Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kontuzje Sportowe > Jak leczyć ból kolan w sposób naturalny?

Jak leczyć ból kolan w sposób naturalny?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (268 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Szukasz naturalnego sposobu na złagodzenie bólu kolan? Możesz spróbować zmienić dietę. Coraz więcej badań sugeruje, że nawet niewielka zmiana diety może poprawić stan kolan. Dzieje się tak dla tego, że niektóre produkty spożywcze wykazują silne działanie przeciwzapalne i zdolność do łagodzenia bólu porównywalne z tymi, jakie posiadają leki stosowane w zapaleniu stawów i innych schorzeniach kolan. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jakie zmiany wprowadzić w codziennym menu, by zmniejszyć dolegliwości związane z bólem kolan.
1
jedzenie ryb

Ryby.

Kwasy omega-3 zawarte w rybach to naturalne środki przeciwzapalne, łagodzą stan zapalny stawów i dzięki temu pomagają zmniejszyć ból. Badania prowadzone w szpitalach klinicznych potwierdzają, ze kwasy omega-3 mogą łagodzić ból i skracać czas trwania porannej sztywności stawów u osób z reumatoidalnym zapaleniem stawów. Najlepszym źródłem kwasów omega-3 w codziennej diecie są łosoś, tuńczyk, sardynki, śledź, dorsz, makrela. Dietę można dodatkowo uzupełnić w olej rybi. Największa zaletą jedzenia ryb jest fakt, iż są one zdrowe i dużo bezpieczniejsze, niż leki przeciwzapalne, które mogą wywołać niepożądane skutki uboczne.

2
sok pomarańczowy

Sok pomarańczowy.

Sok pomarańczowy jest świetnym źródłem witaminy C i składników odżywczych, które mogą zabezpieczyć przed chorobą zwyrodnieniową stawów kolanowych. Przez dziesięć lat w Australii na grupie około 300 osób prowadzono badania, które wykazały, że osoby o wyższym stężeniu witaminy C w organizmie rzadziej cierpią na zwyrodnienie kości i stawów kolanowych. Szklana soku pomarańczowego dostarcza około 25% więcej witaminy C, niż zjedzenie jednej pomarańczy. Innym doskonałym źródłem witaminy C w pożywieniu są grejpfruty, truskawki i papryka.

3
szpinak

Szpinak i cebula.

Australijscy naukowcy stwierdzili, że spożywanie dużych ilości luteiny i zeaksantyny zawartych między innymi w szpinaku może pomóc zwalczyć ból kolan spowodowany zwyrodnieniową chorobą stawów. Ponadto luteina i zeaksantyna pozwalają uniknąć chorób oczu i wspomagają dobre widzenie. Do sałatki ze szpinakiem nie zapomnij dodać odrobinę cebuli. Cebula również wpływa na zmniejszenie bólu kolan. Bogata jest w kwercetynę i flawonoidy, które wykazują silne działanie przeciwzapalne. Badania nad artretyzmem wykazały, że kwercetyna spowodowała znaczne zmniejszenie objawów zapalenia stawów. Innymi naturalnymi źródłami kwercetyny są jabłka, winogrona i herbata.

4
Kurkuma

Żywność indyjska.

Dodanie kurkumy do potraw może zdziałać cuda w zniwelowaniu bólu kolan. Dzieje się tak dla tego, że kurkuma i inne przyprawy stosowane w kuchni indyjskiej zawierają kurkuminę, która ma działanie przeciwzapalne. Badania kanadyjskich naukowców prowadzone na zwierzętach wykazały, że kurkumina zmniejsza stan zapalny stawów przez zahamowanie wydzielania enzymu, który powoduje ów stan i wywołuje obrzęk.

5
imbir

Imbir.

Imbir lekarski od dawna stosowany jest w leczeniu dolegliwości żołądkowych. Niedawno jednak naukowcy odkryli, że zmniejsza on także bóle kolan poprzez zmniejszenie stanu zapalnego. W badaniu z udziałem 261 pacjentów z umiarkowanym lub silnym bólem stawów kolanowych wykazano, że imbir zmniejsza ból kolan podczas stania i chodzenia. Gotowanie z dodatkiem imbiru może poprawić smak wielu potraw przy jednoczesnym zmniejszeniu dolegliwości bólowych.

6
ciemny chleb

Unikaj oczyszczonych węglowodanów.

Niektóre badania sugerują, że dieta bogata w oczyszczone węglowodany może powodować zaostrzenie stanu zapalnego. Należy wyeliminować z diety białe pieczywo i makaron, dzięki temu nie tylko zadbasz o swoje stawy, ale możesz także zrzucić kilka kilogramów.

Wskazówki
  • Pamiętaj o suplementach diety wspomagających odbudowę chrząstki stawowej. Wśród tych naturalnych można wymienić między innymi chrząstkę rekina, glukozaminę - najlepiej z dodatkiem chondroityny (zobacz tutaj), czy kadzidłowiec (boswellia).
 4.4/5 (268 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (16)

tranka - 2016-03-31
Jak bardzo boli, to naturalne raczej nie pomogą. Mnie niestety dokucza bardzo ból kolana, a ponieważ biegam, to biorę pyralginę, żeby ból szybko odpuścił.
piko - 2015-10-22
daruj sobie te tabletki i po prostu stosuj przyprawę, na pewno pomoże, a tabletki zazwyczaj nic nie dają
Klaudia - 2015-09-08
No to mnie przekonaliście z tą kurkumą:D gdzieś wyczytałam że wspomaga odchudzanie, a tu może jeszcze pomoże na moje bóle kolan :D mega! ale chyba skuszę się na formę w tabletkach, bo w kuchni mało przebywam :P to że tabletki z samą kurkumą nic nie dają to już wiem, muszę poczytać trochę o tym co pomaga w działaniu
oe4flex - 2014-10-28
Witam! Na ból kolan profilaktycznie rekomenduję stosowanie suplementu diety 4flex. W jego składzie zawarty jest Fortigel - kolagen naturalnego pochodzenia. Kolagen to białko, które stanowi budulec macierzy chrząstki (95%), a białko w postaci peptydów pomaga utrzymać zdrowe kości, wspiera wzrost i utrzymanie masy mięśniowej. Zapraszam również na naszą stronę internetowa, gdzie można znaleźć porady w jaki sposób chronić swoje stawy.

Pozdrawiam,
Agnieszka Czarnecka
________________________
Online Ekspert marki 4Flex
Janusz - 2014-09-29
Ten artykul nie ma nic wspolnego z doradztwem .To reklama urzadzenia jakis tam vitavon
jacek - 2014-09-26
witam. Mnie lekarz rodzinny wysłał do do chirurg-ortopeda a pseudo ortopeda tak mi sprawdzał kolano dobrze że to był piątek bo załatwił mnie na całe 2 dni i już myślałem że w poniedziałek nie pójdę do pracy ale pomału i poszedłem. jak zapytałem co z tym zrobić zapisał tabletki z kolagenem i brać przez pół roku żadnego zabiegu oczyszczenia kolana nic bo mam 53 lata a ja do niego to co uciąć i wywalić. tabletki nic nie pomogły ibuprom max owszem załagodził ból. Dalej nie wiem kogo leczą i jak ci niektórzy pseudo lekarze.
nick - 2014-08-11
uciac kolano. glupie pytanie , glupia odpowiedz
karol - 2014-08-11
zolty ser! 10dkg dziennie i problem z glowy
cfh - 2014-08-11
co za gowno !
Lucyna - 2013-09-22
Mialam Arthoskopie robiona 4.10.2012 i od tamtej pory mam klopoty z kolanem,ciagle sie zbiera woda ,musze chodzic 2 lub 3 razy w tygodniu na sciadanie wody,bol jest okropny a ostatnie czasy mamialm wode z krwia.Lekarz twierdzi ze to nic powaznego,przepisuje masc lub tabletki przeciw bölowe,co robic!
glicynia - 2013-02-05
W moim przypadku prócz bólu był jeszcze stan zapalny i uszkodzenie chrząstki. Stan zapalny zwalczałam ibuprofenem, a po nim przyszedł czas na odbudowę tkanki chrzęstnej. Robiłam to pod opieką lekarza. w sumie teraz po 5 miesiącach brania preparatu z kolagenem typu II (vital3) , ze stosowna przerwą w braniu, czuję się zdrowa i mam nadzieję, ze moja chrząstka rzeczywiście się zregenerowała. Na wybór preparatu miała wpływ jego cena, niższa od innych o min. 30%.
Luiza - 2013-01-11
Można np. zażywać kąpieli leczniczych w soli bocheńskiej od salco. Świetnie pomaga na dolegliwości takie jak reumatyzm, bóle stawów.
annqq - 2012-06-30
ee na ból kolan najlepszym domowym sposobem są kąpiele lecznicze z solą bocheńską! Jest lepiej.
max123 - 2012-05-06
bardzo pomocne są masaże lub ciepłe okłady z użyciem olejków dr beta: eukaliptusowy, z gałki muszkatołowej, cyprysowy, goździkowy, jodłowy,cynamonowy i hyzopopowy.wystarczy kilka kropli.
HANNA - 2012-04-07
wr0ciłam z prawie dwu tyg0dniowego pobytu w szpitalu,,już w nocy wyskoczyła wysoka gorączka,dreszcze i wszystkie bóle stawowe z którymi poszłam,,,trwa to już prawie tydzień,,,sama próbuje sobie pomagać,,/apap exstr,,,ibuprom maks,,,pomaga na krótko temp,poty, bóle wracaja,,,oby przetrwać święta
wiktor - 2012-03-26
i nic nie pomogło
Staw kolanowy dźwiga ciężar całego naszego ciała, dlatego łatwo go przeciążyć lub doprowadzić do urazu. Kolanom nie...
Jakie mogą być przyczyny bólu kolana?
Staw kolanowy dźwiga ciężar całego naszego ciała...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt