Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Domowe sposoby na piękne włosy
Domowe sposoby na piękne włosy

Domowe sposoby na piękne włosy

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Piękne i zdrowe włosy dodają urody i zwiększają pewność siebie. Jednak stres, pośpiech dostarczają nam wymówek, żeby nie przykładać należytej uwagi do ich pielęgnacji. Prowadzi to do problemów takich jak: przesuszone, zniszczone włosy, łupież, siwienie, wypadanie włosów i rozdwajające się końcówki. Poniżej przedstawiam kilka prostych, domowych sposobów, które pomogą wzmocnić i zregenerować zniszczone włosy.
1
Myj włosy co dwa dni, a nie codziennie, ciepłą lub zimną wodą. Gorąca woda może uszkodzić strukturę włosów i sprawić, że zaczną się łamać. Stosuj szampon odpowiedni dla rodzaju twoich włosów, a także odżywkę. Pozostaw szampon na 2-3 minuty, a następnie spłucz go chłodną wodą. Nigdy nie nakładaj odżywki na nasadę włosów. Najlepiej stosuj odżywkę bez spłukiwania, którą nałóż, gdy wysuszysz włosy.
2
Raz w tygodniu nakładaj na włosy mieszankę surowego jajka i jogurtu. Pozostaw ją na włosach przez kilka godzin, a następnie spłucz. Jajko odżywi włosy, wzmocni je i sprawi, że staną się niezwykle miękkie.
3
Regularne masowanie włosów i skóry głowy sokiem ze startej rzepy, olejem kokosowym lub migdałowym wzmocni je i zregeneruje. Masuj głowę przez 15 minut dwa razy w tygodniu, a po masażu owiń ją ręcznikiem na kolejne 10-15 minut.
4
Przez noc namocz w wodzie glinkę multani mitti. Zmieszaj ją z 2 łyżeczkami twarogu i kilkoma kroplami cytryny. Nałóż papkę na skórę głowy i włosy. Pozostaw na godzinę, a następnie zmyj wodą. Twoje włosy staną się gładkie i lśniące.
Jak dbać o włosy jesienią?
Jak nadać włosom blasku przy użyciu miodu?
Domowe sposoby na lśniące włosy?
Jak pielęgnować włosy farbowane?
5
Podgrzej 3 łyżki klarowanego masła (ghee). Zmieszaj je z łyżeczką drobno sproszkowanych migdałów. Masuj tak sporządzoną mieszanką skórę głowy. Wzmocnisz w ten sposób cebulki włosów, a włosom dodasz blasku.
6
Zmieszaj równe ilości oleju migdałowego i rycynowego, a następnie podgrzej. Wmasowywanie ich w skórę głowy raz w tygodniu zapobiegnie wypadaniu włosów.
7
Sporządź naturalną odżywkę do włosów, mieszając ze sobą szklankę twarożku i łyżeczkę soku z cytryny. Nałóż mieszankę na skórę głowy i pozostaw na 20 minut. Zmyj letnią wodą. Odżywka pomoże również na problemy z łupieżem.
8
Jeśli chcesz pozbyć się łupieżu, podgrzej lekko 3 łyżeczki oleju kokosowego, a następnie dodaj do niego łyżeczkę kamfory. Wmasuj olej w skórę głowy.
9
Żeby odżywić i wzmocnić włosy od wewnątrz, jedz codziennie rano 3-4 łyżeczki sezamu.
 4.6/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

MalutkaToJa - 2013-03-28
Ja osobiście stosowałam wiele maseczek na włosy, zawierały one żółtko, oliwę, sok z cytryny, olejek rycynowy, kokosowy itd. jednak muszę szczerze przyznać że Twoimi pomysłami jestem zaskoczona. Nigdzie indziej nie widziałam przepisów na nie. Chętnie wypróbuję, dzięki ; ) !
kjbkjb - 2013-02-05
Świetne porady! Również stosuję olej rycynowy, ale w połączeniu z innym olejkiem. Sam olej rycynowy jest bardzo ciężko nakładać. Twój przepis na scrub do skóry głowy jest bardzo interesujący, ja idę trochę na łatwiznę i do szamponu dodaję cukru i tak co jakiś czas wzmacniam cebulki włosów.

Tak naprawdę jest mnóstwo półproduktów, które świetnie nadają się na tworzenie masek, ja używam często połączeń - gotowa maska + półprodukty. Jajko trochę średnio mi się kojarzy, bo kiedyś źle je spłukałam, ale wiem, że jest świetnym źródłem protein, więc może kiedyś znowu spróbuję.

Wewnętrznie zaczęłam stosować (dopiero od kilku dni) olej lniany. Zamierzam przeprowadzić kurację, zrobić miesiąc przerwy i wziąć się za olej z pestek dyni. Czekam na efekty! Pozdrawiam.
sheltie - 2010-04-03
Podjelam wyzwanie "piekne wlosy do wakacji"- bo z doswiadczenia wiem, ze po lecie to beda w oplakanym stanie. I tak czytam w necie, i widze, ze ten olejek kokosowy, rzepa i rycyna sie w kolko powtarzaja. Ale jak dla mnie to za trudno robic w domu mikstury, wole posiedziec niz nakladac packi na wlosy. Jakies prostsze sposoby na piekne wlosy? Oprocz maseczek?
 
W obecnych czasach nie brakuje w sklepach wspaniałych odżywek do włosów. Jednak te najlepsze niestety sporo kosztują....
Naturalne sposoby na piękne włosy
W obecnych czasach nie brakuje w sklepach wspaniałych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt