Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Domowe sposoby na zatoki

Domowe sposoby na zatoki

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (37 ocen)
Oceń 
 1 z 11 
Zapalenie zatok powstaje na skutek infekcji błony śluzowej zatok. Objawami tej choroby są: ból i ucisk w okolicy zatok, ból głowy, katar, kłopoty z zasypianiem, a nawet ból ucha lub zębów. Zapalenie zatok może być pochodzenia wirusowego lub bakteryjnego. Infekcje wirusowe leczone są przy pomocy leków zmniejszających przekrwienie śluzówki nosa i wymagają dużo odpoczynku oraz spożywania znacznej ilości płynów, a czasem także środków przeciwbólowych. Infekcje bakteryjne zazwyczaj leczone są antybiotykami. Istnieją jednak domowe sposoby, które mogą złagodzić dolegliwości związane z zapaleniem zatok:
 3.4/5 (37 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

tojo - 2013-05-10
Pracowałem w górnictwie pod ziemią,na skutek przeciągów i różnic temperatur często bolały mnie zatoki.Miałem dwie punkcje,pierwszą nawet nie odczułem,ale po drugiej po godzinie dostałem taki potężny ból głowy,że myślałem,że już po mnie.Przypuszczam,że do zatok dostało się powietrze i dlatego ten ból.A teraz moja rada na ból zatok czołowych,a dała mi ten prosty przepis moja teściowa; do woreczka zrobionego z materiału wsypać kuchennej soli,zagrzać na suchej patelni i taką ciepłą poduszeczką ogrzewać czoło.Pomaga.
justyna2iwowkql, - 2012-12-19
listek kapusty rozbic tłuczkien do kotleta, owinac w gaze i trzymac 15 min na nosie z odchyylona glowa. zobaczycie efekty
anczer - 2012-11-02
Ja osobiscie polecam plukanie nosa roztworem fizjologicznym soli. Sluza do tego specjalne konewki, u nas niestety slabo dostepne (choc bywaja na allegro). Wlewa sie taki roztwor do jednej dziurki, a wypuszcza druga. Brzmi strasznie ;) ale przy uzyciu konewki nie jest wcale trudne ani nieprzyjemne. A naprawde warto!
annqq - 2012-01-25
Ja jak miałam zapalenie zatok to smarowałam sobie czoło amolem i robiłam inhalacje. Tak poza tym z zatokami nie ma żartów! więc nie ma co zostawiać tego bez wizyty u ekarza, kiedyś doprowadziłam do takiego stanu, że nic tylko szpital pozostał i nieprzyjemne zabiegi, zastrzyki i takie tam... także lepiej od razu zacząć działać!
annqq - 2012-01-25
Ja często borykam się z zapaleniem zatok. Jeśli tak się dzieje to smaruje sobie czoło amolem i robię inhalacje z ziół. Pamiętajcie, że nie można zaniedbywać tego, bo z zatokami nie ma żartów! Kiedyś właśnie tak nie dopilnowałam i wylądowałam w szpitalu, a tam nieprzyjemne zabiegi, zastrzyki i takie tam, ogólnie nic przyjemnego. Także lepiej jak najszybciej zabrać się za leczenie, niż później za przeproszeniem pluć sobie w brodę!
ola - 2012-01-19
świetny sposób- rozgrzewamy na suchej patelni sól najlepiej jodowaną, może być i zwykła wsypujemy w ściereczkę przykładamy do czoła robimy okłady- uwaga gorące. Świetnie uśmierza ból i pomaga
Gdy patrzysz w górę, czujesz rozpychający ból w okolicy czoła i nosa? Masz gęsty katar i wiecznie przytkany nos? Wbrew...
Domowe sposoby na chore zatoki
Gdy patrzysz w górę, czujesz rozpychający ból w okolicy czoła i nosa? Masz gęsty...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Sara Wiśniowska
  • Pawel Retkowicz
  • Krystyna Ruszkiewicz
  • Mirosław Lelito
  • Lukasz Łukasz Wisniewski
  • Domi Dominika Łaskawska
  • John Dżinks
  • Tomasz Szewczyk
  • Maciej Szpot
  • Beata Wójcik
  • Danuta Bilska
  • Angelika Legutko
  • Henryka Gabrych
  • Grzegorz Rojek
  • Mirosław Grzęda
  • Sylwia Kosatka
  • Magdalena Rafałko
  • Beata Litwin
  • Pawel Hamera
  • Elżbieta Oblizajek
  • Daria Stefanowska
  • Catherine Menna
  • Danuta Frania
  • Włodzimierz Sikorski
  • Krzysztof Złoty
  • Justyna Sukiennik
  • Łukasz Cepiga
  • Helena Pyter
  • Beata Zabagło
  • Marcin Pytlos