Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Chomiki > Jak się bawić z chomikiem?

Jak się bawić z chomikiem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (177 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Chomiki pozbawione ludzkiej uwagi są dzikie, wystraszone, uciekają przed ręką lub ją gryzą. Ale oswojony chomik, któremu poświęci się dużo czasu i ciepła będzie przyzwyczajony do ludzi, szczęśliwy, zdrowy i co najważniejsze, przyzwyczai się i obdarzy cię taką samą miłością jak ty jego. Poniżej znajdziesz instrukcję jak bawić się z chomikiem by stał się członkiem rodziny.
1
Pozwól by chomik wspinał się po twoich rękach przekładając jedną dłoń przed drugą. To doskonały sposób by chomik przyzwyczaił się do twojego zapachu a dodatkowo jest to dla niego dobre ćwiczenie, zwłaszcza, jeżeli ma w twoim domu mało miejsca do biegania.
2
Odpowiednio wyposaż klatkę. Obecnie jest wielki wybór klatek, ponieważ chomiki lubią być w ruchu. Im większa klatka tym lepiej. Niektóre klatki mają wbudowaną sprężynę do wspinania się na górę i rury do zjeżdżania w dół, kołowrotki do biegania, a nawet specjalne łóżeczka dla chomika.
3
Często, najlepiej codziennie przytulaj swojego chomika, tylko pamiętaj by nie robić tego zbyt mocno, gdyż możesz zrobić mu krzywdę.
4
Zrób labirynt dla swojego chomika i pomóż mu go przejść kierując go delikatnie ręką. Pierwszy raz może mieć drobne problemy, ale z czasem na pewno sam da sobie radę. Pamiętaj, aby zawsze wynagrodzić go jakimś owocem lub świeżym warzywem za dobrą robotę.
5
Doskonałym smakołykiem, który zachęci chomika do działania jest ser. Niektórzy hodowcy jednak zwracają uwagę, że chomiki mogą być uczulone na nabiał, jednak w wielu przypadkach to się nie sprawdza. Musisz, więc sam zaobserwować jak twój zwierzak reaguje na ser.
Jak się opiekować królikiem?
Jak dbać o chomika?
Jak zrobić przysmaki dla świnki morskiej?
Jak karmić chomika?
Wskazówki
  • Niektóre zwierzątka nie lubią być stale trzymane na rękach. Jeżeli chomik wygląda na śpiącego lub próbuje cię ugryźć odłóż go do klatki - prawdopodobnie ma dość zabawy.
  • Im częściej będziesz się bawić ze swoim chomikiem tym lepiej będzie oswojony.
  • Jeżeli chomik cię ugryzie nie krzycz na niego, bo nie zrozumie, czemu tak się zachowujesz - tylko niepotrzebnie go zdenerwujesz.
  • Dobrym pomysłem na zabawę z chomikiem bez ryzyka, że ucieknie jest umieszczenie go w wannie bez wody, gdzie będzie mógł swobodnie pobiegać. Zanim jednak włożysz chomika do wanny upewnij się, że jest ona czysta i sucha.
  • Chomiki dużo śpią. Jeżeli będziesz zbyt często przeszkadzać mu podczas odpoczynku musisz być przygotowany, że stanie się nieprzystępny i zły.
  • Zawsze myj ręce przed i po zabawie za chomikiem. Chomik może łatwo zarazić się zarazkami, które możesz mieć na rękach.
  • Nigdy nie zostawiaj chomika poza klatką bez nadzoru, bo na pewno ci ucieknie.
  • Bądź łagodny, nigdy nie ściskaj i nie wypuszczaj z rąk chomika.
  • Trzymaj klatkę w suchym miejscu z dala od okien i grzejników.
  • Nie zostawiaj chomika bez picia i jedzenia na dłużej niż 30 minut, np. w kulce do biegania.
  • Bądź ostrożny, gdy chomik jest w kuli, gdyż upadek ze schodów, może mieć tragiczne skutki.
Przeczytaj teraz: Jak oswoić chomika?
 4.9/5 (177 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (10)

nlola - 2013-09-30
Czemu mój chomik nienawidzi kołowrotku juz dostal 3 i mu nie pasują moja chomi lubi spadać chociaż ja lapie instykt xd i za to mój chomik ma drabinke mala taka i po 20razy dziennie lubi spadać z niej trochę nienormalne :)
nlola - 2013-09-30
Ja z moim chomikiem dużo się bawię codziennie po parę godz i jest tak przyczajona ze ma juz 4 mies i nikogo nie ugryzła powinnam sir martwic ? to dla mnie dziwne czy to zasada zwyczaju ponieważ jest cala biala i czemu jest madra? Mam w ręku coś to ona podchodzi i nielapczywie bierze
puma - 2012-08-01
pomocy!!!jakom mozna zrobic zabawke dla chomika pomuzcie
puma - 2012-08-01
mam telewizor na stoliku a obok telewizora mam chomika . czy to mu może zaszkodzic???
Śpiący_Omiś - 2012-03-30
Jednakże moja przyjaciółka miała chomika który biegał w kuli, skręcił łapkę i dostał krwotoku wewnętrznego. Po czym zmarł. Zmarł dnia 4.02.2011
Śpiący_Omiś - 2012-02-28
Możesz też dać mu jakiś sznureczek do zabawy. ( ok.7 cm długości )Jedna stronę sznurka daj chomikowi a drugą trzymaj mocno w ręku. Chomik będzie ciągnął sznurek tak, jagby wyglądało, że go je. Jednak nie obawiaj się, chomik go nie zje. Gdy twój chomik jest blisko twojej dłoni trzymającej szmurek, zoztaw sznur i zabierz rękę.Chomik będzie go gryzł i bawił się nim.
Komentarz, dla Tipy.pl
Tala - 2012-02-11
To jest beznadziejne! Chomiki nie powinny biegać w kuli, bo się tam męczą!
bazyl - 2011-12-27
fajne pomysły :) POZDRO xD
pawelo - 2010-11-04
mam już chomika i dzięki za rady ozdro dla wszystkich
karina26789 - 2010-09-24
fajne pomysły masz! gratulacje!
Każdy kto kiedykolwiek hodował jakiegoś gryzonia wie, że są to zwierzęta aktywne w nocy. Chomik, królik, szynszyla czy...
Co zrobić, żeby gryzoń nie hałasował w nocy?
Każdy kto kiedykolwiek hodował jakiegoś gryzonia wie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Beata Zeszko
  • Maciej Strzelecki
  • Jan Jaroszynski
  • Justyna Sawa
  • Monika Długołencka
  • Henryk Doszko
  • Krzysztof Bajon
  • Dominika Czyż
  • Maria Machaj
  • Maria Lorek
  • Iwona Skrzypon
  • Pau Line
pasożyt