierzchni skóry.

Wystarczy rozgnieść garść truskawek na gładką pastę, wymieszać z 1 łyżeczką cukru i oliwy z oliwek. Delikatnie wmasuj pastę w skórę na ciele, stosując delikatne, okrężne ruchy.

Wybielają zęby
Truskawki mogą zapewnić naturalny sposób aby wybielić twoje zęby

Rozetrzyj 1 do 2 truskawek na pastę. Natrzyj nią zęby i pozostaw na 2 do 3 minut, a następnie przepłucz usta ciepłą wodą. Powtarzaj to dwa razy dziennie przez tydzień.
4
truskawki działanie
Regenerują zwiotczałą skórę
Truskawki mają właściwości ściągające, które mogą pomóc w leczeniu zwiotczenia skóry. Ponadto, są one bogate w witaminę C, przeciwutleniacz, który zwiększa wytwarzanie włókien kolagenowych. To pomaga utrzymać skórę gładką i jędrną i zapobiega wiotczeniu skóry.

Wymieszać puree z 2 do 3 dojrzałych truskawek z 2 łyżeczkami jogurtu naturalnego i miodu. Zastosuj maseczkę na twarzy i szyi, pozostaw na skórze przez 5 do 10 minut, a następnie spłucz letnią wodą.

Rozjaśniają piegi
Bogate w witaminę C i inne przeciwutleniacze, truskawki mogą pomóc rozjaśnić lub całkowicie usunąć piegi i przebarwienia.

Rozgnieć 2 duże, dojrzałe truskawki na pastę. Wymieszaj je z ½ łyżki miodu. Zastosuj maskę na obszarach z widocznymi przebarwieniami lub piegami. Pozostawić na skórze przez 5 minut, a następnie spłucz letnią wodą.
5
truskawki działanie kosmetyczne
Truskawki na podpuchnięte oczy
Truskawki zawierają naturalne związki, które działają jako środek przeciwzapalny, pomagający pozbyć się opuchlizny pod oczami.

Umieść 1 do 2 dużych truskawek w lodówce na 20 do 30 minut. Pokrój w grube plastry. Połóż się wygodnie i umieść plastry na zamkniętych oczach. Odczekaj 10 do 15 minut, zdejmij plastry i umyj twarz zimną wodą. Powtórz w razie potrzeby.

Truskawki na szybki wzrost paznokci
Truskawki są bogate w biotynę, która pomaga budować mocne paznokcie. Biotyna wspomaga wzrost paznokci poprzez poprawę produkcji keratyny.
Jeśli masz słabe paznokcie, to koniecznie włącz truskawki do swojej diety. Jedz garść truskawek jako zdrową przekąskę. Można również dodać do truskawek jogurt naturalny lub przygotować z nich zdrowe koktajle i sałatki.
Przeczytaj teraz: Zalety jedzenia truskawek
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Mrożony deser jest idealny na letnie dni. Wykorzystując owoce sezonowe można zrobić naprawdę pyszne desery. Oto...
Jak zrobić mrożony deser truskawkowy?
Mrożony deser jest idealny na letnie dni. Wykorzystując...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt