Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Zmiana Zawodu > Jak napisać wypowiedzenie z pracy?

Jak napisać wypowiedzenie z pracy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Gdy podejmiesz decyzję o rezygnacji z dotychczasowej pracy, możesz zacząć zastanawiać się, jak powinno wyglądać twoje wypowiedzenie. Jest wiele wzorów wypowiedzeń, jednak wszystkie mają ze sobą pewne wspólne cechy. Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się, jak napisać wypowiedzenie umowy o pracę.
1
W pierwszym wierszu wypowiedzenia, podobnie jak w przypadku listu i innych formalnych pism, powinniśmy zawrzeć informację o dacie złożenia pisma oraz miejscowości.
2
W lewym górnym rogu wypowiedzenia należy podać swoje imię, nazwisko oraz adres.
3
Nieco niżej, po prawej stronie, podajemy dane firmy, do której pismo jest skierowane (nazwa firmy i jej dokładny adres).
4
Na środku pisma piszemy nagłówek o treści „Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem”, „Wypowiedzenie umowy o pracę” lub po prostu „Wypowiedzenie”.
5

Przechodzimy do treści właściwej. Musimy w niej podać datę rozwiązania umowy, zawarcia umowy, dane firmy oraz okres wypowiedzenia. Treść może być następująca:
„Z dniem ….…...... (data rozwiązania umowy) wypowiadam umowę o pracę, zawartą w dniu …........... (data zawarcia umowy) pomiędzy …....................... (dokładna nazwa firmy i jej adres), a …...................... (własne imię i nazwisko), zamieszkałym w …......................... (miejscowość i adres zamieszkania) z zachowaniem …................. (długość okresu wypowiedzenia podana w umowie) okresu wypowiedzenia, który upłynie z dniem ….................. (data końca okresu wypowiedzenia)”.

6
W kolejnym akapicie można podziękować pracodawcy np. za zdobyte doświadczenie.
7
Pismo należy zakończyć zwrotem „Z poważaniem” lub „Z wyrazami szacunku” i własnoręcznie podpisać.
8
Na wypowiedzeniu musisz otrzymać potwierdzenie jego otrzymania przez pracodawcę. Można samemu uwzględnić takie pole, pisząc w dolnym lewym rogu zdanie:
„Potwierdzam odbiór pisma”
…................ (data i podpis pracodawcy).
Jak wybrać najlepszy dla siebie zawód?
Jak być pełnym energii od samego rana?
Jak być lubianym?
Jak odkryć w sobie talent?
 3.6/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

qwert - 2015-04-16
Można po prostu nie przyjść?
UMBEROSS DI VAIO - 2011-11-16
Samo SEDNO sprawy... Dziękuję Uprzejmie
 
Dzieci nie zawsze przepraszają za rzeczy, za które powinny. Nawet jeśli jest im przykro, to niektórym wypowiedzenie...
Jak nauczyć dziecko przepraszać?
Dzieci nie zawsze przepraszają za rzeczy, za które powinny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt