Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Domowe sposoby na zaparcia

Domowe sposoby na zaparcia

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (251 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 10 
Zaparcia są skutkiem niewłaściwych nawyków żywieniowych, częstego spożywania fast foodów, smażonego jedzenia, niedostatecznej ilości warzyw w diecie, picia zbyt małej ilości wody, czyli wszystkiego, co prowadzi do problemów z trawieniem i wydalaniem. Zaparciom można zapobiegać stosując naturalne, domowe sposoby. Oto niektóre z nich:
1
sposoby na zaparcia - krok 1
Zapobieganie zaparciom zapewniają jabłka. Jedz dwa jabłka każdego ranka. Lepsze działanie będą miały jedzone w całości, niż obierane i krojone na kawałeczki.
2
sposoby na zaparcia - krok 2
Zmieszaj sok z jednej cytryny ze szklanką wody i dodaj szczyptę soli. Taka mikstura wyleczy każde męczące cię zaparcie.
3
sposoby na zaparcia - krok 3
Korzystnie na układ trawienny wpływają również winogrona. Gdy pora roku nie pozwala na spożywanie świeżych winogron, ich rolę mogą pełnić rodzynki. Namocz rodzynki w naczyniu z wodą przez noc, a rano zjedz rodzynki na czczo.
4
sposoby na zaparcia - krok 4
Zaparciom zapobiega codzienne jedzenie papai (na czczo). Korzystne działanie ma również sałatka z papai i guawy.
5
sposoby na zaparcia - krok 5
Kolejnym popularnym remedium na zaparcia jest siemię lniane. Wsyp łyżkę siemienia do szklanki z wodą i pozostaw na 2-3 godziny. Przed snem wypij miksturę, a rano o problemach trawiennych nie będziesz nawet pamiętać.
6
sposoby na zaparcia - krok 6
Utrzyj po 2-3 ziarna słonecznika, migdałów, sezamu i siemienia lnianego. Łyżkę tak powstałego proszku dodaj do soku owocowego i pij codziennie przez tydzień.
7
sposoby na zaparcia - krok 7
Zaparciom możesz również zapobiec jedząc pomarańcze lub pijąc codziennie sok pomarańczowy.
8
sposoby na zaparcia - krok 8
Problemy trawienne rozwiąże szpinak (surowy lub gotowany). Sok ze szpinaku wyleczy nawet przewlekłe zaparcia.
9
sposoby na zaparcia - krok 9
Użytecznym domowym sposobem walki z zaparciami są też figi. Mocz suszone figi w naczyniu z wodą przez noc, a rano zjedz na czczo.
Przeczytaj teraz: Jak unikać zaparć?
 3.9/5 (251 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (9)

KasiaSzulik - 2015-09-02
Naturalne sposoby są zawsze najlepsze, mała wada że nie działają natychmiast, zanim stracisz cierpliwość i się poddasz stosuj łagodny środek, może to być dicopeg, zmiana odżywiania się daje widoczną poprawę już po tygodniu.
bluem - 2015-07-15
Wiecie co jest dobre na zaparcia?? Ksylitol, słodzisz 2 łyżeczki i nie wychodzisz z wc pół dnia, obiecali "znawcy" że się przyzwyczaję, nic z tego . Zawahałam się czy dać synowi jak miał problem, ale bałam się, wybrałam dicopeg junior kupiony w aptece.
Samanta - 2015-07-13
Polecam na zaparcia mój błonnik W******, to dzięki niemu wreszcie nie męczę się w toalecie. Rewelka.
Zocha - 2014-09-24
Śliwki świeże lub suszone (namoczone na noc).
władek - 2014-07-21
Na zaparcia skutecznie pomagają zioła szwedzkie np z apteki klasztornej. Zawsze gdy mam problem sięgam po te zioła, wypijam szklankę herbaty z łyżeczką ziół i zaparcia ustępują . Jest to naprawdę skuteczny sposób.
janka - 2014-05-12
bardzo mi pomogły i przyniosły ulgę czopki eva/qu, w przeciwieństwie do glicerynowych nie muszą być przechowywane w lodówce, więc zawsze mam je w pogotowiu pod ręką
elwirka27 - 2014-03-04
Polecam różnego rodzaju kefiry, płatki owsiane, ogórki kiszone, a co więcej - wodę z ogórków kiszonych. Poza tym myślę, że jeśli chcemy się pozbyć zaparć na dłużej, musimy się regularnie ruszać i jeść o stałych porach.
doktor - 2012-05-03
od lat cierpie na zaparcia.mysle ze te sposoby mi pomoga
max123 - 2012-04-28
pomagaja również masaże, zwłaszcza takie z dodatkiem olejków eterycznych. Dr Beta sa wysoce skuteczne, naturalne, to wysoka jakość. polecam spróbować masazy z olejkiem różanym, albo kolendrowym.
Przyczyną zaparcia może być nieprawidłowy sposób odżywiania się, jedzenie zbyt małej ilości produktów zawierających...
Jak pozbyć się zaparć?
Przyczyną zaparcia może być nieprawidłowy sposób odżywiania się, jedzenie zbyt...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt