Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Bóle Zębów > Jak dbać o wrażliwe zęby?

Jak dbać o wrażliwe zęby?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nadwrażliwość zębów daje o sobie znać na przykład, gdy wdychasz zimne powietrze, jesz zimne jedzenie lub pijesz zimne płyny. Dzieje się tak na skutek odsłonięcia zębiny, które następuje z powodu cofnięcia się dziąseł. Bólowi związanemu z nadwrażliwością zębów można zapobiegać praktykując właściwą higienę jamy ustnej. Oto jak to zrobić:
1
Zapobiegaj cofaniu się dziąseł poprzez używanie miękkiej szczoteczki do zębów. Myjąc zęby nie należy zbyt mocno naciskać na szkliwo, ponieważ może to prowadzić do jego uszkodzenia. Jeśli masz w zwyczaju myć zęby pionowymi ruchami w górę i w dół, skieruj szczoteczkę pod kątem 45 stopni do dziąseł i szczotkuj delikatnie nadwrażliwe miejsca.
2
Zęby myj dokładnie przez 2-3 minuty. Nicią dentystyczną usuń resztki jedzenia i płytki nazębnej znajdujące się w trudno dostępnych szczelinach między zębami. Szczotkuj zęby co najmniej 2 razy dziennie i wyrób w sobie nawyk czyszczenia ich nicią dentystyczną po każdym posiłku.
3
Stosuj pastę przeznaczoną specjalnie do wrażliwych zębów, np. Sensodyne lub inną, która ma w składzie chlorek strontu i azotan potasu. Sensodyne bezpośrednio znieczula nerw zęba i posiada składniki, które w kontakcie ze śliną tworzą kryształki pokrywające odsłonięty korzeń.
4
Stosuj płyn do płukania jamy ustnej z fluorem. Taki płyn delikatnie zredukuje wrażliwość zębów. Stosuj go co najmniej raz dziennie. Zapytaj dentysty, jaki rodzaj płynu będzie dla ciebie najlepszy.
Jak dbać o zęby z aparatem ortodontycznym?
Jak domowymi sposobami wybielić zęby?
Jak pić, żeby nie mieć kaca?
Jak czyścić zęby szczoteczką elektryczną?
5
Na odsłoniętą zębinę możesz nałożyć pastę do wrażliwych zębów i pozostawić ją na noc. Dla lepszy rezultatów powtarzaj tę czynność przez dwa do trzech tygodni.
6
Unikaj spożywania owoców cytrusowych, herbaty i napojów gazowanych. Te pokarmy mogą zwiększyć wrażliwość zębów i zniwelować efekty działania pasty do zębów nadwrażliwych.
7
Jeśli w ciągu tygodnia ból nie ustąpi, rozważ wizytę u dentysty. Cofnięcie się dziąseł mogło nastąpić na skutek odkładania się kamienia, który musi zostać usunięty w gabinecie stomatologicznym.
8
Unikaj zbyt gorących i zbyt zimnych pokarmów, a także jedzenia z dużą zawartością cukru.
9
Unikaj gryzienia twardego jedzenia, np. karmelków, ponieważ możesz w ten sposób wywołać ból, a nawet uszkodzenie wrażliwych zębów.
10
Zażywaj suplementy diety zawierające wapń. Pomogą one wzmocnić zęby. Porozmawiaj z dentystą na temat żelów z fluorem. Ich stosowanie pomoże zredukować ból.
11
Jedz pożywienie bogate w wapń, np. sery, jogurty i mleko. Pij dużo wody, jedz więcej owoców i zielonych warzyw, migdałów, orzechów nerkowca i włoskich.
 4.1/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

krokodyl - 2011-07-26
Ja przez bardzo długi czas borykałam się z problemem nadwrażliwych zębów. NIe było łatwo- nie mogłam jeść lodów, gorących potraw pić zimnych napoi itp. Tak naprawdę dobiero dentystka mi pomogła- nakładala taką specjalną piankę a potem problem znikl
 
Codzienna pielęgnacja zębów powinna być dla każdego oczywistością i przychodzić samoczynnie. Jeśli pozwolimy bakteriom...
Jak dbać o zęby na co dzień?
Codzienna pielęgnacja zębów powinna być dla każdego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt