Tutaj jesteś: Dziecko > Niemowlaki > Bezpieczeństwo Niemowlaka > Jak znaleźć bezpieczna pozycję do spania dla noworodka?
Jak znaleźć bezpieczna pozycję do spania dla noworodka?

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 4.5/5 (21 ocen)
Oceń 
SIDS, czyli zespół nagłej śmierci łóżeczkowej zdarza się stosunkowo rzadko i specjaliści nadal nie znaleźli jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, co tak naprawdę może być przyczyną zgonu. Chociaż SIDS nie da się przewidzieć wiadomo, w jaki sposób można jej zapobiec. Lekarze zaliczają do grupy ryzyka wcześniaki oraz dzieci o niskiej wadzie urodzeniowej. Aby zapobiec ryzyku nagłej śmierci łóżeczkowej niemowlęcia, pediatrzy sugerują poniższe informacje.
1
Bezpieczne łóżeczko – kup takie, które posiada atest i spełnia następujące wymogi bezpieczeństwa: rozstaw szczebelków nie większy niż 6 cm, możliwość ustawiania dna łóżeczka na różnej wysokości, zabezpieczenie metalowych części, śrub. Materac do spania powinien być twardy.
2
Zamocowany ochraniacz na szczebelki łóżeczka musi być bezpiecznie przywiązany, aby dziecko nie zaplątało się w jakiś sznurek, albo aby go nie zdjęło. Nie używaj poduszki, nie zostawiaj w łóżeczku żadnych pluszaków, przytulanek, które mogłyby przydusić dziecko, gdyby znalazły się za blisko twarzy.
3
Do spania, kładź swojego noworodka zawsze na plecach, nie na brzuszku. Badania udowodniły, że pozycja na pleckach zmniejsza ryzyko łóżeczkowej, nagłej śmierci noworodka.
4
Porozmawiaj z pediatrą dziecka o innych pozycjach do spania, jeżeli Twoje dziecko jest wcześniakiem, doświadczyło leżenia w inkubatorze, lub pod respiratorem, albo ma problemy gastryczne.
5
Czasami do spania, zalecana jest pozycja na boczku, ale dziecko samo nie umie leżeć w tej pozycji i często opada na plecki lub brzuszek. Możesz, po przedyskutowaniu z pediatra, używać specjalnych poduszek w kształcie klina, które zapobiegają przekręcaniu się noworodka na plecy i na brzuch.
6
Nie przykrywaj dziecka kocem, czy kołderką, najbezpieczniej jest wkładać noworodka do śpiwora dla niemowląt, który zapewni mu wygodę i utrzyma ciepło.
Jak oduczyć dziecko smoczka?
Jak czyścić uszy niemowlaka?
Jak przyzwyczaić dziecko do butelki?
Jak zawinąć dziecko w rożek?
Wskazówki
  • Jeżeli zauważysz u niemowlaka jakiekolwiek niepokojące objawy, np., zaburzenia w oddychaniu itp. zgłaszaj niezwłocznie lekarzowi.
 4.5/5 (21 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Jojo - 2010-05-21
Jak uspokoić niemowlę?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Marzena Robel
  • Halina Kluczewska
  • Sebastian Ciesielski
  • Paulina Makochon-Cząstka
  • Magda Samolińska
  • Andrzej Nieznany
  • Milena Katarzyna Kozłowska
  • Katarzyna Pejka
  • Tomasz Telega
  • Greg Jano
  • Krzysztof Jarosz
  • Tomasz Widulinski
  • Szkolne Koło Caritas
  • Katarina Prentki
  • Aischa Aischa Rek
  • Elżbieta Mróz
  • Joanna Borycka
  • Alicja Spychalska
  • Beata Małek
  • Maria Procyk
  • Mirosława Grzywaczyk
  • Karolina Rojczyk
  • Danka Idkowiak
  • Bogumiła Peszel
  • Łukasz Subicki
  • Agiko Thenbenede
  • Alicja Dudek
  • Michał Kaproń
  • Stanisław Krzyszycha
  • Marlena Ambroziak