Tutaj jesteś: Dziecko > Niemowlaki > Bezpieczeństwo Niemowlaka > Jak znaleźć bezpieczna pozycję do spania dla noworodka?
Jak znaleźć bezpieczna pozycję do spania dla noworodka?

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 4.5/5 (21 ocen)
Oceń 
SIDS, czyli zespół nagłej śmierci łóżeczkowej zdarza się stosunkowo rzadko i specjaliści nadal nie znaleźli jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, co tak naprawdę może być przyczyną zgonu. Chociaż SIDS nie da się przewidzieć wiadomo, w jaki sposób można jej zapobiec. Lekarze zaliczają do grupy ryzyka wcześniaki oraz dzieci o niskiej wadzie urodzeniowej. Aby zapobiec ryzyku nagłej śmierci łóżeczkowej niemowlęcia, pediatrzy sugerują poniższe informacje.
1
Bezpieczne łóżeczko – kup takie, które posiada atest i spełnia następujące wymogi bezpieczeństwa: rozstaw szczebelków nie większy niż 6 cm, możliwość ustawiania dna łóżeczka na różnej wysokości, zabezpieczenie metalowych części, śrub. Materac do spania powinien być twardy.
2
Zamocowany ochraniacz na szczebelki łóżeczka musi być bezpiecznie przywiązany, aby dziecko nie zaplątało się w jakiś sznurek, albo aby go nie zdjęło. Nie używaj poduszki, nie zostawiaj w łóżeczku żadnych pluszaków, przytulanek, które mogłyby przydusić dziecko, gdyby znalazły się za blisko twarzy.
3
Do spania, kładź swojego noworodka zawsze na plecach, nie na brzuszku. Badania udowodniły, że pozycja na pleckach zmniejsza ryzyko łóżeczkowej, nagłej śmierci noworodka.
4
Porozmawiaj z pediatrą dziecka o innych pozycjach do spania, jeżeli Twoje dziecko jest wcześniakiem, doświadczyło leżenia w inkubatorze, lub pod respiratorem, albo ma problemy gastryczne.
5
Czasami do spania, zalecana jest pozycja na boczku, ale dziecko samo nie umie leżeć w tej pozycji i często opada na plecki lub brzuszek. Możesz, po przedyskutowaniu z pediatra, używać specjalnych poduszek w kształcie klina, które zapobiegają przekręcaniu się noworodka na plecy i na brzuch.
6
Nie przykrywaj dziecka kocem, czy kołderką, najbezpieczniej jest wkładać noworodka do śpiwora dla niemowląt, który zapewni mu wygodę i utrzyma ciepło.
Jak zrobić inhalację dziecku?
Jak kąpać dziecko w krochmalu?
Jak uśpić noworodka?
Jak zachęcić dziecko do chodzenia?
Wskazówki
  • Jeżeli zauważysz u niemowlaka jakiekolwiek niepokojące objawy, np., zaburzenia w oddychaniu itp. zgłaszaj niezwłocznie lekarzowi.
 4.5/5 (21 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Jojo - 2010-05-21
Bardzo ważny jest zakup odpowiedniego materaca. Kupiłam materac Victoria w sklepie http://www.jmbnet.pl . Moja Ania śpi na nim słodko od kilku tygodni...
Niemowlak będzie dobrze spać pod warunkiem, że zapewnimy mu odpowiednie warunki. Jeśli chcesz, aby twoje dziecko w...
Jak zapewnić niemowlakowi spokojny sen?
Niemowlak będzie dobrze spać pod warunkiem, że zapewnimy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Anna Synowska
  • Anna Kopacz
  • Katarzyna Rosińska
  • Katarzyna Staśkiewicz
  • Filip Górka
  • Renata Renata Dziechciowska
  • Marta Gołąb
  • Karolina Aleksandrowicz-Cudnoch
  • Magdalena Motyl
  • Daria Przybyła
  • Marlena Banach
  • Krystian Droździok
  • Monika Misztalewska
  • Henryk Jacek
  • Ewa Kafej
  • Paweł Dederman
  • Mała Mi
  • Piotr Wierzbicki
  • Jozef Pikulski
  • Marta Balcerowska
  • Ewa Dorosz
  • Jennifer Orzechowska
  • Wioleta Bladycz
  • Aneta Bochno
  • Marta Limanowska
  • Dominika Król
  • Elena Zinkevičiūtė-Loibienė
  • Marcin Kwiatkowski
  • Ewa Olękiewicz
  • Anna Czoska
pasożyt