Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Zmiana Zawodu > Jak napisać wypowiedzenie z pracy?

Jak napisać wypowiedzenie z pracy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (31 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Gdy podejmiesz decyzję o rezygnacji z dotychczasowej pracy, możesz zacząć zastanawiać się, jak powinno wyglądać twoje wypowiedzenie. Jest wiele wzorów wypowiedzeń, jednak wszystkie mają ze sobą pewne wspólne cechy. Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się, jak napisać wypowiedzenie umowy o pracę.
1
W pierwszym wierszu wypowiedzenia, podobnie jak w przypadku listu i innych formalnych pism, powinniśmy zawrzeć informację o dacie złożenia pisma oraz miejscowości.
2
W lewym górnym rogu wypowiedzenia należy podać swoje imię, nazwisko oraz adres.
3
Nieco niżej, po prawej stronie, podajemy dane firmy, do której pismo jest skierowane (nazwa firmy i jej dokładny adres).
4
Na środku pisma piszemy nagłówek o treści „Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem”, „Wypowiedzenie umowy o pracę” lub po prostu „Wypowiedzenie”.
5

Przechodzimy do treści właściwej. Musimy w niej podać datę rozwiązania umowy, zawarcia umowy, dane firmy oraz okres wypowiedzenia. Treść może być następująca:
„Z dniem ….…...... (data rozwiązania umowy) wypowiadam umowę o pracę, zawartą w dniu …........... (data zawarcia umowy) pomiędzy …....................... (dokładna nazwa firmy i jej adres), a …...................... (własne imię i nazwisko), zamieszkałym w …......................... (miejscowość i adres zamieszkania) z zachowaniem …................. (długość okresu wypowiedzenia podana w umowie) okresu wypowiedzenia, który upłynie z dniem ….................. (data końca okresu wypowiedzenia)”.

6
W kolejnym akapicie można podziękować pracodawcy np. za zdobyte doświadczenie.
7
Pismo należy zakończyć zwrotem „Z poważaniem” lub „Z wyrazami szacunku” i własnoręcznie podpisać.
8
Na wypowiedzeniu musisz otrzymać potwierdzenie jego otrzymania przez pracodawcę. Można samemu uwzględnić takie pole, pisząc w dolnym lewym rogu zdanie:
„Potwierdzam odbiór pisma”
…................ (data i podpis pracodawcy).
Jak manipulować ludźmi?
Jak panować nad emocjami?
Jak leczyć wypalenie zawodowe?
Jakie są sposoby rozwiązania umowy pracę?
 3.5/5 (31 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

qwert - 2015-04-16
Można po prostu nie przyjść?
UMBEROSS DI VAIO - 2011-11-16
Samo SEDNO sprawy... Dziękuję Uprzejmie
Firmy, które mają kłopoty finansowe, szukają sposobów, by zaoszczędzić i... obniżają pensje! Jak może się to odbyć? By...
Zmiana warunków umowy przez pracodawcę - co robić?
Firmy, które mają kłopoty finansowe, szukają sposobów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt