Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Chomiki > Jak karmić chomika?

Jak karmić chomika?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (255 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Chomiki jedzą nasiona, zboża, warzywa, owoce jak również nawet owady. Zwierzątka te żyją średnio 2-3 lata, jednak niektóre dożywają nawet 5. Prawidłowe karmienie chomika z pewnością sprawi, że będzie on miał ładne futerko, będzie zdrowy oraz długo pożyje. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak i czym karmić swojego ulubieńca.
1
Chomik musi mieć w swojej klatce poidełko wraz z często wymienianą, świeżą wodą. Poidełko to musi być w zasięgu chomika, jednak niezbyt nisko, aby nie zamakały wióra.
2
Jedzenie dla chomika
Głównym pokarmem powinna być pasza dla chomika. Posiada ona mieszankę potrzebnych mu mikroelementów i witamin.
3
Raz dziennie uzupełniaj dietę chomika łyżeczką posiekanych, świeżych warzyw. Warzywa które możesz podać to marchew, kapusta (zwykła i pekińska), sałata jak również groszek, brokuły, szpinak i seler. Pamiętaj jednak, aby podawać ich maksymalnie łyżeczkę aby zapobiec biegunce.
4
chomik je winogrono
Dwa razy w tygodniu podawaj chomikowi do jedzenia łyżeczkę posiekanych, świeżych owoców. Owoce umyj, obierz i posiekaj. Do najbardziej wskazanych owoców należą jabłka, banany, melony, arbuzy, winogrona jak również owoce suszone np. rodzynki.
5
Pamiętaj, aby chomik miał stały dostęp do twardych przekąsek np. chrupki owocowe. Dzięki nim zęby chomika będą czyste i zdrowe.
6
Raz - dwa razy w tygodniu możemy podać chomikowi kawałeczek gotowanego kurczaka. Białka nie należy podawać dużo dlatego wystarczy maleńki plasterek. Zamiast gotowanego kurczaka możemy podać plasterek jajka.
7
Od czasu do czasu w celu uzupełnienia białka możemy podać chomikowi żywe świerszcze lub mączniki zakupione w sklepie zoologicznym.
Jak kąpać świnkę morską?
Jak zrozumieć królika?
Jak karmić gekona?
Jak się opiekować królikiem?
Ostrzeżenia
  • Chomik nigdy nie powinien być karmiony takimi produktami jak: cebula, czosnek, czekolada i inne słodycze, chrupki ludzkie, surowa fasola, surowe ziemniaki.
  • Chomik nie powinien jeść zbyt dużo ziaren słonecznika i orzeszków ziemnych ponieważ szybko doprowadzi to do jego otyłości (która ma wpływ na długość życia chomika).
Wskazówki
  • Chomiki są zwierzętami aktywnymi w nocy dlatego dobrze jest je karmić późnym wieczorem.
  • Codziennie wymieniaj chomikowi wodę.
  • Niedojedzone białko (kurczak, jajko itp) czy owoce i warzywa usuwaj z klatki po 4 godzinach od czasu podania. Nieświeży pokarm może zaszkodzić chomikowi.
  • Pamiętaj, że każdy chomik jest inny zatem każdy będzie miał swoje ulubione dania. Eksperymentuj z ziarnami, warzywami, owocami i robakami. Z czasem będziesz wiedzieć za czym twój chomik przepada a czego nie lubi.
 4.5/5 (255 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

wika XD - 2015-06-08
Mój chomik musi jeść owady? Ratujcie mój to miniaturka
Kinga - 2013-12-30
NIE WOLNO DAWAĆ CHOMIKOM SAŁATY! Przez to mogą zdechnąć. Oczywiście nie każdy, wszystko zależy od orgaznizmu zwierzaka, ale lepiej nie ryzykowac...
angela - 2013-03-25
super;)kupilam corce dwa dni temu chomika i dowiedzialam sie wszystkigo co chcialam
Lenka - 2012-07-15
Wow!Nie wiedziałam że chomiki jedzą jajka albo robaki.Dużo ciekawych rzeczy sie tu dowiedziałam.
Chomik -to zwierzątko może się niektórym kojarzyć z nudą, łatwością w opiece czy maskotką i odpowiednim zwierzątkiem...
Jak prawidłowo opiekować się chomikiem?
Chomik -to zwierzątko może się niektórym kojarzyć...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Maciek Marciniak
  • Grzegorz Keller
  • Iwona Lubiejewska
  • Zbigniew Czaja
  • Bogusia Chomka
  • Lucyna Kazimierz Targosz
  • Maria Kobrzyniecka Kołodziejska
  • Dana Pakulska
  • Agnieszka Kuźniar
  • Marzena Cieślikiewicz
  • Barbara Gebska
  • Marianna Wrosławska
pasożyt