Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Pleców > Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?

Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Większości z nas raz na jakiś czas dokucza ból kręgosłupa. Odczuwamy przeszywający ból w dolnej części pleców. Jeśli nieraz budzisz się z bólem kręgosłupa, który nasila się podczas wykonywania codziennych czynności, przeczytaj poniższe wskazówki, które pomogą ci go uśmierzyć.

Ból kręgosłupa wiąże się z ciężkim promieniowaniem wzdłuż całej powierzchni pleców, co sprawia, że często nie możemy się poruszać lub mamy z tym problemy. Nasze mięśnie nie są rozciągnięte, są podatne na skurcz i wywierają nacisk na tkanki nerwowe odpowiadające za uczucie bólu.

Najlepszą metodą na pozbycie się bólu pleców jest praca nad rozciągnięciem i poprawą elastyczności mięśni. Dzięki drobnym ćwiczeniom i masażom zapewnisz sobie szybki powrót do zdrowia i pozbędziesz się bólu. Wystarczy poświęcić 5 - 10 minut na ćwiczenia, które możesz wykonać nawet nie wstając z łóżka. Dlatego nie zapomnij się zawsze trochę porozciągać po przebudzeniu. Wykonanie kilku porannych ćwiczeń rozciągających, sprawi, że mięśnie pleców staną się bardziej elastyczne. Twój kręgosłup będzie wówczas w mniejszym stopniu narażony na urazy związane z wykonywaniem czynności w życiu codziennym.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak radzić sobie z bólem kręgosłupa w sposób naturalny. Pamiętaj jednak, że przed przystąpieniem do rutynowych ćwiczeń powinieneś zasięgnąć opinii lekarza lub specjalisty.

1
ćwiczenia na ból kręgosłupa

Jest to ćwiczenie, które pomoże Ci rozciągnąć dolną partię pleców i bioder w celu zmniejszenia bólu mięśniowego kręgosłupa.

Połóż się płasko na plecach. Następnie zegnij prawą nogę w kolanie i pachwinie podciągając ją do siebie. Po osiągnięciu danej pozycji zacznij delikatnie obracać swoje biodra na bok w lewą stronę, aż do momentu, gdy prawa noga będzie ustawiona prostopadle do podłoża. Staraj się nie odrywać górnej połowy ciała od łóżka. Teraz powtórz czynność z drugą nogą.

2
ćwiczenia na ból kręgosłupa

To ćwiczenie pomoże rozciągnąć ci cały kręgosłup w celu zmiejszenia bólu pleców.

Usiądź wygodnie, zbliż brodę w stronę klatki piersiowej i wytrzymaj w tym położeniu przez chwile. To ćwiczenie może wydawać się nie istotne w celu zmniejszenia bólu pleców, ale naprawdę działa - ciągnie cały kręgosłup w dół. Jeżeli Twoje mięśnie pleców są zbytnio napięte to poczujesz jak naciągają się od karku aż do dolnych partii pleców. Przytrzymaj brodę w tej pozycji przez 15 – 30 sekund. Jeżeli ból pleców i mięśni nadal będzie silny konieczne będzie powtórzenie ćwiczenia nawet kilka razy, aż do momentu jego ustąpienia. To ćwiczenie możesz również wykonywać siedząc w pracy na krześle przy biurku.

Jakie ćwiczenia na staw krzyżowo biodrowy?
Jak rozciągać plecy?
Jakie są objawy zapalenia korzonków?
Jak odróżnić ból nerek od bólu pleców?
Wskazówki
  • Jeśli w trakcie lub po wykonaniu jakiejś czynności, zaczniesz odczuwać lekki ból pleców, wykonaj kilka powyższych ćwiczeń rozciągających. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko wystąpienia później silniejszego bólu.
  • Regularnie wykonuj ćwiczenia i rozciągaj mięśnie pleców. Jest to doby sposób na kontrolę bólu. Nawet jeśli spędzasz wiele godzin przed komputerem, nie możesz zaniedbywać regularnych spacerów i ćwiczeń. Kiedy będziesz zaniedbywać swoje ciało, zaczniesz odczuwać ból kręgosłupa. Wystarczy, że wyjdziesz na zewnątrz, zrobisz kilka ćwiczeń rozciągających mięśnie pleców a ból zniknie.
  • Regularne ćwiczenia i joga pomagają zmniejszyć ból kręgosłupa.
  • Utrzymuj nawodnienie organizmu na odpowiednim poziomie. Pij dużo wody - pomaga to zmniejszyć stan zapalny, który może spowodować ból pleców.
  • Jeśli odczuwasz długotrwały ból kręgosłupa, udaj się do lekarza. Być może będzie to wymagało zabiegów lub nawet operacji.
  • Nie nadwyrężaj się i nie naciągaj mięśni zbyt mocno. Możesz w ten sposób wyrządzić sobie więcej złego niż dobrego. Bądź zrelaksowany i głęboko oddychaj.
  • Zanim zaczniesz ćwiczyć, zapytaj o radę lekarza lub specjalistę od kręgosłupa. Oni z pewnością będą wiedzieli, które ćwiczenia są odpowiednie dla ciebie.
 3.9/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

Karolka22 - 2015-03-06
Ja chodze na joge, i od momentu, jak się zaczęłam ruszać i rozciągać, to coraz mniej mnie boli. Dostałam nawet od meża w prezencie takie fajne warsztaty jogi, super było. Prowadził je taki znany guru w Sulisławiu, bardzo polecam, jak ktoś chce, to niech wygugla.
Ola - 2012-07-20
Cwiczenia, cwiczeniami ale szczerze, próbowałam jak miałam problemy z kręgosłupem i było tylko gorzej, więc stosowalam ciagle tabletki przeciwbolowe az w koncu moja przyjaciolka polecila mi rezonator biofotonowy. Nie bardzo wierze w dzialanie takich urządzeń no ale przekonaam się, że działa. Zero tabletek, rehabilitacji, funkcjonuję normalnie :)
annqq - 2012-01-31

masaże, masaże i ćwiczenia. poza tym smarowanie maściami rozgrzewającymi, olejkami. a podstawa to ruch i ćwiczenia

koxu - 2012-01-21
brzydszej babki do zdjęc sie bue dalo wybrac?
ja - 2011-09-03
Te ćwiczenia to układał jakiś laik. Ludzie nie róbcie tego. Ćw.1,2,5 przy bólu korzeniowym to gwarantowane pogłębienie objawów. Nie ma uniwersalnych ćwiczeń na wszystko. Trzeba iść do specjalisty - fizjoterapeuty, który dobierze ćwiczenia do indywidualnego problemu. Takie poradniki w internecie nie jednego już załatwiły.
Ula - 2010-08-26
Trzeba po prostu ćwiczyć mięśnie kręgosłupa. Jak będą mocne to kręgosłup nie będzie tak boleć. Poza tym masaże, może wizyta u kręglarza - jednak z tym należy uważać, koniecznie trzeba iść do profesjonalisty (jak się trafi na jakiegoś matoła to można zostać kaleką na całe życie)
Osoby cierpiące na ból krzyża nie powinny długo leżeć w łóżku. Po obudzeniu się należy wstać możliwie szybko i przejść...
Jak wykonać ćwiczenia na kręgosłup?
Osoby cierpiące na ból krzyża nie powinny długo leżeć...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Maciek Marciniak
  • Grzegorz Keller
  • Iwona Lubiejewska
  • Zbigniew Czaja
  • Bogusia Chomka
  • Lucyna Kazimierz Targosz
  • Maria Kobrzyniecka Kołodziejska
  • Dana Pakulska
  • Agnieszka Kuźniar
  • Marzena Cieślikiewicz
  • Barbara Gebska
  • Marianna Wrosławska
pasożyt