Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Małżeństwo > Małżeństwo i Rozwiązywanie Problemów > Jak wykorzystać odwróconą psychologię, żeby kogoś przekonać?
Jak wykorzystać odwróconą psychologię, żeby kogoś przekonać?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Odwrócona psychologia dotyczy nakłaniania drugiej osoby do zrobienia czegoś, prosząc ją o coś całkowicie przeciwnego do tego, co chce się od niej uzyskać. Można taką taktykę określić mianem „reguły przekory”. Jest to jeden ze sposobów manipulacji, który jednak nie zawsze przynosi sukces. Sprzeczki wykorzystujące odwróconą psychologię są uciążliwe i dziecinne. Jeśli jednak chcesz wypróbować jej skuteczność, musisz zrobić co następuje:
1
Dowiedz się, na kogo działa odwrócona psychologia. Niektórzy ludzie nie są podatni na tego typu manipulacje. Istnieją jednak osoby - zazwyczaj te, które nie znoszą, kiedy mówi im się, co mają robić – na które odwrócona psychologia zadziała na pewno. Takie osoby dbają bardziej o samo droczenie się z kimś, niż o właściwy temat sprzeczki. Klasycznym przykładem są zbuntowane dzieciaki. W rzeczywistości, na odwróconą psychologię podatny jest każdy, komu ego przysłania obiektywny osąd sytuacji.
2
Poczekaj, aż dana osoba wpadnie w gniew. Znacznie łatwiej wykorzystać odwróconą psychologię, gdy ktoś zachowuje się emocjonalnie, ponieważ chcemy wywołać jego natychmiastową reakcję. Im dłużej droczysz się z rozmówcą, tym większa jest moc takiej sprzeczki i tym bardziej zależy twojemu rozmówcy na wygranej.
3
Powiedz stwierdzenie odwrotne do tego, o które się kłócisz, ale zrób to tym samym tonem. Powodem, dla którego kłóci się twój rozmówca nie jest przecież rzeczywisty powód waszej sprzeczki, ale chęć postawienia na swoim. Będzie on kłócić się ze sposobem, w jaki przedstawiasz sprawę, a nie z tym, co tak naprawdę chcesz powiedzieć.
Na przykład: próbujesz zmusić współlokatora do wyczyszczenia toalety. Mówisz mu coś w stylu „Powinieneś wyczyścić kibel, bo jest odrażający” i „Zawsze kończy się na tym, że to ja muszę sprzątać”. Następnie zmień strategię i powiedz: „Dobra! Nie chcesz czyścić kibla, to nie! Mam to gdzieś. Niech inni zobaczą, jaki syf masz w łazience”. Skutek tego będzie taki, że twój współlokator odpowie prawdopodobnie „Wyczyszczę kibel, kiedy będę miał na to ochotę”.
Alternatywnym sposobem jest powiedzenie „Dobra, poddaję się. Wygrałeś”. Niektórzy ludzie tak naprawdę nie chcą wygrać kłótni, po prostu lubią sprzeczać się z innymi.
Co mężczyźni cenią w kobietach?
Jak stworzyć zdrowy związek?
Jak przeprosić chłopaka?
Jak przekonać alkoholika do leczenia?
 3.4/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

freia - 2015-02-10
dawno nie czytałam takich bzdetów!! i na dodatek , te kreteńskie komentarze...boshhhhh!
domino - 2013-05-02
''Alternatywnym sposobem jest powiedzenie „Dobra, poddaję się. Wygrałeś”. Niektórzy ludzie tak naprawdę nie chcą wygrać kłótni, po prostu lubią sprzeczać się z innymi.''''

Do końca to tak nie jest... Jeśli da się go wprowadzić w błąd i dać mu wygrać to on się poczuje tak jakby robił ci na złość lub coś złego. Kiedy go pochwalisz że jest dobry i wygrał. to potem przy następnym podejściu powiesz mu że nie o to chodzi. ze po prostu nie da rady. bo gdybyś chciał wygrac to już byś to zrobił, a to niema nic do rzeczy. (Po prostu łatwe podejście)
zenek50zenek - 2013-02-18
Ja ją czasem stosuje ale to nic dobrego
Alfa - 2010-08-03
Słyszałem o tym w związku z hasłami na opakowaniach papierosów np. "Palenie to śmierć", "palenie powoduje raka", "palenie zabija" itd. Hasła te nie tylko nie powodują, że palący rzucają palenie - sprawiają, że osoby te zaczynają się bardziej stresować i szybciej sięgają po kolejnego papierosa.

Podobno lepszymi hasłami byłyby nie te mówiące o śmierci ale np. o urodzie (przykładowo: "Palenie powoduje zmarszczki", "Od palenia skóra wiotczeje", "Od palenia się brzydnie", "Palisz - jesteś mniej atrakcyjny").

Poza tym wg badań osoby palące są w większości osobami nieśmiałymi o zaniżonej samoocenie. Dlatego hasła na papierosach mówiące o urodzie mogłyby mieć jeszcze lepszy skutek.
W życiu każdego młodego człowieka przychodzi taki moment, w którym potrzebuje kogoś kim mógłby się zaopiekować. Dlatego...
Jak przekonać mamę na kupno chomika?
W życiu każdego młodego człowieka przychodzi taki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Piotr Abram
  • Jolanta Szostek
  • Małgorzata Kowalik
  • Iwona Anna Huber
  • Aneta Boczulak
  • Izabela Tyrakowska
  • Anna Smyrska
  • Katarzyna Wysoczańska-Pająk
pasożyt