Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Walentynki > Prezenty na Walentynki > Jak napisać list miłosny?
Jak napisać list miłosny?

Jak napisać list miłosny?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (255 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Być może twoje serce bije jak szalone na czyjś widok albo być może jest zranione. Tak czy inaczej, chcesz powiedzieć drugiej osobie o tym co czujesz, ale za każdym razem coś ci przeszkadza, a listy okazują się zbyt krótkie. To jest właśnie skomplikowany świat miłości. Pociesz się, że poeci i pisarze od zawsze zmagali się z tym samym problemem – jak napisać idealny list miłosny? Oto kilka wskazówek, które mogą ci pomóc.
1

Wygląd.

Korzystaj z pięknej papeterii w naturalnym delikatnym kolorze, jak kremowy czy biały. Weź do ręki pióro z czarnym lub brązowym atramentem, w żadnym wypadku nie używaj niebieskiego, zielonego czy czerwonego. Pamiętaj, że list miłosny pisze się do kogoś specjalnego. Odręcznie pisany jest najlepszy, bardziej osobisty. Nie piszesz przecież listu biznesowego.

2

Otoczenie.

Idź w ustronne miejsce z dala od innych i włącz delikatną, romantyczna muzykę. Cichy pokój byłby najodpowiedniejszy. Przyciemnij nieco światło. Stwórz romantyczny nastrój.

3

Pamiątka.

Wpisz datę na swoim liście miłosnym – miesiąc, dzień i rok. Jest list, który z pewnością będzie długo przechowywany i zapamiętany. Możesz również założyć, że list ten będzie czytany w kółko i umieszczony w specjalnym miejscu.

4

Powitanie.

Wybierz ujmujące powitanie. Nie bądź oficjalny. Użyj imienia osoby, którą kochasz. Na przykład: "Moja Najdroższa Joanno..." lub "Mój Kochany Mateuszu...".

Jak stworzyć romantyczną atmosferę?
Jak wyciąć serce z papieru?
Jak pisać listy miłosne?
Jak zrobić koszyczek w kształcie serca?
5

Początek.

Zacznij pisanie od powiedzenia drugiej osobie, dlaczego piszesz ten list. Na przykład: "Spędziłam wiele bezsennych nocy, zastanawiając się jakich słów mam użyć, by opisać moje uczucia. Jednak za każdym razem, moje próby kończą się niepowodzeniem. Proszę wybacz mi więc moje próżne wysiłki i zaakceptuj te proste słowa "Kocham Cię". Myślę, że nie mogłabym w tej sytuacji powiedzieć nic lepszego...". Nigdy nie obrażaj swoich uczuć pisząc: "Wiem, że prawdopodobnie ty tego nie czujesz..." lub "Pewnie myślisz, że jestem szalona...". Jeśli okażesz nieśmiałość w swoim liście miłosnym, próba wyrażenia twoich uczuć może być nie zrozumiała dla odbiorcy.

6

Część główna.

W części tej powinno znajdować się wyjaśnienie, dlaczego zakochałaś się w tej drugiej osobie. Oto kilka pomysłów:

• Przypomnij, kiedy i jak to się stało

• Wyjaśnij, w jaki sposób twoje życie zmieniło się na lepsze

• Opisz, jak bardzo tęsknisz, kiedy jesteście daleko od siebie

• Wyjaśnij, że nie wyobrażasz sobie życia bez te drugiej połowy

• Wypisz rzeczy, które was łączą

• Opisz, jak się dzięki niej czujesz

• Przypomnij wspaniałe chwile, które spędziliście razem

• Przypomnij czas, kiedy to właśnie ciebie wybrał z tłumu

• Wypisz cechy, które odróżniają tę ukochana osobę od innych

• Unikaj zbytniej swobody, lekkości i erotycznych nawiązań. List miłosny powinien być pełen szacunku i mówić o trudnych do wyrażenia uczuciach.

• Nie bój się używać słów sławnych poetów, które możesz wpleść we własne zdania. Być może osoba, która kochasz ma swojego ulubionego autora lub poetę. Będzie to twój dodatkowy atut, że znalazłaś odpowiedni czas na to, by zacytować kogoś, kogo druga osoba podziwia. Pamiętaj, że Internet jest nieocenionym źródłem wierszy i piosenek, które możesz zacytować.

• Bądź szczery. Twój list miłosny powinien być starannie przygotowanym dziełem, które wymaga szczerości. Chcesz bowiem, aby ta druga osoba zakochała się w tobie, a nie śmiała się z ciebie. Wyraź swoje uczucia i marzenia.

Uwaga: nie spodziewaj się od razu, że pierwsza wersja będzie nadawała się do wysłania. Spróbuj stworzyć cos na kartce, zanim zaczniesz pisać na drogiej papeterii. Skoryguj błędy, zostaw list na kilka godzin, a potem wróć, przeczytaj go ponownie i znów w razie potrzeby popraw. List przeczytaj jeszcze rano, zanim go wyślesz.

7

Zakończenie.

Zakończ swój list, ostrożnie dobierając wszystkie słowa: "Teraz kiedy o wszystkim ci powiedziałam, mogę spokojnie odpocząć. I kiedy będę śnić, będzie to sen o tobie". Zakończenie powinno być pozytywne i optymistyczne.

8

Pożegnanie.

Nie kończ listu pisząc: "Z wyrazami miłości, Eryk". Wymyśl bardziej romantyczne pożegnanie. Napisz coś w stylu: "Będę śnić o Tobie, kochanie...". Pożegnanie powinno być proste, ale bardzo serdeczne, np.: "W wiecznej miłości..." lub "Na zawsze Twój...". Możesz pomyśleć, że jest to zbyt wylewne, jednak musisz zdać sobie sprawę z tego, że słowa te będą bardzo ważne dla drugiej osoby.

9

Dodatki.

Możesz do swojego litu dodać coś wyjątkowego od siebie: płatki kwiatów, posypka z gwiazd, torebka swojej ulubionej herbatki, itp. Ten mały dodatek będzie świadczył o tym, że włożyłeś w swój list wiele pracy i miłości.

10

Elegancja i schludność.

Delikatnie zegnij swój list miłosny i włóż go do starannie zaadresowanej koperty, dopasowanej do koloru papeterii. Prawidłowo list powinien być złożony na pół, a tekst powinien znajdować się wewnątrz. Miejsce zgięcia powinno znajdować się na spodzie koperty, a wolne końce na górze. Ręcznie napisz adres na kopercie. Przypomnij sobie, co twój nauczyciel mówił o charakterze pisma – upewnij się, że adresat będzie w stanie odczytać twój tekst. Dodaj pieczątkę – to wygląda romantycznie. Najlepszy będzie bukiet kwiatów i odbij go do góry nogami. To jest zwyczaj, który oznacza „Kocham Cię”. Wrzuć list do skrzynki. I to wszystko. Spodziewaj się budzącej emocje odpowiedzi. Oto kolejna rada: kup kilka miętówek – mogą się przydać!

11

Bądź wyrazisty.

Oto kilka popularnych słów, których możesz użyć w swoim liście: anioł, anielska, kochanek, pociągający, kuszący, zmysłowy, pieszczoty, uścisk, wspomnienia, niezapomniany, kochany, wspaniały, aksamitny, piękny, szczęśliwy, pocałunek, niewinny, marzenia, pokusa, pragnienia, uścisk, tęcza, róża, uwielbienia, gwiazdy, serce.

 4.9/5 (255 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (9)

PamSeb - 2016-08-08
he
przemek malek kocha andzie kwiecinską prymus z pastuchowa - 2013-02-08
ja bym wolal sie spotkac z andzią i powiedziec jej ze czuje milosc ja znam taki wierszyk: nie wiedziałem nic o tobie ani cie nie znałem ale teraz musze w ciebie wierzyc bo cie pokochalem ja pisałem jusz chyba ze 100listów i nic poradzicie mi cos ja mam dopiero 13lat i sie jeszcze nie znam dobrze poradzicie mi cos co naj bardziej dziewczyny lubią z gury bardzo dzienkuje
eryxon - 2012-11-06
Facet ktury to napisał bardzo mi pomugł. DZIĘKI STARY !!!!!!!!!!
gwiazdeczka - 2012-02-09
swietne porady dzieki nim poradzilam sobie wyrazic to co czuje w slowach i wylac je na papier :DD
Andzela - 2012-02-08
Bardzo dziękuje:) Przydały mi się te porady:)
kajko - 2012-01-22
przydało mi się
Grad - 2011-11-03
Bardzo przydały mi się te porady i na dodatek się sprawdzają.
RedRum666 - 2011-06-09
Dzięki tego właśnie szukałem...
wilk - 2010-02-03
Bardzo przydatne rady, szczególnie pkt 11.
Pomysł jest dużo bardziej wartościowy niż pieniądze! Dzień Świętego Walentego nie jest okazją do wręczenia tostera,...
Prezent na walentynki, którego ona nigdy nie zapomni
Pomysł jest dużo bardziej wartościowy niż pieniądze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt