Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Bezsenność > Jak poradzić sobie z bezsennością?

Jak poradzić sobie z bezsennością?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jednym z najbardziej frustrujących uczuć jest to, kiedy  leżymy zmęczeni w łóżku, nie mogąc zasnąć. Wówczas denerwujesz się, że rano nie będziesz mógł wstać i w konsekwencji jeszcze trudniej ci zasnąć. Bezsenność dotyczy coraz większej liczby ludzi, a jej przyczyny mogą być przeróżne. Istnieje wiele sugestii i domowych sposobów mówiących o tym, co może pomóc nam zasnąć, ale czy one działają?  Koniecznie sprawdź!
1
światło
Wyłącz światło
Najprostszym sposobem, ułatwiającym zasypianie, jest dokładne zaciemnienie sypialni. Słabe oświetlenie, a najlepiej całkowity jego brak  wysyła sygnał do twojego  wewnętrznego zegara biologicznego, że nadszedł czas na odpoczynek i organizm zaczyna  uwalniać melatoninę, hormon, który pomaga w zasypianiu.  Zbyt duża ilość światła zaburza cały proces, przez co  pojawiają się trudności z zasypianiem. Szczególnie niekorzystnie na sen wpływa  światło z monitorów komputerowych, telewizorów, telefonów czy tabletów. Dlatego przed snem nie używaj tych urządzeń.
2
jedzenie przed snem
Zwróć uwagę na to, co jesz
To co jesz i pijesz ma ogromny wpływ na to, jak funkcjonuje całe twoje ciało i jak się czujesz. Na przykład, zrezygnowanie ze spożycia kofeiny na 7 do 8 godziny przed snem może pomóc uniknąć problemów z zasypianiem, stresu i uczucia niepokoju. Alkohol pomaga niektórym ludziom  zrelaksować się, a nawet zasnąć, ale może również powodować problemy z zaśnięciem. Warto więc ograniczyć spożycie  alkoholu, a szczególnie zrezygnować z niego przed snem . Przekąski przed  snem niekoniecznie są dobrym rozwiązaniem, jednak lepiej zjeść coś przed snem, niż spać głodnemu.  Zrezygnuj jednak ze słodkich pokarmów lub słonych przekąsek, a spróbuj spróbuj jeść zdrowe warzywa i owoce.
3
rutyna codzienna
Przestrzegaj rutyny
Wstawanie i chodzenie spać o tej samej porze każdego dnia pomaga regulować twój wewnętrzny zegar, co skutkuje bardziej spokojnym i głębszym snem. Można również uwolnić się w ten sposób od nadmiernego stresu. Wystarczy  wypracować sobie rytuał zasypiania, który ​​daje czas na odpoczynek i relaks. Weź kąpiel, napij się  rumianku lub melisy, poczytaj książkę lub po prostu połóż się i odpoczywaj.
4
olejek lawendowy
Zwróć uwagę na swoje ciało
Jeśli czujesz się spięty lub po przebudzeniu czujesz ból mięśni, nie ignoruj ​​tego! Poświęć chwilę  przed snem, aby rozciągnąć się  lub zrobić kilka ćwiczeń, co skutecznie łagodzi wszelkie napięcia powstałe w mięśniach w ciągu  dnia. Dzięki czemu będziesz mógł całkowicie zregenerować się  w trakcie snu, a sen przyjdzie z łatwością. Możesz również poprosić swojego partnera o delikatny rozluźniający masaż olejkiem z kilkoma kroplami olejku lawendowego.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie będzie widoczny na stronie
 
Bardzo często zdarza się, że otrzymujesz leki na receptę i zalecenie, aby przyjmować tylko połowę określonej dawki....
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
 
Niektórzy eksperci twierdzą, że nawet lekki niedobór snu tak znacząco zmniejsza naszą wydajność, że jest gorszy niż...
Negatywny wpływ braku snu na nasze życie
Niektórzy eksperci twierdzą, że nawet lekki niedobór...
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
Czym są Tipy.pl? Co chcesz zrobić? Zmotywować się do pracy? Zrobić samolot z papieru? Zareklamować się w Internecie? Tipy.pl to miejsce, gdzie możesz znaleźć porady i wskazówki na każdy temat.
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


   Akceptuje regulamin *wyrażam zgodę na świadczenie usługi, przyjmuję do wiadomości, że jednocześnie tracę prawo do odstąpienia od Umowy.
   Wyrażam zgodę na otrzymywanie od GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.| z siedzibą w Krakowie, Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków |Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS – 416593| NIP – 5272644300 |za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej informacji handlowych w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204, z późn. zm.). Do korespondencji powyżej wskazuję m. in. podany przeze mnie w formularzu i należący do mnie adres e-mail.
Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub
Usługę świadczy

GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie
XI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10
E-mail: tipy@firma.interia.pl
Adres: Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków

KRS 0000416593    NIP 5272644300    REGON 142734048
Nie jestem pasożytem, nie blokuje reklam
pasożyt
Proszę wyłącz Adblock-a, jeśli chcesz zobaczyć treść artykułu.