Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odnowa Biologiczna i SPA > Masaże > Jak zrobić olejek zapachowy?

Jak zrobić olejek zapachowy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (66 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Olejek zapachowy to idealna podkładka pod perfumy lub nawet alternatywa dla nich. Tworzenie własnego olejku zapachowego daje możliwość stworzenia nowego niepowtarzalnego zapachu, który doskonale będzie zgrywał się z twoją osobowością. To dobre rozwiązanie również dla tych osób, które do tej pory nie odnalazły ulubionego zapachu. Jest to również bardziej ekonomiczna droga do stworzenia jednorazowej nuty zapachowej lub zrobienia własnych podróbek drogich markowych perfum. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci stworzyć własny olejek zapachowy.
1

Znajdź olejek bazowy.

Wybór jest ogromny. Przy wyborze zwróć uwagę na dodatkowe korzyści. Wiele olejków może wpływać pozytywnie także na twój organizm.

Olejek z jojoby - odżywia skórę i włosy i poprawia ich wygląd.

Olejek z arniki – doskonale sprawdza się jako olejek do ciała, zwłaszcza do masażu, zmniejsza stany zapalne, łagodzi bóle stawów i pomaga w leczeniu siniaków.

Olejek z pestek winogron – ma właściwości nawilżające ze względu na wysoka zawartość przeciwutleniaczy. Działa on na poziomie komórkowym naprawiając uszkodzone tkanki, redukuje rozstępy i utrzymuje nawilżenie skóry na właściwym poziomie. Ponadto wpływa dodatnio na komórki nerwowe.

Jeśli szukasz bardziej ekonomicznych rozwiązań, wypróbuj oleje roślinne powszechnie dostępne w supermarketach. Należą do nich: olej rzepakowy, olej z orzechów arachidowych, olej szafranowy, sezamowy oraz sojowy. Mają one doskonałe właściwości nawilżające. Olej ryżowy to również oszczędny wybór, ponadto zawiera on dużo antyoksydantów, które dodadzą twojej skórze blasku. Możesz również do tego celu wykorzystać oliwę z oliwek. Jest to najtańsza wersja, ale sprawi ona, że twoja skóra będzie niezwykle miękka i gładka.

8 perfum o słodkim, owocowym zapachu na lato
Jak zrobić masaż antycellulitowy bańką chińską?
Jak zrobić perfumy?
Jak wybrać zapach dla siebie?
Wskazówki
  • Robienie olejków zapachowych to świetna zabawa.
  • Podczas tworzenia zapachów możesz również zastosować olejki eteryczne – z róży bądź lawendy.
2
Wybierz odpowiednio skoncentrowane olejki zapachowe, których użyjesz podczas tworzenia zapachu. Podczas dobierania zapachów możesz użyć swojej wyobraźni. Możesz użyć pojedynczego zapachu, jak wanilia czy brzoskwinia, lub stworzyć własne połączenie. Olejki zapachowe są stosunkowo niedrogie, buteleczki są małe, ale już jedna kropla płynu pozwoli nam uzyskać intensywny zapach. Zatem jedna butelka starczy ci na długi czas.
3
Znajdź odpowiednią buteleczkę na olejek zapachowy. Najlepszy będzie pojemnik z ciemnego szkła. Nie polecam przechowywania olejków w przejrzystym opakowaniu wykonanym z tworzywa sztucznego czy bezbarwnego szkła. Światło może oddziaływać na wiele olejków i wpływać na zmianę ich zapachu. Jeśli więc uzyskasz żądany zapach, trzymaj go z dala od źródeł światła.
4
Zadbaj o ochronę powierzchni, na której pracujesz. Podczas tworzenia ulubionego zapachu olejku może zrobić się bałagan. Połóż więc warstwę ochronną na powierzchnię, na której pracujesz, a w szczególności wtedy, gdy jest ona wykonana z drewna. Podkładki wykonane z tworzywa sztucznego będą do tego celu odpowiednie.
5
Przelej olejek bazowy do buteleczki. Do tego celu użyj lejka, chyba że masz bardzo pewną rękę. Dzięki temu nikniesz zabrudzenia powierzchni.
6
Przy pomocy zakraplacza dodaj do olejku bazowego po jednej kropli skoncentrowanego olejku zapachowego. Dzięki temu będziesz w stanie określić intensywność zapachu i nie dodasz go za dużo. Jak ocenić natężenie zapachu? Dobra zasada ogólna to 3 krople olejku zapachowego na 28 gram olejku bazowego. Jeśli chcesz uzyskać bardziej intensywny zapach dodaj nieco więcej kropli, jeśli mniej dodaj 1-2 krople.

Jeśli chcesz mocny zapach, raz na jakiś czas dodaj kroplę skoncentrowanego olejku zapachowego i pozostaw mieszaninę na kilka godzin. Po pewnym czasie wróć i wypróbuj zapach na skórze. Czynność powtarzaj dopóki nie uzyskasz pożądanego zapachu.
7
Poczekaj aż olejek nabierze zapachu. Jeśli jesteś zadowolona z zapachu i jego intensywności, dokładnie zakręć buteleczkę i odstaw ją na kilka dni w ciemne miejsce. W tym czasie twój olejek "dojrzeje" i nabierze ostatecznej intensywności. Kiedy mieszasz aromaty, zapach jest stale skoncentrowany. Zanim więc użyjesz go, poczekaj aż całość połączy się ze sobą. Po upływie tego czasu twój olejek jest gotowy do użycia.
Wskazówki
 4.5/5 (66 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dobrze dobrane perfumy są integralną częścią naszej osobowości. Lubimy czuć ich woń na skórze i zapach, jaki...
Jak zrobić perfumy cytrusowe w domu?
Dobrze dobrane perfumy są integralną częścią naszej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt