Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > 7 produktów łagodzących wzdęcia

7 produktów łagodzących wzdęcia

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Wzdęcia mogą być naprawdę kłopotliwe. Podczas wzdęć nie tylko brzuch staje się ogromny, lecz także twoja twarz staje się opuchnięta i masz wrażenie, że wyglądasz grubo. Wzdęcia są spowodowane retencją wody, a czasami przez uwięziony w żołądku gaz. Na szczęście kilka produktów pomoże ci zredukować wzdęcie. Znajdziesz je poniżej.
1
banany na wzdęcia
Banany
Sód przyciąga i zatrzymuje wodę w organizmie. Stąd wysoka zawartość sodu w żywności może powodować wzdęcia. Natomiast potas, może pomóc zwalczyć sód zgromadzony w ciele. Jeśli twój brzuch jest wzdęty po posiłku, zjedz banana, a z pewnością szybko przyniesie ulgę.

Jogurt
Jogurt nisko tłuszczowy pomoże ci skutecznie pokonać wzdęcie. Jest on bogaty w aktywne kultury bakterii, takie jak laktobacillus i bifidobacterium. Dobre bakterie ułatwiają trawienie i zapobiegają powstawaniu wzdęć. Unikaj słodzonych jogurtów. Jeżeli lubisz je na słodko dodaj miód lub dowolne owoce.

Zielone warzywa
Zielone warzywa liściaste z pewnością przyniosą ci ulgę. Te zielone warzywa mają niski poziom kalorii, lecz dużo błonnika, który ułatwia retencję wody. W twojej diecie powinny znaleźć się takie warzywa jak szpinak czy jarmuż.
2
pieprz cayenne
Pieprz cayenne
Pieprz cayenne zawiera składnik czynny zwany kapsaicyną. Pomaga ona zmniejszyć wzdęcia spowodowane zarówno retencją wody jak i gazu. Zwiększa przepływ enzymów trawiennych przez jelita. Pieprz także hamuje rozwój złych bakterii w jelitach, które powodują wzdęcia.

Imbir
Imbir stymuluje produkcję śliny, żółci i soków żołądkowych. Rozluźnia jelita, ułatwiając pokarmowi łatwiej przechodzić dalej, jednakowo redukując stan zapalny i retencję wody. Jeśli po spożytym posiłku czujesz się wzdęta, przygotuj herbatkę z imbiru.
3
herbata rumiankowa
Nasiona kopru
Nasiona kopru rozluźniają mięśnie jelitowe i zmniejszają retencję wody, a także uwalniają je od uwięzionego gazu. To dlatego, że nasiona zawierają związki, takie jak anetol, fenchon i estragole. Dodawaj nasiona do posiłków lub żuj je po jedzeniu.

Herbata rumiankowa
Jeśli czujesz się wzdęta, sięgnij po herbatę rumiankową. Pomoże ci ona zrelaksować mięśnie i uwolnić gaz z jelit. Ogranicza również retencję wody. Jednocześnie łagodzi inne dolegliwości żołądkowe.
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Gazy to niezwykle uciążliwa przypadłość, która może całkowicie zniszczyć życie towarzyskie. Wystąpieniu gazów zwykle...
Jak leczyć gazy?
Gazy to niezwykle uciążliwa przypadłość, która może całkowicie zniszczyć życie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt