Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Pleców > Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?
Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?

Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Większości z nas raz na jakiś czas dokucza ból kręgosłupa. Odczuwamy przeszywający ból w dolnej części pleców. Jeśli nieraz budzisz się z bólem kręgosłupa, który nasila się podczas wykonywania codziennych czynności, przeczytaj poniższe wskazówki, które pomogą ci go uśmierzyć.

Ból kręgosłupa wiąże się z ciężkim promieniowaniem wzdłuż całej powierzchni pleców, co sprawia, że często nie możemy się poruszać lub mamy z tym problemy. Nasze mięśnie nie są rozciągnięte, są podatne na skurcz i wywierają nacisk na tkanki nerwowe odpowiadające za uczucie bólu.

Najlepszą metodą na pozbycie się bólu pleców jest praca nad rozciągnięciem i poprawą elastyczności mięśni. Dzięki drobnym ćwiczeniom i masażom zapewnisz sobie szybki powrót do zdrowia i pozbędziesz się bólu. Wystarczy poświęcić 5 - 10 minut na ćwiczenia, które możesz wykonać nawet nie wstając z łóżka. Dlatego nie zapomnij się zawsze trochę porozciągać po przebudzeniu. Wykonanie kilku porannych ćwiczeń rozciągających, sprawi, że mięśnie pleców staną się bardziej elastyczne. Twój kręgosłup będzie wówczas w mniejszym stopniu narażony na urazy związane z wykonywaniem czynności w życiu codziennym.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak radzić sobie z bólem kręgosłupa w sposób naturalny. Pamiętaj jednak, że przed przystąpieniem do rutynowych ćwiczeń powinieneś zasięgnąć opinii lekarza lub specjalisty.

5
ćwiczenia na ból kręgosłupa

Powyższe ćwiczenia na rozciąganie placów pozwolą ci zacząć dzień bez bólu. Jednak czasem zdarza się, że wstajemy i odczuwamy ból w dolnej części kręgosłupa i biodrach. Kiedy to się zdarzy, stan plecami do ściany i zrób kilka skłonów.

Podczas zginania się staraj się dotknąć palców swoich stóp. Ważne jest by zbytnio nie przemęczać mięśni pleców. Staraj się je rozluźnić. Weź głęboki wdech, odpręż się i pozwól swojemu ciału by mogło naturalnie się rozciągnąć. Jeśli będziesz stać blisko ścian, w razie potrzeby możesz się jej przytrzymać by wyprostować swoje ciało. Na początku może to być bardzo pomocne.

6

Teraz ostatnie ćwiczenie, które pomoże wzmocnić mięśnie pleców i zapobiegnie bólom kręgosłupa.

Ćwiczenie to możesz wykonać rano, zanim jeszcze wstaniesz z łóżka i zaczniesz nowy dzień. Usiądź na krawędzi łóżka. Stopy trzymaj poza krawędzią łóżka. Teraz podciągnij kolana aż do klatki piersiowej i powoli je opuść. Ćwiczenie powtórz około 20 razy, pomoże to wzmocnić mięśnie bioder oraz pleców i złagodzić ból.

Jak rozciągać plecy?
Jak unikać bólu kręgosłupa pracując przy komputerze?
Jakie są objawy zapalenia korzonków?
Jak wzmocnić mięśnie pleców?
Wskazówki
  • Jeśli w trakcie lub po wykonaniu jakiejś czynności, zaczniesz odczuwać lekki ból pleców, wykonaj kilka powyższych ćwiczeń rozciągających. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko wystąpienia później silniejszego bólu.
  • Regularnie wykonuj ćwiczenia i rozciągaj mięśnie pleców. Jest to doby sposób na kontrolę bólu. Nawet jeśli spędzasz wiele godzin przed komputerem, nie możesz zaniedbywać regularnych spacerów i ćwiczeń. Kiedy będziesz zaniedbywać swoje ciało, zaczniesz odczuwać ból kręgosłupa. Wystarczy, że wyjdziesz na zewnątrz, zrobisz kilka ćwiczeń rozciągających mięśnie pleców a ból zniknie.
  • Regularne ćwiczenia i joga pomagają zmniejszyć ból kręgosłupa.
  • Utrzymuj nawodnienie organizmu na odpowiednim poziomie. Pij dużo wody - pomaga to zmniejszyć stan zapalny, który może spowodować ból pleców.
  • Jeśli odczuwasz długotrwały ból kręgosłupa, udaj się do lekarza. Być może będzie to wymagało zabiegów lub nawet operacji.
  • Nie nadwyrężaj się i nie naciągaj mięśni zbyt mocno. Możesz w ten sposób wyrządzić sobie więcej złego niż dobrego. Bądź zrelaksowany i głęboko oddychaj.
  • Zanim zaczniesz ćwiczyć, zapytaj o radę lekarza lub specjalistę od kręgosłupa. Oni z pewnością będą wiedzieli, które ćwiczenia są odpowiednie dla ciebie.
< poprzedniastrona 3 z 3
 3.9/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

Bóle pleców to częsta dolegliwość. Może ona występować zarówno u młodych ludzi jak i u starszych osób. W dobie rozwoju...
Jak przeciwdziałać bólom pleców?
Bóle pleców to częsta dolegliwość. Może ona występować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Jadwiga Gosia Kucharska
  • Marlena Smukowska
  • Mieczysław Ogórowicz
  • Tomasz Majchrzak
  • Piotr Ossowski
  • Edyta Osik
  • Krystian Forgel
  • Paulina Skrobała
  • Barbara Lachowicz
  • Hanna Kaczmarek
  • Paweł Szymański
pasożyt