Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Odżywianie > Jakie są popularne mity o produktach spożywczych?

Jakie są popularne mity o produktach spożywczych?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Na temat produktów żywnościowych istnieje cała masa mitów, w które uparcie wierzymy. Czas wreszcie poznać je i dowiedzieć się jaka jest prawda. Jeżeli chcesz wiedzieć czy ćwiczenia fizyczne sprawiają, że jesz więcej lub czy dodatkowe białka sprawiają, że stajemy się silniejsi. węglowodany, to koniecznie przeczytaj dalszą część artykułu.
1
dieta a ruch
Mit nr 1: Ćwiczenia fizyczne sprawiają, że jesz więcej. Unikaj więc ćwiczeń a schudniesz.
Fakt: Badania wykazały, że po 20 minutach ćwiczeń fizycznych ludzie jedli więcej niż ci, którzy nie robili nic. Jedyną różnicą było to, że podczas ćwiczeń rzeczywiście spalali mnóstwo kalorii, a nie przyswajali wszystkich. Ćwiczenia więc mogą powodować zwiększone zapotrzebowanie na jedzenie, jednak znacznie zwiększają spalanie kalorii. Bilans wychodzi więc na plus dla tych, którzy regularnie ćwiczą.

Mit nr 2: Sałata sprawia, że chudniemy.
Fakt: To stwierdzenie jest w pewnym stopniu prawdziwe, ponieważ liście sałaty rzeczywiście praktycznie nie dostarczają organizmowi kalorii. Łyżka masła ma taką samą ilość kalorii co 10 szklanek liści sałaty. Jednak na ogół nie są one spożywane same, a większość sosów do sałaty czy dodatków jest bogata w tłuszcze i wysokokaloryczna.
2
białko
Mit nr 3: Dodatkowe białka sprawiają, że stajemy się silniejsi.
Fakt: Ciało ludzkie ma zdolność do gromadzenia rezerw składników pokarmowych i jest bardzo adaptacyjne, czyli potrafi poradzić sobie w sytuacjach deficytu, które mogą zdarzyć się z różnych powodów. Dlatego trzeba jeść określone rodzaje żywności w określonych ilościach każdego dnia, aby utrzymać zdrowie. Nie trzeba się głodzić, żeby schudnąć, ale również nie należy się objadać, jeśli chcemy być silniejsi. Kiedy jesteśmy aktywni, nasz organizm wykorzystuje tłuszcze i węglowodany jako paliwo do produkcji energii. Należy również dostarczać odpowiednią ilość białka. Nie ma super diety dla osiągnięcia super-wydajności i super-siły. Poza tym, w diecie wysokobiałkowej często brakuje kluczowych składników odżywczych znajdujących się w węglowodanach. Unikanie wszelkiego rodzaju składników odżywczych jest tak samo złe, jak spożywanie suplementów żywności, przejadanie się i głodzenie.
3
odchudzanie a owoce
Mit nr 4: Można spalać zbędny tłuszcz poprzez spożywanie niektórych pokarmów, takich jak na przykład grejpfruty.
Fakt: Dieta grejpfrutowa mówi, aby jeść pół grejpfruta przed każdym posiłkiem, co pozwala nam czerpać korzyści z tak zwanych enzymów spalania tłuszczu zawartych w tym owocu. Zazwyczaj dieta taka wiąże się również z ograniczeniem ilości spożywanych kalorii. Grejpfruty mają niską zawartość kalorii i sodu, a z kolei posiadają mnóstwo witaminy C, ale bardzo niski poziom dostarczanych kalorii . Podobnie, jak zwolennicy diety kapuścianej czują zawroty głowy i osłabienie, ponieważ dieta ta jest zbyt uboga w białko, witaminy i węglowodany złożone. Możesz schudnąć, ale prawdopodobnie okupisz to pogorszeniem zdrowia.
4
mrożonki
Mit nr 5: Mrożona żywność nie jest tak pożywna jak świeże produkty.
Fakt: Mrożona żywność jest tak samo pożywna jak świeże produkty. Mrożone warzywa czy owoce są zazwyczaj przetwarzane w ciągu kilku godzin od zbioru. Niewielka jest więc utrata składników odżywczych w procesie zamrażania. Mrożone warzywa zachowują wysoką zawartość witamin i minerałów. W przeciwieństwie do procesu mrożenia, świeże warzywa są zbierane i transportowane do sklepów. Może to trwać kilka dni lub nawet tygodni, zanim dotrą do naszych kuchni mogą stać się zbyt dojrzałe i zacząć się psuć, a przez to witaminy są stopniowo tracone.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Grejpfrut ma bardzo dużo korzyści dla zdrowia. Ten owoc rośnie w kiściach przypominających winogrono. Po raz pierwszy...
Zalety grejpfruta, o których musisz wiedzieć
Grejpfrut ma bardzo dużo korzyści dla zdrowia. Ten owoc...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt