Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Hobby > Inne zainteresowania > Jak palić fajkę?

Jak palić fajkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (93 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Sztuka palenia fajki jest najstarszą formą użytkowania tytoniu i różni się nieco od współczesnego zastosowania. W dzisiejszych czasach i szybkim trybie życia mamy tylko czas na łyk kawy i normalnego papierosa. Często nawet zastosowanie zwykłej fajki nie oddaje w pełni prawdziwej przyjemności palenia, jeśli nie umiesz zrobić tego poprawnie. To bardzo trudne, ale i zarazem satysfakcjonujące hobby. Dla cierpliwych osób podejmujących się tego zadania, palenie fajki uważane jest za najbardziej wyrafinowaną formę palenia. Poniżej znajdziesz kilka kroków, jak nauczyć się palić fajkę i w pełni cieszyć się prawdziwym smakiem i aromatem tytoniu.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Fajka, Ubijak, Tytoń, Skrobak i przepychacz (do udrażniania szyjki fajki), Wyciory do fajek, Płyn / Pasta do czyszczenia i polerowania fajek, Chustka do polerowania fajki
1
Znajdź fajkę, która pasuje do ciebie. Poszukaj fajki o odpowiedniej średnicy, która będzie odpowiadała twoim wymaganiom. Pracownicy sklepu tytoniowego z pewnością pomogą dokonać ci odpowiedniego wyboru. Ceny fajek są bardzo rozbieżne i mogą sięgać wygórowanych cen. Ale czego nie robi się dla przyjemności.
2
Oprócz wyboru fajki musisz zwrócić szczególną uwagę na dobór tytoniu. W zależności od potrzeb, istnieje wiele odmian tytoniu - zawierające aromaty, mieszanki amerykańskie, mieszanki angielskie, Virginias, Burleys itp. W sklepie tytoniowym sprzedawca na pewno pomoże Ci wybrać coś dla siebie. Osoby, które dopiero zaczynają palić fajki mogą cieszyć się wspaniałym aromatem i swego rodzaju lekkością niektórych odmian tytoniu, podczas gdy wielbiciele papierosów lub cygar z pewnością wybiorą nieco cięższe mieszanki. Na początek kup kilka rodzajów tytoniu w małych ilościach.
3
Wypełnij człon fajki do połowy tytoniem, a następnie ubij go lekko. Teraz dopełnij jeszcze raz fajkę i ponownie ubij tytoń używając trochę więcej siły niż wcześniej. Na koniec dosyp tytoń, aż po sam szczyt i po raz ostatni dokładnie go ubij. Fajka nie powinna być zbyt mocno ubita, ponieważ zbyt duża gęstość tytoniu zablokuje swobodny przepływ powietrza przez rurkę i spowoduje, że nie będzie się on palił.

Powinieneś móc przeciągnąć powietrze z tylko niewielkim oporem lub bez żadnych problemów. Dobry tytoń powinien być sprężysty w dotyku. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, co do jakości Twojego tytoniu udaj się do sklepu tytoniowego. Sprzedawca na pewno Ci pomoże dokonać dobrego wyboru. Dobrze załadowana fajka ma ogromne znaczenia dla przyjemności i zadowolenia podczas jej palenia.
Jak zrobić zdjęcie księżyca?
Jak zrobić latawiec?
Jak zrobić monogramy za pomocą maszyny do szycia?
Jak zrobić pochodnię?
Ostrzeżenia
  • Pamiętaj, że palenie fajki niesie ze sobą ryzyko raka jamy ustnej i gardła, tak jak ma to miejsce u palaczy papierosów. Kiedy wdychasz dym, jesteś ponadto narażony na zachorowanie na raka płuc. Ograniczenie ilości palenia fajki (od 1 - 3 główek dziennie) i niezaciąganie się może zmniejszyć to ryzyko.
Wskazówki
  • Jeżeli masz jakiekolwiek problemy lub pytania skontaktuj się z innymi palaczami fajek przez Internet. Istnieje wiele forum dyskusyjnych na ten temat, dzięki którym będziesz mógł odkryć to wspaniałe hobby i cieszyć się świetną zabawą.
  • Przede wszystkim podczas palenia fajki zalecana jest cierpliwość. Pozwól toczyć się sprawom swoim tempem. Dla niedoświadczonych palaczy palenie fajki nie jest przyjemne, gdyż wiąże się z jej nabijaniem, podpalaniem, ubijaniem i dopiero na końcu można pociągnąć dym. Potrzeba czasu, aby odkryć ulubione mieszanki tytoniu i model fajek, które będą odpowiadać twoim upodobaniom. Początkujący palacze zazwyczaj często mają problemy z piekącym językiem. Nie zniechęcaj się od razu. Omów swoje hobby z doświadczonym palaczem.
  • Trzymaj swoją fajkę zawsze w czystości. Zaopatrz się w specjalne wyciory do czyszczenia fajek, dzięki temu pozbędziesz się wszelkich zabrudzeń a co za tym idzie kwaśnego posmaku fajki.
  • Jeżeli fajka jest za gorąca pozwól jej ostygnąć. Palenie gorącej fajki nie przynosi zamierzonych rezultatów, a jedynie może przyczynić się do spieczenia języka i przełyku. Dobrym sposobem na kontrolę temperatury jest trzymanie kciuka na bocznej ściance główki.
  • Dla zagorzałych sympatyków palenia fajki proponuję zaopatrzenie się w te, które wykonane z naturalnych materiałów, takich jak kolba kukurydzy czy pianka morska. Powszechnie sugeruje się, aby używać fajkę tylko raz w ciągu dnia. Zadbaj o swoją kolekcję. Fajki z pianki morskiej nie należą do tanich, jednak znacznie zwiększają jakość palenia oraz nie potrzebują przerwy między jednym, a drugim nabiciem.
  • Unikaj kupna tanich imitacji fajek dostępnych na straganach i w centrach handlowych. Fajka wykonana z kolby kukurydzy będzie palić się dużo lepiej i posłuży Ci o wiele dłużej niż tanie podróbki. Dzięki temu oszczędzisz pieniądze.
  • Nigdy nie kupuj metalowych fajek wykonanych z mosiądzu czy srebra. Wyglądają bardzo nietypowo i charakterystycznie, ale pamiętaj, że metal przewodzi ciepło. Nie dość, że są bardzo drogie to służą tylko na pokaz, a nie do palenia.
  • Podczas palenia fajki osadza się na jej dnie warstwa ochronna z węgla. Prawdą jest, że chroni ona miskę od pęknięć pod wpływem wysokiej temperatury, ale z czasem osad będzie tak wielki, że będziesz musiał oddać fajkę do czyszczenia.
  • Gdy zakończysz palenie, pozostaw fajkę do ostygnięcia, a następnie wyczyść ją przy pomocy specjalnych przyrządów i delikatnej nie pozostawiającej kłaczków szmatki. Zabieg ten pomaga zachować blask i doskonały wygląd, jak również ochroni fajki przed brudem i korozją.
4
Możesz odpalić fajkę za pomocą zapałek lub zapalniczki. W przypadku użycia zapałek poczekaj kilka sekund i pozwól siarce swobodnie się wypalić. Wykonuj delikatny ruch płomienia wokół powierzchni tytoniu, ciągnąc delikatnie, aż do równomiernego rozżarzenia, a następnie delikatnie ubij tytoń. Po wypaleniu powtórz tą czynność jeszcze raz.
5
Zaciągaj się powoli i rytmicznie. Cierpliwość jest nagradzana wspaniałym aromatem dymu. Ciągnąc zbyt szybko przeciągniesz żar i spieczesz sobie język.
6
Ubijaj delikatnie tytoń między kolejnym zaciągnięciem, aby misa fajki pozostała prawidłowo zapakowana podczas palenia. Nie martw się tym, jeśli od czasu do czasu fajka będzie zbyt gorąca. Odłóż ją na chwilkę. Wystarczy krótka przerwa, a na pewno się schłodzi.
7
Upewnij się czy twoja fajka jest dobrze złożona i nabita, a dym wydobywający się z niej ma miłą i aromatyczną konsystencję.
8
palenie fajki
Odpręż się i ciesz. Palenie fajki to kwintesencja sztuki palenia tytoniu...
Wskazówki
Ostrzeżenia
 4.8/5 (93 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Egon - 2012-11-01
A ja kupilem sobie fajkę i nie umiem jej za cholerę odpalić. cała paczka poszła i nic. Niech ktoś mi podpowie coś
kita - 2012-01-04
Witanko, a ja właśnie kupilem fajkę z osprzętem i zaraz rozpoczne naukę. Pamiętając o wypaleniu nowej fajki. Trochę się stresuję,bo nie wiem jak mi to wyjdzie. Narka
początkujący - 2011-04-16
Dziękuje bardzo za ten artykuł. Bardzo mi pomógł w rozpoczęciu sztuki palenia fajki. Już zacząłem i bardzo mi się to spodobało. Pomaga mi się skoncentrować i zrelaksować.
 
Pamiętnik jest formą upamiętnienia chwil, które są dla nas ważne. Na jego stronicach możemy również rozważyć istotne...
Jak prowadzić pamiętnik?
Pamiętnik jest formą upamiętnienia chwil, które są dla nas ważne. Na jego stronicach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt