Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Chomiki > Jak karmić chomika?

Jak karmić chomika?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (265 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Chomiki jedzą nasiona, zboża, warzywa, owoce jak również nawet owady. Zwierzątka te żyją średnio 2-3 lata, jednak niektóre dożywają nawet 5. Prawidłowe karmienie chomika z pewnością sprawi, że będzie on miał ładne futerko, będzie zdrowy oraz długo pożyje. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak i czym karmić swojego ulubieńca.
1
Chomik musi mieć w swojej klatce poidełko wraz z często wymienianą, świeżą wodą. Poidełko to musi być w zasięgu chomika, jednak niezbyt nisko, aby nie zamakały wióra.
2
Jedzenie dla chomika
Głównym pokarmem powinna być pasza dla chomika. Posiada ona mieszankę potrzebnych mu mikroelementów i witamin.
3
Raz dziennie uzupełniaj dietę chomika łyżeczką posiekanych, świeżych warzyw. Warzywa które możesz podać to marchew, kapusta (zwykła i pekińska), sałata jak również groszek, brokuły, szpinak i seler. Pamiętaj jednak, aby podawać ich maksymalnie łyżeczkę aby zapobiec biegunce.
4
chomik je winogrono
Dwa razy w tygodniu podawaj chomikowi do jedzenia łyżeczkę posiekanych, świeżych owoców. Owoce umyj, obierz i posiekaj. Do najbardziej wskazanych owoców należą jabłka, banany, melony, arbuzy, winogrona jak również owoce suszone np. rodzynki.
5
Pamiętaj, aby chomik miał stały dostęp do twardych przekąsek np. chrupki owocowe. Dzięki nim zęby chomika będą czyste i zdrowe.
6
Raz - dwa razy w tygodniu możemy podać chomikowi kawałeczek gotowanego kurczaka. Białka nie należy podawać dużo dlatego wystarczy maleńki plasterek. Zamiast gotowanego kurczaka możemy podać plasterek jajka.
7
Od czasu do czasu w celu uzupełnienia białka możemy podać chomikowi żywe świerszcze lub mączniki zakupione w sklepie zoologicznym.
Jak nauczyć chomika sztuczek?
Jak prawidłowo opiekować się chomikiem?
Jak dbać o chomika?
Jak wyposażyć klatkę królika?
Ostrzeżenia
  • Chomik nigdy nie powinien być karmiony takimi produktami jak: cebula, czosnek, czekolada i inne słodycze, chrupki ludzkie, surowa fasola, surowe ziemniaki.
  • Chomik nie powinien jeść zbyt dużo ziaren słonecznika i orzeszków ziemnych ponieważ szybko doprowadzi to do jego otyłości (która ma wpływ na długość życia chomika).
Wskazówki
  • Chomiki są zwierzętami aktywnymi w nocy dlatego dobrze jest je karmić późnym wieczorem.
  • Codziennie wymieniaj chomikowi wodę.
  • Niedojedzone białko (kurczak, jajko itp) czy owoce i warzywa usuwaj z klatki po 4 godzinach od czasu podania. Nieświeży pokarm może zaszkodzić chomikowi.
  • Pamiętaj, że każdy chomik jest inny zatem każdy będzie miał swoje ulubione dania. Eksperymentuj z ziarnami, warzywami, owocami i robakami. Z czasem będziesz wiedzieć za czym twój chomik przepada a czego nie lubi.
 4.5/5 (265 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

nadia - 2016-02-29
Ja mam chomika i je ziarna, sałate ( opułkaną i wysuszoną ) , czasem troche siana ( odrobine pokruszonego ) a ziarna naprzykład - słonecznika i dyni , kukurydze ususzoną , mlecze ( tylko latem i nie za często ) , orzechy , odrobine chleba skruszonego i bazylię. Picie -codziennie świerza woda do picia można kupić witamine w postaci kropli daje się to po jednej kropli za każdym razem gdy zmienia się picie. Z chomikiem trzeba się bawić bo inaczej zdziczeje i mniej będzie gryść klatkę w nocy.
Seba - 2015-11-16
Czy chomik moze zjesc paluszka 1 na tyg ziarnistego??
kasia - 2015-11-12
Mam chomika w domu i bardzo chętnie podam mu rodzynki
wika XD - 2015-06-08
Mój chomik musi jeść owady? Ratujcie mój to miniaturka
Kinga - 2013-12-30
NIE WOLNO DAWAĆ CHOMIKOM SAŁATY! Przez to mogą zdechnąć. Oczywiście nie każdy, wszystko zależy od orgaznizmu zwierzaka, ale lepiej nie ryzykowac...
angela - 2013-03-25
super;)kupilam corce dwa dni temu chomika i dowiedzialam sie wszystkigo co chcialam
Lenka - 2012-07-15
Wow!Nie wiedziałam że chomiki jedzą jajka albo robaki.Dużo ciekawych rzeczy sie tu dowiedziałam.
Wiele osób jest zdania, że chomików nie da się oswoić, jednakże ich przekonanie jest błędne. Agresja chomików nie jest...
Jak oswoić chomika?
Wiele osób jest zdania, że chomików nie da się oswoić, jednakże ich przekonanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt