Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak radzić sobie z celiakią?

Jak radzić sobie z celiakią?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Celiakia jest chorobą przewodu pokarmowego, w której system immunologiczny reaguje na gluten, białko występujące w pszenicy, jęczmieniu i życie. Z biegiem czasu, uszkodzeniu ulega wyściółka jelita cienkiego co uniemożliwia wchłanianie niektórych składników pokarmowych. Klasyczne objawy choroby obejmują wzdęcia, utratę wagi ciała, utratę apetytu i przewlekłą biegunkę. Oprócz problemów trawiennych, niektórzy ludzie wykazują również inne objawy, w tym niedokrwistość, utratę masy kostnej, swędzącą lub pęcherzykowatą wysypkę, bóle głowy, zmęczenie, bóle stawów, refluks, nieregularne miesiączki, przebarwienia zębów. Oto najlepsze wskazówki jak radzić sobie z celiakią.
1
gluten
Wyeliminowanie glutenu z diety
Ścisłe przestrzeganie diety bezglutenowej jest jedną z najważniejszych rzeczy, których trzeba pilnować, gdy mamy do czynienia z tą chorobą. Po usunięciu z diety glutenu, stan zapalny w jelicie zmniejsza się stopniowo. To z kolei zmniejsza nasilenie objawów i dzięki temu zaczynasz czuć się lepiej. Ważne jest, aby wiedzieć, że pszenica i wszystkie jej formy nie są jedynymi pokarmami zawierającymi gluten. Istnieje wiele ziaren, które zawierają gluten, takie jak jęczmień, kasza bulgur, pszenica durum, żyto, semolina, orkisz i pszenżyto. Jeśli masz jakieś pytania, możesz skonsultować się z dietetykiem, który pomoże Ci zaplanować zdrową, dietę bezglutenową.

Bądź świadomy z ukrytego glutenu
Kiedy już zrezygnujesz z ziaren bogatych w gluten, nadszedł czas, aby zdobyć wiedzę na temat produktów z ukrytym glutenem. W rzeczywistości, ukryty gluten może być obecny w żywności, lekach albo jako składnik mniejszościowy lub wskutek zanieczyszczenia z innych składników używanych w tym samym zakładzie produkcyjnym.
2
słońce
Pij sok z aloesu
Aloes jest korzystny dla osób cierpiących na celiakię. Pozwala leczyć stany zapalne jelita, ułatwiają naprawę tkanek i wspiera prawidłowe trawienie.
Trzeba regularnie pić szklankę soku przez kilka dni, a nawet tygodni, aby zauważyć poprawę swojej kondycji. Aby przygotować sok, zmieszaj ze sobą 2 łyżki świeżego żelu z aloesu oraz wszelkich soków cytrusowych lub po prostu wody w blenderze. Nie należy przyjmować więcej niż 2 łyżki żelu z aloesu w ciągu dnia, ponieważ może to powodować dolegliwości żołądkowo-jelitowe.

Ciesz się słońcem
Niedobór witaminy D jest powszechny u osób cierpiących na celiakię. Dzieje się tak, ponieważ witamina ta jest potrzebna do prawidłowego funkcjonowania enzymów trzustkowych. Niedobór witaminy D w celiakii jest powszechny
Aby walczyć z tym niedoborem, codzienne we wczesnych godzinach porannych zażywaj promieni słonecznych przez 10 do 15 minut bez ochrony przeciwsłonecznej. Można także wziąć suplement witaminy D, ale po wcześniejszej konsultacji z lekarzem.
3
kiszona kapusta
Jedz probiotyki
Probiotyki składają się z dobrych bakterii i pomagają przywrócić korzystne środowisko dla bakterii w jelitach, jak również wspomagają gojenie przewodu pokarmowego. Dlatego też osoby cierpiące na celiakię muszą zadbać o zawarcie probiotyków w diecie.
Jedz fermentowane produkty spożywcze, takie jak jogurty z żywymi kulturami bakterii, mleko, kefir, miso i kapusta kiszona, ponieważ są one bogate w probiotyki.

Dodaj imbir do swojej diety
Imbir to kolejny produkt, który może pomóc w radzeniu sobie z objawami celiakii. Wykazuje silne działanie antyoksydacyjne i przeciwzapalne, które pomaga zmniejszyć obrzęk w jelicie cienkim. Poprawia także trawienie. Żuj kilka świeżych plasterków imbiru codziennie. Możesz również pić 2 do 3 filiżanek herbaty imbirowej codziennie rano.
Przeczytaj teraz: Jak się objawia celiakia?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Celiakia to coraz częściej spotykana choroba. Wiąże się ona z zaburzeniami trawienia oraz wchłaniania pokarmu z jelit....
Jak łagodzić objawy celiakii ?
Celiakia to coraz częściej spotykana choroba. Wiąże...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt