Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > 8 roślin doskonałych na prezent

8 roślin doskonałych na prezent

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Niezależnie czy szukasz prezentu na gwiazdkę, prezentu na urodziny czy po prostu chcesz podziękować, rośliny doniczkowe są zawsze prezentem prostym i niepowtarzalnym. Rośliny doniczkowe są wdzięcznym prezentem dla osoby obdarowywanej, która ucieszy się na widok zielonej roślinki. Poniżej znajdziesz listę roślin, które nie są skomplikowane w pielęgnacji i mają niezwykłe cechy, dzięki którym świetnie sprawdzą się jako prezent.
1
aloes
Lucky Bamboo
Szczęśliwy bambus w rzeczywistości jest odmianą draceny. Jej charakterystyczny wygląd jest efektem specjalnej uprawy. Roślina ta od dawna była związana ze wschodnią praktyką feng shui. Uważa się, że jest to idealna roślina, aby poprawić przepływ pozytywnej energii w danym pomieszczeniu.

Narcyz Paperwhite
Inna bezproblemową rośliną jest narcyz, który może rosnąć w różnych środowiskach, takich jak gleba czy kamyczki. Kwiaty pachną dość intensywnie, a dzięki naprzemiennemu nasadzaniu możemy się cieszyć jej zapachem cały rok.

Aloes
Aloes należy do rodziny sukulentów i wymagają minimalnego podlewania. Mając ją w domu, możemy bez problemu łagodzić oparzenia i rany powierzchowne. Wystarczy złamać liść i zastosować bezpośrednio na skórę. Taki prezent wraz z właściwościami leczniczymi jest niepowtarzalny.
2
amarylis
Sukulenty
Sukulenty są łatwe w pielęgnacji, ponieważ nie wymagają dużo wody. Rośliny te występuję w wielu kształtach i kolorach. Dopóki są trzymane w słonecznym miejscu, w lecie wystarczy je podlać raz w tygodniu, natomiast w zimie tylko raz na miesiąc.

Kaktus bożonarodzeniowy
Kaktus Shlumbergera jest rośliną o barwnych kwiatach. Z łatwością przystosowuje się do warunków słabego oświetlenia, lecz będzie słabiej kwitnąć. Natomiast nadmiar światła może roślinę oparzyć. Więc należy wybrać jej miejsce o umiarkowanym nasłonecznieniu.
3
Amarylis
Amarylis jest tradycyjnym świątecznym prezentem. Okres bożonarodzeniowy jest czasem, kiedy ta roślina kwitnie. Uprawa amarylisa w domu nie wymaga wiele wysiłku. Wystarczy utrzymać odpowiednią wilgotność podłoża i chronić przed uszkodzeniem rośliny.

Orchidea
Storczyki są jednym z najbardziej popularnych prezentów roślinnych ze względu na ich wdzięczny wygląd i minimalne wymagania pielęgnacyjne. Są one również coraz bardziej dostępne w różnych rozmiarach, kolorach i odmianach.

Zioła w doniczce
Dlaczego nie dać ziół jako prezentu? Mięta, tymianek czy oregano to przykłady atrakcyjnych ziół doniczkowych. Dodatkowo można je trzymać przez lata lub przenieść do ogrodu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt