Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Uroda i Makijaż > Makijaż oczu > Jak malować oczy eyelinerem?

Jak malować oczy eyelinerem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (254 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Eyeliner może sprawić, że nawet najmniejsze oczy wydadzą się duże i wyraziste. Kluczowe jest jednak prawidłowe używanie eyelinera - nie chcesz przecież by twoje oczy wydały się zbyt ciemne i surowe, lub by makijaż był przesadnie mocny. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak za pomocą eyelinera zrobić makijaż weekendowy, „smoky eye”, „pogrubione oczy” i „kocie oczy”.
1

Jak nakładać eyeliner.

Typowym sposobem stosowania eyelinera jest malowanie kreski na linii rzęs od wewnętrznego do zewnętrznego kącika oka jednym sprawnym pociągnięciem pędzelka. Ten sposób jednak sprawdza się u osób z pewnym doświadczeniem. Potrzeba trochę wprawy by kreski nie wyszły zbyt grube lub nierówne.

2
Innym sposobem jest namalowanie kreski na linii rzęs od połowy powieki do zewnętrznego kącika oka, a następnie domalowanie linii od wewnętrznego kącika do środka oka. Jest to sposób nieco łatwiejszy niż malowanie kreski jednym pociągnięciem, ale też bywa, że na początku i on sprawia trudności.
3
Jeżeli nigdy wcześniej nie malowałaś oczu eyelinerem najlepiej będzie zastosować metodę dla początkujących. Malowanie zacznij od górnej powieki. Na zupełnie czyste oko nanieś eyeliner w postaci pojedynczych kropeczek na przestrzenie między rzęsami. Staraj się zaznaczyć kropeczki dokładnie na wysokości rzęs. Dzięki takiemu zabiegowi nie widać narysowanej linii, a otrzymujesz efekt jakby twoje rzęsy u nasady były naturalnie grube.
Jak zrobić kocią kreskę na powiece używając łyżki?
Jak malować rzęsy aby były długie?
Jak malować oczy kredką?
Jak odżywić brwi i rzęsy domowym sposobem?
Wskazówki
  • Dla początkujących dobry będzie eyeliner we flamastrze, łatwiej się go nakłada.
  • Wyrzuć tanie aplikatory do makijażu. Zainwestuj w porządne pędzle do malowania się, są podstawą udanego makijażu.
4
Nałóż maskarę do rzęs. Porównaj oko pomalowane z drugim, zupełnie „nagim” okiem, zobaczysz różnice i będziesz wiedzieć czy rezultat ci się podoba.
5

Makijaż po pracy i na weekendy.

To doskonała propozycja weekendowa dla kobiet, które chcą wyeksponować swoje oczy, ale nie przesadzić z makijażem. Podstawą takiego makijażu jest naturalność, więc staraj się by kreski były delikatne, a jeżeli masz jasne włosy, do kresek wybierz kolor jasnobrązowy.

6
Przytrzymaj palcem górną powiekę tak by była napięta. Na linii rzęs narysuj kreskę od wewnętrznego do zewnętrznego kącika oka. Zrób to kredką do oczu lub pędzelkiem do eyelinera zanurzonym w ciemnym cieniu do powiek. Aby uzyskać lepszy efekt bliżej zewnętrznej części oka namaluj kreskę nieco grubszą niż przy wewnętrznym kąciku i przedłuż kreskę poza linię rzęs. Inny doskonały pomysł to kreska wąska w wewnętrznych kącikach oczu, pogrubiona w części środkowej i znowu cieńsza i odrobinę podniesiona do góry w zewnętrznej części oka (taka kreska bywa nazywana „znaczkiem Nike”).
7
Kiedy linia jest już gotowa popraw ją eyelinerem. Drżą ci ręce? Postaraj się trzymać łokcie oparte na stole.
8
Na dolnej powiece za pomocą kredki lub cieni do oczu również namaluj kreskę. Używając pędzelka do cieni nanieś kolor poniżej linii rzęs od zewnętrznej części oko do wewnątrz. W przypadku oczu szeroko rozstawionych nie podkreślaj całej dolnej powieki, zatrzymaj się w połowie, a jeżeli wybrałeś kredkę, rozetrzyj linię palcem, by wyglądała bardziej naturalnie.
9
Aby oczy wydawały się większe na wewnętrznej części dolnej powieki namaluj kreskę białą kredką lub wewnętrzny kącik oka rozjaśnij pudrem rozświetlającym.
10

Smoky eye (przydymione oko)

Smoky eye to chyba najpopularniejszy styl makijażu i prawdopodobnie nigdy nie wyjdzie z mody, bo po prostu wspaniale się prezentuje. Kluczem do sukcesu w wykonaniu tego makijażu jest odpowiednio dobrana mieszanka. Należy też pamiętać, że w wypadku tak mocnego makijażu oka należy resztę twarzy pozostawić jasną i rozświetloną by nie wyglądać jak klown.

11
Przytrzymaj górną powiekę tak by był napięta. Nałóż eyeliner od wewnętrznego kącika oka na zewnątrz, kreskę narysuj na linii rzęs. Na środku oka kreska powinna być odrobinę grubsza niż w kącikach oczu.
12
Użyj wacika bawełnianego (lub, jeśli wolisz palca), by rozetrzeć liner.
13
Zanurz pędzelek do cieni w bardzo ciemnym (czarnym lub ciemno szarym) cieniu i nałóż go nad kreską (na początku strzepnij pędzelek by usunąć nadmiar cienia). Połączenie eyelinera z cieniem to sekret perfekcyjnego smoky eye.
14
Dobrze wymieszaj cienie. Aby makijaż smoky eye wyglądał dobrze musisz nałożyć najciemniejszy i najbardziej intensywny kolor tuż przy linii rzęs, a następnie cieniować coraz jaśniejsze odcienie wybranego koloru, aż do prawie przezroczystego na końcu powieki.
15

Pogrubione, dramatyczne oczy.

Mocno pogrubione, dramatyczne oczy to doskonały pomysł na wieczór. Spróbuj użyć eyelinera w innym odcieniu niż głęboka czerń, dzięki temu zyskasz wspaniały efekt i będziesz wyglądać fantastycznie. Możesz użyć tradycyjnego eyelinera lub spróbować nałożyć cień do powiek skośnym pędzelkiem do makijażu. Aby uzyskać efekt musisz nałożyć cień zdecydowanym ruchem pędzla.

16
Przytrzymaj górną powiekę tak by był napięta. Nałóż eyeliner (lub cień) od środka oka na zewnątrz, kreskę narysuj na linii rzęs.
17
Drugą kreską narysuj od wewnętrznego kącika oka do środka tak by obie kreski się spotkały. Linia biegnąca od środka na zewnątrz oka powinna być grubsza niż ta biegnącą do wewnątrz oka. W przypadku blisko osadzonych oczu nie powinnaś dorysowywać kreski do samego kącika wewnętrznego.
18

Kocie oczy.

Jeżeli kiedykolwiek czytałaś o tym by nie malować wewnętrznej strony powieki, bo to zmniejsza oczy zapomnij o tym. Seksowne kocie oczy to doskonały pomysł na nocny, imprezowy makijaż, a możesz je wykreować tylko przez namalowanie na wewnętrznej części powieki cienkiej kreski.

19
Przytrzymaj górną powiekę tak by był napięta. Kreskę narysuj jak najbliżej linii rzęs tylko ci się uda. Nałóż eyeliner od jednego kącika do drugiego, przy zewnętrznym kąciku unieś kreskę w górę, tak by znajdowała się nieco powyżej linii rzęs. Odczekaj chwilę by eyeliner dobrze wysechł.
20
Przytrzymaj dolną powiekę i na jej wewnętrznej części narysuj kreskę, ale od zewnątrz do około 3/4 powieki. Wtedy odczekaj aż zbiorą ci się łzy, jeżeli nigdy wcześniej nie malowałaś wewnętrznej części powieki na pewno polecą. Gdy osuszysz łezki dorysuj kreskę w wewnętrznym kąciku oka.
21
Jeżeli chcesz uzyskać łagodniejszą wersje kocich oczu, poniżej linii rzęs rozetrzyj odrobinę brązowego lub szarego cienia do powiek, oczywiście pędzelkiem.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak używać eyelinera?
 4.9/5 (254 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

tyrol - 2016-01-25
Eyeliner we flamastrze nie jest dobry, szybko deformuje się końcówka i tym samym kreski są zbyt grube. Najlepsze są w pędzelku, można zrobić naprawdę super cienkie kreski.
Serbal - 2014-03-16
Najlepiej nie naciągać skóry powieki w bok tylko bardziej w górę ponieważ ładniej zarysuje się kształt kreski.
oliwia. - 2014-02-07
Super artykuł, osobiście polecam 2 ;)
Kreski na powiekach są na czasie niezależnie od okazji czy sezonu. Jeśli jesteście fankami stylu pin   - up postawcie...
Jak się malować eyelinerem?
Kreski na powiekach są na czasie niezależnie od okazji czy sezonu. Jeśli jesteście...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt