Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kontuzje Sportowe > Jak leczyć siniaki?

Jak leczyć siniaki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (31 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Wszyscy doskonale wiemy, czym są siniaki oraz jak bolesne i nieprzyjemne mogą one być szczególnie dla kobiet. Nie ważne jak bardzo jesteśmy ostrożni i tak nie uda nam się ochronić całego ciała przed siniakami. Różne stłuczenia, upadki a nawet mocniejsze przyciśnięcie okolicy ramion lub nóg może skutkować wystąpieniem dużego, fioletowego siniaka. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci szybciej usunąć brzydko wyglądające siniaki, krwiaki i stłuczenia.
1
napar z żywokostu

Żywokost lekarski

Jeżeli masz zwykłe siniaki, bez innych uszkodzeń tkanek możesz przykładać na nie bandaż namoczony w naparze z żywokostu lekarskiego. Bandaż trzymaj na siniaku przez około godzinę. Napar jest bardzo łatwy do przygotowania, wystarczy 30 gramów suszonego żywokostu zalać 1/2 litra wrzącej wody i odstawić na około 10 minut. Po tym czasie zamocz bandaż w naparze i gotowe.

2
nagietek

Maść nagietkowa

Co trzy godziny smaruj okolice siniaka maścią nagietkową. Zapobiegnie ona rozszerzeniu się siniaka i sprawi, że będzie miał on mniej intensywne zabarwienie.

3
kapusta

Kapusta

Okłady z kapusty są prawdopodobnie najlepszym sposobem na siniaki i opuchliznę. Zastosuj opatrunek z liści kapusty. Umyj liście kapusty, a następnie rozgnieć je delikatnie tłuczkiem lub wałkiem na czystej powierzchni. Dopiero po takim przygotowaniu połóż liść na miejsce zasinienia. Zamieniaj ten naturalny opatrunek, co trzy godziny. Po rozgnieceniu kapusty możesz włożyć ją na pewien czas do lodówki lub nawet do zamrażalnika. Stłuczeniu przyda się dodatkowo zimny okład.

* Na niektórych forach można znaleźć informacje, aby kapustę po stłuczeniu położyć na kaloryfer lub nawet ogrzać żelazkiem. Nie rób tego. Siniaki i stłuczenia powinny być ochładzane a nie ogrzewane!

4
ocet winny

Ocet jabłkowy + woda

Innym rozwiązaniem jest zrobienie okładu z mieszaniny octu jabłkowego i wody. Możesz ta mieszankę przykładać kilka razy dziennie dla uzyskania lepszego efektu.

5
woda utleniona

Woda utleniona

Najbardziej znanym sposobem na siniaki, stłuczenia i opuchliznę jest przykładanie wody utlenionej.

6
zimny okład

Zimny okład

Czasami, jeżeli uda ci się szybko zareagować możesz uniknąć powstania siniaka, przykładając zaraz po urazie zimny okład na miejsce stłuczenia.

7
miód

Miód

Dobrym sposobem na szybkie wygojenie się siniaków jest robienie okładów z miodu.
8
masowanie

Rozmasowanie

Wbrew powszechnej opinii siniaków nie należy rozmasowywać. Na skutek mocnego uderzenia dochodzi do krwotoku w tkankach wewnętrznych i mogą się tworzyć zakrzepy. Na skutek rozmasowywania siniaka zakrzep może dostać się do krwiobiegu i spowodować zator.

Wskazówki
  • Mimo iż wszystkie powyższe porady przydają się w walce z siniakami, pomagają zmniejszyć ich rozmiary a czasami nawet zapobiegają ich powstaniu należy spojrzeć realistycznie i zdać sobie sprawę, że siniak nie zniknie w jeden dzień. Beż żadnego leczenia siniak zwykle utrzymuje się na skórze od 7 do 10 dni, zależnie od intensywności urazu. Jeżeli będziesz cierpliwy i zastosujesz nasze rady pozbędziesz się siniaków w 2-3 dni.
 3.5/5 (31 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (9)

agaa - 2015-09-28
a ja mam siniaka identycznego jak na pierwszym zdjęciu, nic mi nie pomaga, nie wiem co robić nie mogę nawet siedzieć :(
ja - 2014-08-30
...a ja polecam na siniaki i stłuczenia masło, tak tak zwykłe masło ale prawdziwe, stary ludowy sposób, nie wierzyłam-ale sprawdziłam w praktyce na dzieciach...działa rewelacyjnie, smarować parę razy dziennie a na noc bardziej obficie i skutkuje...polecam
rzerzucha - 2014-03-17
NIE POLECAM NA SINIAKI preparatu firmy BIODERMA. Jestem wściekła. Wydałam na ten krem 45 zł. za 40 ml. Jedno wielkie nie działajace gówno. Naciaganie ludzi. !!!!
Lenka - 2014-02-24
Najlepszym sposobem na pozbycie się tak rozległych krwiaków połączonych z obrzękiem i bólem jest zastosowanie hirudoterapii ( leczenie pijawkami ).Ból znika w zasadzie od razu,krwiak wchłania się błyskawicznie.Proszę poczytać o tej metodzie.Stosuję ją z powodzeniem od paru lat.U nas wraca do łask zaś w krajach zachodnich jest refundowana przez kasy chorych.
Sophie - 2013-05-15
Najbardziej i najszybciej działają okłady z miodu- wiem na własnej skórze :P
b - 2013-02-08
Jak usłyszałam , to się uśmiałam , ale sprawdziłam na sobie - działa !
natychmiast po urazie posmarować stłuczone miejsce MASŁEM , tak !
Siniak dużo mniejszy, czasem nawet niedostrzegalny
mosiag - 2010-10-22

Quote From szpilka,
Ja polecam na siniaki ARNISOL , płyn do stosowania na skórę w postaci okładów w przypadkach wylewów podskórnych, stłuczeń, obrzęków po urazach. Bardzo szybko wchłaniają się siniaki, preparat bardzo skuteczny.

Polecam, kupicie go w aptekach.

pozdrawiam

Płyn Arnisol pomógł mi jak miałam stłuczone kolano. Kupiłam go w aptece - polecam

szpilka - 2010-10-21

Polecam, kupicie go w aptekach.

pozdrawiam

krokodyl - 2010-10-11
Ja zawsze smarowałam siniaki maścią chłodząca i dzięki temu bardzo szybko schodziły,. Musiałam wymyśleć sobie jakiś sposób, bo jestem jedna z tych osób, które non-stop mają jakieś drobne stłuczenia. Dobry na tego typu urazy jest dermentol, nie jest to droga maść, ale bardzo fajna i wydajana. Lubie jej zapach
 
Krwiak to nagromadzenie się krwi w tkankach, która dostała się tam w wyniku uszkodzeń naczyń krwionośnych. Popularnie...
Jak leczyć krwiaki?
Krwiak to nagromadzenie się krwi w tkankach, która dostała się tam w wyniku uszkodzeń...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt