Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Domowe sposoby na łupież

Domowe sposoby na łupież

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Łupież pojawia się, gdy skóra głowy jest przesuszona i się łuszczy. Białe drobinki na włosach, czy ubraniu nie wyglądają zbyt zachęcająco i często powodują, że tracimy pewność siebie. Na szczęście istnieje kilka prostych, domowych sposobów walki z łupieżem. Oto niektóre z nich:
1
oliwa z oliwek
Doskonałym sposobem na zredukowanie łupieżu jest masowanie skóry głowy podgrzaną oliwą z oliwek. Podgrzej 1/4 szklanki czystej oliwy z oliwek (ma być ciepła, nie gorąca!). Jeśli zrobisz to w mikrofalówce, zajmie ci to około 30 sekund. Następnie wmasuj ciepłą oliwę w skórę głowy i pozostaw na 20 minut. Energicznie rozczesz włosy szczotką z naturalnego włosia (żeby usunąć z włosów łupież). Zmyj oliwę dobrej jakości szamponem. Powtarzaj zabieg dwa razy w tygodniu.
2
tymianek
Zmniejszyć łupież pomoże również prosta mikstura na bazie tymianku. Zalej dwie kopiaste łyżeczki suszonego tymianku dwiema szklankami ciepłej wody i parz przez 10 minut. Przecedź napar i poczekaj, aż ostygnie do temperatury pokojowej. Umyj włosy szamponem, spłucz i nałóż na wilgotne włosy połowę wywaru z tymianku. Wmasuj wywar w skórę głowy. Nie spłukuj go. Pozostałą część wywaru schowaj do lodówki do następnego użycia. Powtarzaj procedurę dwa razy w tygodniu.
3
olej kokosowy
Olej kokosowy przez wiele lat był używany przez mieszkańców południowej Azji jako naturalna odżywka zapobiegająca powstawaniu łupieżu. Wmasuj olej kokosowy w skórę głowy i włosy, pozostaw na 30 minut i spłucz.
4
olejek z drzewa herbacianego
Skuteczne w walce z łupieżem są szampony z 5% zawartością olejku z drzewa herbacianego. Zamiast szukać takiego szamponu, możesz zrobić go samodzielnie. Zmieszaj olejek z drzewa herbacianego z szamponem, którego używasz na co dzień (1 kropla olejku na każde 30 ml szamponu). Myj nim włosy codziennie lub co dwa dni.
5
olejek z drzewa sandałowego
Kolejnym domowym sposobem na łupież jest zmieszanie olejku z drzewa sandałowego z sokiem z cytryny w stosunku 1:3 i nałożenie tak sporządzonej mieszanki na skórę głowy.
 3.6/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (20)

El.Marycha - 2016-12-12
Szampony ekstra i zwykłe, wywary z ziół, płyny, itp. nie pomagały. A łupież miałem jak opad śniegu. Zainspirował mnie artykuł o leczeniu chorób skóry kąpielami w Morzu Martwym. Woda w nim jest mocno nasycona chlorkiem magnezu, który ma m.in. silne działanie dezynfekujące. Kupiłem w sklepie zielarskim i spróbowałem. Włosy po umyciu wieczorem zwykłym mydłem zwilżyłem roztworem 1:2. Roztwór jest "oleisty", ale tłuszczem nie jest. Rano włosy spłukałem i umyłem szamponem. Stały się miękkie, ale sprężyste. Łupież, który pojawiał się już po 1-2 godzinach, zniknął bez śladu. Na granicy skóry owłosionej miałem jeszcze zaczerwienienia, które nasilały się po kąpieli. Spróbowałem ponownie, tym razem używając roztworu 1:1. Płyn wcierałem w skórę głowy, szczególnie na granicy owłosienia. I jak poprzednio, rano umyłem włosy, tym razem szamponem dźegciowym. Mija 3 tydzień i ani śladu łupieżu. Zaczerwienie skóry, charakterystyczne dla atopowego zapalnie skóry, całkowicie zniknęło.
lusia90 - 2016-10-17
Na łupież najlepsze jest piwo albo fusy z kawy.
jakow432r - 2016-08-17
ja przez pare lat mialam lupiez i zadne szampony mi nie pomagaly, ostatnio znalazlam domowy sposob ktory odrazu mi pomogl :)
tutaj mozecie go zobaczyc https://antylupiez.wordpress.com
tips&tricks - 2015-03-29
Na łupież najlepszy jest koncert jakieś grupy punckowej, albo metalowej. Potrzepiesz wszarzem ze dwie, trzy godziny i zapominasz że miałe(a)ś łupież. Mózg też.
majhen - 2015-03-29
Te wszystkie sposoby są zbyt skomplikowane. Ja przed wielu laty zabrawszy się za mycie głowy stwierdziłem że nie ma już szamponu. Głowa była mokra. Wziąłem więc płyn do mycia naczyń LUDWIK. Uważałem że nie może zaszkodzić,bo to przecież ma kontakt z naczyniami na których jemy posiłki. Proszę mi wierzyć że od tamtego czasu (około 40 lat)nigdy więcej nie powrócił łupież.
majhen - 2015-03-29
annaswroc - 2015-03-29
A moja babcia miała taki sposób: Do filiżanki wsypywała sól, dolewała trochę ciepłej wody, tak by powstała papka i to nakładała na skórę głowy. Zawijała ręcznikiem i trzymała jakiś czas (do pół godz, chyba że zacznie szczypać, to krócej). Sól ma właściwości antyseptyczne, złuszcza stary naskórek i jakoś odżywia mikroelementami w niej zawartymi. I jeszcze jedna wskazówka, należy bardzo dobrze spłukiwać umyte włosy. A szampony polecam dziecięce- mniej są naszpikowane niezdrową chemią. Ja często też szukam polskich szaponów: pokrzywowy, tataro- chmielowy, brzozowy. Pozdrawiam :-))))
szyszulka - 2013-07-24

u mnie niestety nic z domowych sposobów się nie sprawdziło - drogeryjne szampony też pomagały na krótką metę i łupież szybko wracał. Teraz od jakichś 3 tygodni używam szamponu Pirolam - widze po nim sporą poprawę, nie tylko na skórze głowy (zagoiły mi się stany zapalne, łupież zaczyna znikać, nie mam krostek), ale też włosy wyglądają jakoś tak zdrowiej - pewnie to przez witaminy i proteiny pszenicy zawarte w tym szamponie, bo czytałam gdzieś, że pszenica dobrze działa na skórę.

badziaa - 2013-07-24

anuszka - 2013-04-03
Mi na łupież oraz na podrażnienia wywołane częstym drapaniem pomaga nakładanie przed myciem żelu lnianego (zalewamy łyżkę nasion lnu szklanką wody i gotujemy 10 min, odcedzamy żel od ziaren) oraz mycie delikatnym szamponem.
MalutkaToJa - 2013-03-28
Często powodem łupieżu jest po prostu źle dobrany szampon i dlatego warto zwrócić na to uwagę. Niektórzy nie mogą używać szamponów typu nivea, pantene czy garnier ponieważ zawierają one SLS(środki czyszczące naszą skórę) które mogą powodować przesuszenie skóry w wyniku czego powstaje łupież. Jeśli takie szampony powodują uczucie swędzenia po umyciu nimi głowy, nie jest to nic innego jak właśnie podrażnienie. Dzieje się to głównie u osób posiadających wrażliwą skórę. Jeśli i nas dotyczy ten problem warto przerzucić się na szampony naturalne nie zawierające SLS i innych nie koniecznie dobrych dla nas substancji. Oczyszczają one nasze włosy z łoju i zabrudzeń równie dobrze, a przy tym są dużo łagodniejsze.
palcia - 2012-04-17
mam swietny sprawdzony,sposob,na zwalczenie lopiezu,polecony przez moja babcie.Polega on na delikatnym wcieraniu soku z cytryny,w miejsca najbardziej "zaatakowane" przez lopiez.Te czynnosc nalezy powtarzac przez 10 dni.Po uplywie tego czasu lopiez znika,mnie pomoglo i 3'trzem moim kolezankom,uwazam,ze warto sprobowac.
annqq - 2012-04-03
Ja powiem Wam, że też już na łupież stosowałam chyba wszystko i denerwowało mnie, że nic nie daje rezultatów. Ostatnio pani w aptece poleciła mi leczniczy szampon melaleuca i na początku myślałam, że tak jak wszystkie te lecznicze to ten też średnio będzie działał, ale teraz jestem zadowolona. Jest lepiej, widać efekty
iwon - 2011-11-28
łupież też chyba powstaje od ciągłej zmiany szamponów a czykolwiek jednym myć ciągle to też tak do końca nie jest dobrze czasem trzeba zmienić ale tez trzeba wiedzieć na jaki.ja mam zwykły suchy łupież i tez nie bardzo wiem jak się go pozbyć:(
alfa - 2011-04-04
bardzo dlugo mialam problem z lupieze, chyba probowalam wszystkiego czego sie dalo! naprawde! jakis czas temu na jakims forum przeczytalamo selsun blue i powiem Wam, ze jak narazie no mega poprawa!!! oby tak zostalo!!!
margotast - 2011-03-11
ja mam taki problem na łupież ,że cały czas go mam i nie może ustąpić nie wiem co mam zrobić a kasy na te specyfiki nie mam:( co mam zrobić mam 14 lat
eRo - 2010-12-28
Ja za to mam taki łupież że jak nie umyje wlosow przez 2 dni to lupiez robi sie tłusty i zaczyna strasznie ale to strasznie smierdzieć nienawidze tego :/
Natka - 2010-09-04
Jeśli masz łupież tłusty to polecam codzienne wcieranie w skórę głowy roztworu z nasturcji:

* garść świeżych liści nasturcji zalej 3/4 litra spirytusu 70%, zamykamy pojemnik i odstawiamy na 15 dni. Po tym czasie roztwór przelej przez sitko i wlej do butelki. Taki roztwór można niestety przygotować tylko latem, gdy dojrzeją kwiaty nasturcji.
Bella - 2010-09-04
Nieleczony łupież tłusty może doprowadzić do początków łysienia. Włosy myj wyłącznie w letniej wodzie - gorąca powoduje zwiększone wytwarzanie się sebum.
Verdina - 2010-09-04
Jednak łupież może być suchy albo tłusty. Ja mam łupież tłusty. Który z tych sposobów będzie dla mnie dobry?
 
Co sprawia, że z twoich włosów na ubranie sypią się białe, nieestetyczne płatki? To skutek nazbyt szybkiego złuszczania...
Jak leczyć łupież?
Co sprawia, że z twoich włosów na ubranie sypią się białe, nieestetyczne płatki?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt