Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Domowe sposoby na zatoki

Domowe sposoby na zatoki

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (49 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Zapalenie zatok powstaje na skutek infekcji błony śluzowej zatok. Objawami tej choroby są: ból i ucisk w okolicy zatok, ból głowy, katar, kłopoty z zasypianiem, a nawet ból ucha lub zębów. Zapalenie zatok może być pochodzenia wirusowego lub bakteryjnego. Infekcje wirusowe leczone są przy pomocy leków zmniejszających przekrwienie śluzówki nosa i wymagają dużo odpoczynku oraz spożywania znacznej ilości płynów, a czasem także środków przeciwbólowych. Infekcje bakteryjne zazwyczaj leczone są antybiotykami. Istnieją jednak domowe sposoby, które mogą złagodzić dolegliwości związane z zapaleniem zatok:
1
sposoby na zatoki - 1
Inhalacje parą wodną są dobrym sposobem na udrożnienie zatok. Ciepły prysznic lub inhalacja nad garnkiem z gorącą wodą udrożni zatoki i pozwoli ci łatwiej oddychać.
2
sposoby na zatoki - 2
Na zapalenie zatok korzystne jest również spożywanie soku ze świeżych warzyw. Zmieszaj ze sobą 300 ml soku z marchwi, 100 ml soku z ogórków, 100 ml soku z buraków i 200 ml soku ze szpinaku i pij raz dziennie.
3
sposoby na zatoki - 3
Zatoki udrożnisz również jedząc owoce bogate w witaminę A. Jednym z najlepszych naturalnych źródeł witaminy A jest mango, więc jeśli cierpisz na zapalenie zatok, powinieneś spożywać dużo tych owoców. Inne produkty bogate w witaminę A to: dynie, liściaste warzywa, żółtka jaj, pomidory, papaje, marchewki, twaróg i pełne mleko.
4
sposoby na zatoki - 4
Upraż 100g nasion kminku i zmieszaj je z 200g klarowanego masła (ghee). Spożywaj codziennie. Jest to jedno z najskuteczniejszych remediów na zapalenie zatok.
5
sposoby na zatoki - 5
Jedną łyżkę ziaren czarnego kminku zawiń w cienką szmatkę. Przyłóż woreczek do nosa i wdychaj zapach kminku. Inhalacja udrożni zatoki.
6
sposoby na zatoki - 6
Wdychanie zapachu takich warzyw jak cebula, czy czosnek również pomaga w leczeniu zapalenia zatok.
7
sposoby na zatoki - 7
Bardzo korzystne na zatoki jest płukanie gardła letnią wodą z dodatkiem soli. Do szklanki wody wsyp szczyptę soli, wymieszaj i płucz nią gardło. Skuteczne są również inhalacje tzw. mgiełką solankową.
8
sposoby na zatoki - 8
Działanie nie tylko udrażniające, ale i lecznicze wykazuje srebro koloidalne. To naturalny antybiotyk wspomagający walkę z infekcjami górnych dróg oddechowych. Pokona zapalenie zatok i zapobiegnie jego nawrotom w przyszłości.
9
sposoby na zatoki - 9
Pij ciepłą herbatkę imbirową lub cynamonową. Ma działanie rozgrzewające i udrażniające górne drogi oddechowe.
10
sposoby na zatoki - 10
Unikaj zimnego lub tłustego jedzenia. Zaostrza ono objawy chorób górnych dróg oddechowych.
Przeczytaj teraz: Jak leczyć zatoki?
 3.4/5 (49 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

tojo - 2013-05-10
Pracowałem w górnictwie pod ziemią,na skutek przeciągów i różnic temperatur często bolały mnie zatoki.Miałem dwie punkcje,pierwszą nawet nie odczułem,ale po drugiej po godzinie dostałem taki potężny ból głowy,że myślałem,że już po mnie.Przypuszczam,że do zatok dostało się powietrze i dlatego ten ból.A teraz moja rada na ból zatok czołowych,a dała mi ten prosty przepis moja teściowa; do woreczka zrobionego z materiału wsypać kuchennej soli,zagrzać na suchej patelni i taką ciepłą poduszeczką ogrzewać czoło.Pomaga.
justyna2iwowkql, - 2012-12-19
listek kapusty rozbic tłuczkien do kotleta, owinac w gaze i trzymac 15 min na nosie z odchyylona glowa. zobaczycie efekty
anczer - 2012-11-02
Ja osobiscie polecam plukanie nosa roztworem fizjologicznym soli. Sluza do tego specjalne konewki, u nas niestety slabo dostepne (choc bywaja na allegro). Wlewa sie taki roztwor do jednej dziurki, a wypuszcza druga. Brzmi strasznie ;) ale przy uzyciu konewki nie jest wcale trudne ani nieprzyjemne. A naprawde warto!
annqq - 2012-01-25
Ja jak miałam zapalenie zatok to smarowałam sobie czoło amolem i robiłam inhalacje. Tak poza tym z zatokami nie ma żartów! więc nie ma co zostawiać tego bez wizyty u ekarza, kiedyś doprowadziłam do takiego stanu, że nic tylko szpital pozostał i nieprzyjemne zabiegi, zastrzyki i takie tam... także lepiej od razu zacząć działać!
annqq - 2012-01-25
Ja często borykam się z zapaleniem zatok. Jeśli tak się dzieje to smaruje sobie czoło amolem i robię inhalacje z ziół. Pamiętajcie, że nie można zaniedbywać tego, bo z zatokami nie ma żartów! Kiedyś właśnie tak nie dopilnowałam i wylądowałam w szpitalu, a tam nieprzyjemne zabiegi, zastrzyki i takie tam, ogólnie nic przyjemnego. Także lepiej jak najszybciej zabrać się za leczenie, niż później za przeproszeniem pluć sobie w brodę!
ola - 2012-01-19
świetny sposób- rozgrzewamy na suchej patelni sól najlepiej jodowaną, może być i zwykła wsypujemy w ściereczkę przykładamy do czoła robimy okłady- uwaga gorące. Świetnie uśmierza ból i pomaga
 
Zatkany nos skutecznie uprzykrza życie. Trudniej nam oddychać, szybciej się meczymy, boli nas głowa, mamy problemy z...
Jak szybko odetkać nos?
Zatkany nos skutecznie uprzykrza życie. Trudniej nam oddychać, szybciej się meczymy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt