Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Jak zmniejszyć opuchliznę oka?

Jak zmniejszyć opuchliznę oka?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (266 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Spuchnięte powieki mogą być skutkiem płaczu, alergii, zakażenia czy podrażnienia oczu spowodowanego soczewkami kontaktowymi. Obrzękowi powiek może towarzyszyć ból, łzawienie czy swędzenie. W ciężkich przypadkach, obrzęk powiek może upośledzać widzenie. Jeśli twoje powieki są opuchnięte, może również wystąpić światłowstręt. Poniżej przedstawiam kroki, które możesz podjąć, aby zmniejszyć opuchliznę powiek.
1
sposoby na opuchliznę oka - krok 1
Jeśli opuchlizna oczu jest spowodowana infekcją bakteryjną wówczas musisz zgłosić się do lekarza. Może on ci przepisać antybiotyki doustne lub do smarowania w maści. Należy pamiętać, że infekcje wirusowe, nie mogą być leczone antybiotykami. Jeśli cierpisz na zapalenie spojówek wówczas może być konieczne podanie antybiotyku w kroplach lub doustnie nawet przez 14 dni.
2
sposoby na opuchliznę oka - krok 2
Lekarz może przepisać krople do oczu lub maści, które odciążą opuchnięte powieki. Zazwyczaj są to leki zawierające sterydy, które są skuteczne w łagodzeniu stanów zapalnych.
3
sposoby na opuchliznę oka - krok 3
Jeśli opuchlizna nie jest spowodowana zakażeniem bakteryjnym lub wirusowym, wówczas w takim przypadku dobrze jest stosować zimne okłady na oczy. Dobrze jest przykładać na oczy również ochłodzone torebki po herbacie. Teina zawarta w herbacie pomoże zmniejszyć obrzęk i uspokoić oczy.
4
sposoby na opuchliznę oka - krok 4
W łagodzeniu stanu zapalnego i obrzęku bardzo skuteczny jest lód. Kostki lodu należy jednak wcześniej owinąć w czystą ściereczkę i delikatnie przykładać do powiek. Nigdy nie należy stosować lodu bezpośrednio na powieki, ponieważ może on spowodować uszkodzenie tkanki.
5
sposoby na opuchliznę oka - krok 5
Jeśli opuchlizna oczu jest związana z zatrzymywaniem wody w organizmie wówczas powinny pomóc środki moczopędne.
 2.9/5 (266 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Nefla - 2015-04-09
Własciwie szukam porad jak zmniejszyć opuchliznę oka po wypadku. Upadłam tak nieszczęśliwie, że od dwóch dni nie mogę otworzyć jednego oka. Ale może się przydadzą porady. Na razie stosuje lód i wysiłek fizyczny na lepsze krążenie.
pol - 2015-02-06
nie grzebac w oczach
aZjA - 2015-02-06
"Spuchnięte powieki mogą być przyczyną płaczu, alergii, zakażenia..." Przyczyną? Przyczyną? Przyczyną? Kto redaguje te teksty?!
a-z - 2015-02-06
Jak zmniejszyć opuchliznę oka?
Stopień trudności: umiarkowane
Matrona Cienia, specjalista Tipy.pl
3/5 (256 ocen)

2.9531/5
1
2
3
4
5

Oceń
Ulubione Skomentuj
1 z 6
"Spuchnięte powieki mogą być przyczyną płaczu, alergii, zakażenia czy podrażnienia oczu spowodowanego soczewkami kontaktowymi." Przyczyną? Chyba skutkiem, pismaku...
agnieszkaf - 2010-04-03
Przy mocnej opuchlizmie powiek, wizyta u okulisty jest jak najbardziej potrzebna, bo nawet jesli nie jest to stan chorobowy zwiazany bezposrednio z okiem, to lekarz pomoze wychwycic przyczyne. Warto zrobic podstawowe badania. Nalezy tez zaobserwowac kiedy wystepuje obrzek- czy nie jest to aby tylko przed miesiaczka? Wtedy skuteczne moga sie okazac preparaty bez recepty. W innym wypadku, lekarz powinien po zbadaniu przepisac leki.
Cienie wokół oczu, często uwarunkowane są po prostu genetycznie. Jeśli twoja mama, czy babcia na każdym zdjęciu...
Jak pozbyć się cieni i opuchlizny pod oczami?
Cienie wokół oczu, często uwarunkowane są po prostu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt