Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Pleców > Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?

Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Większości z nas raz na jakiś czas dokucza ból kręgosłupa. Odczuwamy przeszywający ból w dolnej części pleców. Jeśli nieraz budzisz się z bólem kręgosłupa, który nasila się podczas wykonywania codziennych czynności, przeczytaj poniższe wskazówki, które pomogą ci go uśmierzyć.

Ból kręgosłupa wiąże się z ciężkim promieniowaniem wzdłuż całej powierzchni pleców, co sprawia, że często nie możemy się poruszać lub mamy z tym problemy. Nasze mięśnie nie są rozciągnięte, są podatne na skurcz i wywierają nacisk na tkanki nerwowe odpowiadające za uczucie bólu.

Najlepszą metodą na pozbycie się bólu pleców jest praca nad rozciągnięciem i poprawą elastyczności mięśni. Dzięki drobnym ćwiczeniom i masażom zapewnisz sobie szybki powrót do zdrowia i pozbędziesz się bólu. Wystarczy poświęcić 5 - 10 minut na ćwiczenia, które możesz wykonać nawet nie wstając z łóżka. Dlatego nie zapomnij się zawsze trochę porozciągać po przebudzeniu. Wykonanie kilku porannych ćwiczeń rozciągających, sprawi, że mięśnie pleców staną się bardziej elastyczne. Twój kręgosłup będzie wówczas w mniejszym stopniu narażony na urazy związane z wykonywaniem czynności w życiu codziennym.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak radzić sobie z bólem kręgosłupa w sposób naturalny. Pamiętaj jednak, że przed przystąpieniem do rutynowych ćwiczeń powinieneś zasięgnąć opinii lekarza lub specjalisty.

1
ćwiczenia na ból kręgosłupa

Jest to ćwiczenie, które pomoże Ci rozciągnąć dolną partię pleców i bioder w celu zmniejszenia bólu mięśniowego kręgosłupa.

Połóż się płasko na plecach. Następnie zegnij prawą nogę w kolanie i pachwinie podciągając ją do siebie. Po osiągnięciu danej pozycji zacznij delikatnie obracać swoje biodra na bok w lewą stronę, aż do momentu, gdy prawa noga będzie ustawiona prostopadle do podłoża. Staraj się nie odrywać górnej połowy ciała od łóżka. Teraz powtórz czynność z drugą nogą.

2
ćwiczenia na ból kręgosłupa

To ćwiczenie pomoże rozciągnąć ci cały kręgosłup w celu zmiejszenia bólu pleców.

Usiądź wygodnie, zbliż brodę w stronę klatki piersiowej i wytrzymaj w tym położeniu przez chwile. To ćwiczenie może wydawać się nie istotne w celu zmniejszenia bólu pleców, ale naprawdę działa - ciągnie cały kręgosłup w dół. Jeżeli Twoje mięśnie pleców są zbytnio napięte to poczujesz jak naciągają się od karku aż do dolnych partii pleców. Przytrzymaj brodę w tej pozycji przez 15 – 30 sekund. Jeżeli ból pleców i mięśni nadal będzie silny konieczne będzie powtórzenie ćwiczenia nawet kilka razy, aż do momentu jego ustąpienia. To ćwiczenie możesz również wykonywać siedząc w pracy na krześle przy biurku.

Jak wzmocnić mięśnie pleców?
Jak ćwiczyć plecy?
Jak uniknąć bólu pleców w pracy siedzącej?
Jakie ćwiczenia na dolny odcinek kręgosłupa?
Wskazówki
  • Jeśli w trakcie lub po wykonaniu jakiejś czynności, zaczniesz odczuwać lekki ból pleców, wykonaj kilka powyższych ćwiczeń rozciągających. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko wystąpienia później silniejszego bólu.
  • Regularnie wykonuj ćwiczenia i rozciągaj mięśnie pleców. Jest to doby sposób na kontrolę bólu. Nawet jeśli spędzasz wiele godzin przed komputerem, nie możesz zaniedbywać regularnych spacerów i ćwiczeń. Kiedy będziesz zaniedbywać swoje ciało, zaczniesz odczuwać ból kręgosłupa. Wystarczy, że wyjdziesz na zewnątrz, zrobisz kilka ćwiczeń rozciągających mięśnie pleców a ból zniknie.
  • Regularne ćwiczenia i joga pomagają zmniejszyć ból kręgosłupa.
  • Utrzymuj nawodnienie organizmu na odpowiednim poziomie. Pij dużo wody - pomaga to zmniejszyć stan zapalny, który może spowodować ból pleców.
  • Jeśli odczuwasz długotrwały ból kręgosłupa, udaj się do lekarza. Być może będzie to wymagało zabiegów lub nawet operacji.
  • Nie nadwyrężaj się i nie naciągaj mięśni zbyt mocno. Możesz w ten sposób wyrządzić sobie więcej złego niż dobrego. Bądź zrelaksowany i głęboko oddychaj.
  • Zanim zaczniesz ćwiczyć, zapytaj o radę lekarza lub specjalistę od kręgosłupa. Oni z pewnością będą wiedzieli, które ćwiczenia są odpowiednie dla ciebie.
3
ćwiczenia na ból kręgosłupa

Ćwiczenie to pozwala na rozciągnięcie górnej części mięśni pleców, klatki piersiowej i górnej powierzchni części ramion.

Stań wyprostowany, a następnie unieś obie ręce do góry i zacznij zataczać głową koła. Wykonaj 10 – 20 obrotów w jedna stronę i tyle samo w drugą stronę. Po zakończeniu obrotów podnieś ręce do góry i chwyć je. Teraz powolnym ruchem zacznij zginać ręce w łokciach w ten sposób, aby znalazły się one jak najbliżej głowy i przetrzymaj je w tej pozycji przez kilka sekund. Opuść ręce w dół, wyprostuj i powtórz to ćwiczenie kilka razy.

4
ćwiczenia na ból kręgosłupa

Następne ćwiczenie będzie miało za zadanie rozciągnięcie mięśni dolnej i górnej części pleców, aby zapewnić im całkowite uwolnienie od bólu kręgosłupa.

Usiądź na dywanie, zegnij nogi w kolanach, połącz stopy razem, nogi rozchyl na boki. Ćwiczenie nie musi należeć do przyjemnych, ale ważne, że jest skuteczne. Pochyl się ku przodowi kierując swoją twarz w stronę nóg. Podczas wykonywania skłonu musisz być bardzo cierpliwy, ponieważ może być on nieco bolesny. Po jego wykonaniu odpocznij przez chwilę i powtórz ćwiczenie. Powinieneś czuć jak dolne mięśnie pleców i bioder się rozciągają. Czas jaki najczęściej potrzebny jest do wytrwania w skłonie to około 30 - 60 sekund.

Ważną rolę odgrywa także kontrolowanie prawidłowego oddechu podczas wysiłku. Głęboki wydech podczas skłonu relaksuje ciało i mięśnie. Powtórz to ćwiczenie 3 - 4 razy. Przy czwartym skłonie Twoja głowa powinna dotykać stóp, a mięśnie pleców powinny być już prawidłowo rozciągnięte.

5
ćwiczenia na ból kręgosłupa

Powyższe ćwiczenia na rozciąganie placów pozwolą ci zacząć dzień bez bólu. Jednak czasem zdarza się, że wstajemy i odczuwamy ból w dolnej części kręgosłupa i biodrach. Kiedy to się zdarzy, stan plecami do ściany i zrób kilka skłonów.

Podczas zginania się staraj się dotknąć palców swoich stóp. Ważne jest by zbytnio nie przemęczać mięśni pleców. Staraj się je rozluźnić. Weź głęboki wdech, odpręż się i pozwól swojemu ciału by mogło naturalnie się rozciągnąć. Jeśli będziesz stać blisko ścian, w razie potrzeby możesz się jej przytrzymać by wyprostować swoje ciało. Na początku może to być bardzo pomocne.

6

Teraz ostatnie ćwiczenie, które pomoże wzmocnić mięśnie pleców i zapobiegnie bólom kręgosłupa.

Ćwiczenie to możesz wykonać rano, zanim jeszcze wstaniesz z łóżka i zaczniesz nowy dzień. Usiądź na krawędzi łóżka. Stopy trzymaj poza krawędzią łóżka. Teraz podciągnij kolana aż do klatki piersiowej i powoli je opuść. Ćwiczenie powtórz około 20 razy, pomoże to wzmocnić mięśnie bioder oraz pleców i złagodzić ból.

Wskazówki
 3.7/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (9)

wika352 - 2016-01-22
Boli mnie kręgosłup biore tabletki robię podane ćwiczenia ale nic nie pomaga. Czy wiecie co moge jeszcze użyć? Prosze o odpowiedź.
Basia - 2015-11-13
Najlepsze są ćwiczenia. Ja odkąd ćwiczę czyli od jakiś 4 miesięcy nic nie boli. Po prostu jak ręką odjął. A miałam straszne bóle codziennie w lędźwiach. Teraz ćwiczę 3 razy w tygodniu i zero bólu.
Lukasz - 2015-09-08
Odnosnie rady co do Specjalisty odradzam moga was bardziej spie................. niz ustawa przewiduje idzcie od razu do jakiegos dobrego lekarza i to najlepiej prywatnie
Karolka22 - 2015-03-06
Ja chodze na joge, i od momentu, jak się zaczęłam ruszać i rozciągać, to coraz mniej mnie boli. Dostałam nawet od meża w prezencie takie fajne warsztaty jogi, super było. Prowadził je taki znany guru w Sulisławiu, bardzo polecam, jak ktoś chce, to niech wygugla.
Ola - 2012-07-20
Cwiczenia, cwiczeniami ale szczerze, próbowałam jak miałam problemy z kręgosłupem i było tylko gorzej, więc stosowalam ciagle tabletki przeciwbolowe az w koncu moja przyjaciolka polecila mi rezonator biofotonowy. Nie bardzo wierze w dzialanie takich urządzeń no ale przekonaam się, że działa. Zero tabletek, rehabilitacji, funkcjonuję normalnie :)
annqq - 2012-01-31

masaże, masaże i ćwiczenia. poza tym smarowanie maściami rozgrzewającymi, olejkami. a podstawa to ruch i ćwiczenia

koxu - 2012-01-21
brzydszej babki do zdjęc sie bue dalo wybrac?
ja - 2011-09-03
Te ćwiczenia to układał jakiś laik. Ludzie nie róbcie tego. Ćw.1,2,5 przy bólu korzeniowym to gwarantowane pogłębienie objawów. Nie ma uniwersalnych ćwiczeń na wszystko. Trzeba iść do specjalisty - fizjoterapeuty, który dobierze ćwiczenia do indywidualnego problemu. Takie poradniki w internecie nie jednego już załatwiły.
Ula - 2010-08-26
Trzeba po prostu ćwiczyć mięśnie kręgosłupa. Jak będą mocne to kręgosłup nie będzie tak boleć. Poza tym masaże, może wizyta u kręglarza - jednak z tym należy uważać, koniecznie trzeba iść do profesjonalisty (jak się trafi na jakiegoś matoła to można zostać kaleką na całe życie)
Ćwiczenia na dolny odcinek kręgosłupa są nam bardzo potrzebne. Wzmacniają mięśnie tego odcinka kręgosłupa, którym...
Ćwiczenia na dolny odcinek kręgosłupa są nam bardzo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt