Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Pleców > Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?

Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Większości z nas raz na jakiś czas dokucza ból kręgosłupa. Odczuwamy przeszywający ból w dolnej części pleców. Jeśli nieraz budzisz się z bólem kręgosłupa, który nasila się podczas wykonywania codziennych czynności, przeczytaj poniższe wskazówki, które pomogą ci go uśmierzyć.

 

Ból kręgosłupa wiąże się z ciężkim promieniowaniem wzdłuż całej powierzchni pleców, co sprawia, że często nie możemy się poruszać lub mamy z tym problemy. Nasze mięśnie nie są rozciągnięte, są podatne na skurcz i wywierają nacisk na tkanki nerwowe odpowiadające za uczucie bólu.

 

Najlepszą metodą na pozbycie się bólu pleców jest praca nad rozciągnięciem i poprawą elastyczności mięśni. Dzięki drobnym ćwiczeniom i masażom zapewnisz sobie szybki powrót do zdrowia i pozbędziesz się bólu. Wystarczy poświęcić 5 - 10 minut na ćwiczenia, które możesz wykonać nawet nie wstając z łóżka. Dlatego nie zapomnij się zawsze trochę porozciągać po przebudzeniu. Wykonanie kilku porannych ćwiczeń rozciągających, sprawi, że mięśnie pleców staną się bardziej elastyczne. Twój kręgosłup będzie wówczas w mniejszym stopniu narażony na urazy związane z wykonywaniem czynności w życiu codziennym.

 

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak radzić sobie z bólem kręgosłupa w sposób naturalny. Pamiętaj jednak, że przed przystąpieniem do rutynowych ćwiczeń powinieneś zasięgnąć opinii lekarza lub specjalisty.

1
ćwiczenia na ból kręgosłupa

Jest to ćwiczenie, które pomoże Ci rozciągnąć dolną partię pleców i bioder w celu zmniejszenia bólu mięśniowego kręgosłupa.


Połóż się płasko na plecach. Następnie zegnij prawą nogę w kolanie i pachwinie podciągając ją do siebie. Po osiągnięciu danej pozycji zacznij delikatnie obracać swoje biodra na bok w lewą stronę, aż do momentu, gdy prawa noga będzie ustawiona prostopadle do podłoża. Staraj się nie odrywać górnej połowy ciała od łóżka. Teraz powtórz czynność z drugą nogą.

2
ćwiczenia na ból kręgosłupa

To ćwiczenie pomoże rozciągnąć ci cały kręgosłup w celu zmiejszenia bólu pleców.


Usiądź wygodnie, zbliż brodę w stronę klatki piersiowej i wytrzymaj w tym położeniu przez chwile. To ćwiczenie może wydawać się nie istotne w celu zmniejszenia bólu pleców, ale naprawdę działa - ciągnie cały kręgosłup w dół. Jeżeli Twoje mięśnie pleców są zbytnio napięte to poczujesz jak naciągają się od karku aż do dolnych partii pleców. Przytrzymaj brodę w tej pozycji przez 15 – 30 sekund. Jeżeli ból pleców i mięśni nadal będzie silny konieczne będzie powtórzenie ćwiczenia nawet kilka razy, aż do momentu jego ustąpienia. To ćwiczenie możesz również wykonywać siedząc w pracy na krześle przy biurku.

Jakie są objawy zapalenia korzonków?
Jakie ćwiczenia na staw krzyżowo biodrowy?
Jak łagodzić bóle kręgosłupa?
Ćwiczenia na bóle kręgosłupa
Wskazówki
  • Jeśli w trakcie lub po wykonaniu jakiejś czynności, zaczniesz odczuwać lekki ból pleców, wykonaj kilka powyższych ćwiczeń rozciągających. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko wystąpienia później silniejszego bólu.
  • Regularnie wykonuj ćwiczenia i rozciągaj mięśnie pleców. Jest to doby sposób na kontrolę bólu. Nawet jeśli spędzasz wiele godzin przed komputerem, nie możesz zaniedbywać regularnych spacerów i ćwiczeń. Kiedy będziesz zaniedbywać swoje ciało, zaczniesz odczuwać ból kręgosłupa. Wystarczy, że wyjdziesz na zewnątrz, zrobisz kilka ćwiczeń rozciągających mięśnie pleców a ból zniknie.
  • Regularne ćwiczenia i joga pomagają zmniejszyć ból kręgosłupa.
  • Utrzymuj nawodnienie organizmu na odpowiednim poziomie. Pij dużo wody - pomaga to zmniejszyć stan zapalny, który może spowodować ból pleców.
  • Jeśli odczuwasz długotrwały ból kręgosłupa, udaj się do lekarza. Być może będzie to wymagało zabiegów lub nawet operacji.
  • Nie nadwyrężaj się i nie naciągaj mięśni zbyt mocno. Możesz w ten sposób wyrządzić sobie więcej złego niż dobrego. Bądź zrelaksowany i głęboko oddychaj.
  • Zanim zaczniesz ćwiczyć, zapytaj o radę lekarza lub specjalistę od kręgosłupa. Oni z pewnością będą wiedzieli, które ćwiczenia są odpowiednie dla ciebie.
3
ćwiczenia na ból kręgosłupa

Ćwiczenie to pozwala na rozciągnięcie górnej części mięśni pleców, klatki piersiowej i górnej powierzchni części ramion.


Stań wyprostowany, a następnie unieś obie ręce do góry i zacznij zataczać głową koła. Wykonaj 10 – 20 obrotów w jedna stronę i tyle samo w drugą stronę. Po zakończeniu obrotów podnieś ręce do góry i chwyć je. Teraz powolnym ruchem zacznij zginać ręce w łokciach w ten sposób, aby znalazły się one jak najbliżej głowy i przetrzymaj je w tej pozycji przez kilka sekund. Opuść ręce w dół, wyprostuj i powtórz to ćwiczenie kilka razy.

4
ćwiczenia na ból kręgosłupa

Następne ćwiczenie będzie miało za zadanie rozciągnięcie mięśni dolnej i górnej części pleców, aby zapewnić im całkowite uwolnienie od bólu kręgosłupa.


Usiądź na dywanie, zegnij nogi w kolanach, połącz stopy razem, nogi rozchyl na boki. Ćwiczenie nie musi należeć do przyjemnych, ale ważne, że jest skuteczne. Pochyl się ku przodowi kierując swoją twarz w stronę nóg. Podczas wykonywania skłonu musisz być bardzo cierpliwy, ponieważ może być on nieco bolesny. Po jego wykonaniu odpocznij przez chwilę i powtórz ćwiczenie. Powinieneś czuć jak dolne mięśnie pleców i bioder się rozciągają. Czas jaki najczęściej potrzebny jest do wytrwania w skłonie to około 30 - 60 sekund.


Ważną rolę odgrywa także kontrolowanie prawidłowego oddechu podczas wysiłku. Głęboki wydech podczas skłonu relaksuje ciało i mięśnie. Powtórz to ćwiczenie 3 - 4 razy. Przy czwartym skłonie Twoja głowa powinna dotykać stóp, a mięśnie pleców powinny być już prawidłowo rozciągnięte.

5
ćwiczenia na ból kręgosłupa

Powyższe ćwiczenia na rozciąganie placów pozwolą ci zacząć dzień bez bólu. Jednak czasem zdarza się, że wstajemy i odczuwamy ból w dolnej części kręgosłupa i biodrach. Kiedy to się zdarzy, stan plecami do ściany i zrób kilka skłonów.


Podczas zginania się staraj się dotknąć palców swoich stóp. Ważne jest by zbytnio nie przemęczać mięśni pleców. Staraj się je rozluźnić. Weź głęboki wdech, odpręż się i pozwól swojemu ciału by mogło naturalnie się rozciągnąć. Jeśli będziesz stać blisko ścian, w razie potrzeby możesz się jej przytrzymać by wyprostować swoje ciało. Na początku może to być bardzo pomocne.

6

Teraz ostatnie ćwiczenie, które pomoże wzmocnić mięśnie pleców i zapobiegnie bólom kręgosłupa.


Ćwiczenie to możesz wykonać rano, zanim jeszcze wstaniesz z łóżka i zaczniesz nowy dzień. Usiądź na krawędzi łóżka. Stopy trzymaj poza krawędzią łóżka. Teraz podciągnij kolana aż do klatki piersiowej i powoli je opuść. Ćwiczenie powtórz około 20 razy, pomoże to wzmocnić mięśnie bioder oraz pleców i złagodzić ból.

Wskazówki
  • Jeśli w trakcie lub po wykonaniu jakiejś czynności, zaczniesz odczuwać lekki ból pleców, wykonaj kilka powyższych ćwiczeń rozciągających. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko wystąpienia później silniejszego bólu.
  • Regularnie wykonuj ćwiczenia i rozciągaj mięśnie pleców. Jest to doby sposób na kontrolę bólu. Nawet jeśli spędzasz wiele godzin przed komputerem, nie możesz zaniedbywać regularnych spacerów i ćwiczeń. Kiedy będziesz zaniedbywać swoje ciało, zaczniesz odczuwać ból kręgosłupa. Wystarczy, że wyjdziesz na zewnątrz, zrobisz kilka ćwiczeń rozciągających mięśnie pleców a ból zniknie.
  • Regularne ćwiczenia i joga pomagają zmniejszyć ból kręgosłupa.
  • Utrzymuj nawodnienie organizmu na odpowiednim poziomie. Pij dużo wody - pomaga to zmniejszyć stan zapalny, który może spowodować ból pleców.
  • Jeśli odczuwasz długotrwały ból kręgosłupa, udaj się do lekarza. Być może będzie to wymagało zabiegów lub nawet operacji.
  • Nie nadwyrężaj się i nie naciągaj mięśni zbyt mocno. Możesz w ten sposób wyrządzić sobie więcej złego niż dobrego. Bądź zrelaksowany i głęboko oddychaj.
  • Zanim zaczniesz ćwiczyć, zapytaj o radę lekarza lub specjalistę od kręgosłupa. Oni z pewnością będą wiedzieli, które ćwiczenia są odpowiednie dla ciebie.
 3.7/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (10)

Nie będzie widoczny na stronie
 
Magda107 - 2016-09-01
Ćwiczenia to rzeczywiście podstawa, nie ma co się faszerować tabletkami. Ja ćwiczę i jest lepiej. Jakiś czas temu dostałam od narzeczonego urządzenie do elektrostymulacji (gdyby ktoś był taki zielony, jak ja byłam, to proszę, można sobie poczytać http://www.elektrostymulatory.com/ ) i myślę, że pomaga.
wika352 - 2016-01-22
Boli mnie kręgosłup biore tabletki robię podane ćwiczenia ale nic nie pomaga. Czy wiecie co moge jeszcze użyć? Prosze o odpowiedź.
Basia - 2015-11-13
Najlepsze są ćwiczenia. Ja odkąd ćwiczę czyli od jakiś 4 miesięcy nic nie boli. Po prostu jak ręką odjął. A miałam straszne bóle codziennie w lędźwiach. Teraz ćwiczę 3 razy w tygodniu i zero bólu.
Lukasz - 2015-09-08
Odnosnie rady co do Specjalisty odradzam moga was bardziej spie................. niz ustawa przewiduje idzcie od razu do jakiegos dobrego lekarza i to najlepiej prywatnie
Karolka22 - 2015-03-06
Ja chodze na joge, i od momentu, jak się zaczęłam ruszać i rozciągać, to coraz mniej mnie boli. Dostałam nawet od meża w prezencie takie fajne warsztaty jogi, super było. Prowadził je taki znany guru w Sulisławiu, bardzo polecam, jak ktoś chce, to niech wygugla.
Ola - 2012-07-20
Cwiczenia, cwiczeniami ale szczerze, próbowałam jak miałam problemy z kręgosłupem i było tylko gorzej, więc stosowalam ciagle tabletki przeciwbolowe az w koncu moja przyjaciolka polecila mi rezonator biofotonowy. Nie bardzo wierze w dzialanie takich urządzeń no ale przekonaam się, że działa. Zero tabletek, rehabilitacji, funkcjonuję normalnie :)
annqq - 2012-01-31

masaże, masaże i ćwiczenia. poza tym smarowanie maściami rozgrzewającymi, olejkami. a podstawa to ruch i ćwiczenia

koxu - 2012-01-21
brzydszej babki do zdjęc sie bue dalo wybrac?
ja - 2011-09-03
Te ćwiczenia to układał jakiś laik. Ludzie nie róbcie tego. Ćw.1,2,5 przy bólu korzeniowym to gwarantowane pogłębienie objawów. Nie ma uniwersalnych ćwiczeń na wszystko. Trzeba iść do specjalisty - fizjoterapeuty, który dobierze ćwiczenia do indywidualnego problemu. Takie poradniki w internecie nie jednego już załatwiły.
Ula - 2010-08-26
Trzeba po prostu ćwiczyć mięśnie kręgosłupa. Jak będą mocne to kręgosłup nie będzie tak boleć. Poza tym masaże, może wizyta u kręglarza - jednak z tym należy uważać, koniecznie trzeba iść do profesjonalisty (jak się trafi na jakiegoś matoła to można zostać kaleką na całe życie)
Nadmierna wilgotność w pomieszczeniu jest szkodliwa nie tylko dla nas, lecz również uszkadza meble, ściany i dywany. W...
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
 
Długie godziny spędzone przed komputerem, za biurkiem, w kasie czy w okienku bankowym na pewno nam nie służą. Niestety,...
Jak się rozciągać w pracy siedzącej?
Długie godziny spędzone przed komputerem, za biurkiem...
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
Czym są Tipy.pl? Co chcesz zrobić? Zmotywować się do pracy? Zrobić samolot z papieru? Zareklamować się w Internecie? Tipy.pl to miejsce, gdzie możesz znaleźć porady i wskazówki na każdy temat.
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


   Akceptuje regulamin *wyrażam zgodę na świadczenie usługi, przyjmuję do wiadomości, że jednocześnie tracę prawo do odstąpienia od Umowy.
   Wyrażam zgodę na otrzymywanie od GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.| z siedzibą w Krakowie, Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków |Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS – 416593| NIP – 5272644300 |za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej informacji handlowych w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204, z późn. zm.). Do korespondencji powyżej wskazuję m. in. podany przeze mnie w formularzu i należący do mnie adres e-mail.
Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub
Usługę świadczy

GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie
XI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10
E-mail: tipy@firma.interia.pl
Adres: Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków

KRS 0000416593    NIP 5272644300    REGON 142734048
Nie jestem pasożytem, nie blokuje reklam
pasożyt
Proszę wyłącz Adblock-a, jeśli chcesz zobaczyć treść artykułu.