Tutaj jesteś: Biznes > Marketing i Public Relations > Promocja > Jak zrobić plakat?

Jak zrobić plakat?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (214 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Mając przed sobą biały karton, termin wykonania pracy i całkowity brak weny, możesz uznać, że zrobienie plakatu nie jest rzeczą łatwą. Jednak przestrzegając podstawowych wskazówek, stworzenie atrakcyjnego i skutecznego plakatu jest w zasięgu twojej ręki. Pamiętaj, że twoim celem jest przyciągnięcie uwagi widza i zachęcenie go do tego, by podszedł bliżej i zapoznał się z informacjami zawartymi na plakacie. Żeby ten cel osiągnąć możesz wykorzystać kolory, grafikę i nieograniczone pokłady wyobraźni.
1
Spisz informacje, które koniecznie muszą znaleźć się na plakacie. Na przykład, jeśli reklamujesz przedstawienie teatralne, musisz podać takie informacje jak: data, godzina i miejsce wystawienia sztuki, a także jej tytuł, cenę biletów i numer kontaktowy. Jeśli twój plakat ma przedstawiać projekt naukowy, musisz wymienić jego nazwę i pytanie/hipotezę, na które ma odpowiedzieć.
2
Zdecyduj się na jeden duży element graficzny. Jeden duży element przyciąga uwagę do centralnego punktu całego plakatu. Możliwości do wybrania jest wiele: czarno-biały rysunek, zdjęcie, diagram, wycinek z gazety lub abstrakcyjny projekt.
3
Wybierz taki kolor tła plakatu, który współgra zarówno z jego tematem, jak i z grafiką. Na przykład plakat, który przedstawia kolorowe zdjęcie, powinien mieć tło wybrane spośród kolorów, które znajdują się na fotografii, biało-czarne zdjęcie lepiej będzie się prezentować na kolorowym, niż na białym tle, a jaskrawy róż nie będzie najlepszym wyborem dla plakatu dotyczącego jakiejś poważnej kwestii.
Jak zrobić wiklinę z papieru?
Jak zrobić masę papierową?
Jak zrobić kwiat z papieru?
Jak zrobić papier?
4
Umieść grafikę w widocznym, ale i ciekawym miejscu. Spróbuj pochylić element graficzny lub przesunąć go w lewo, na przykład na jedną trzecią wysokości liczonej od wierzchołka plakatu. Rozważ narysowanie dookoła grafiki czarnej obwódki, która jeszcze bardziej ją uwypukli.
5
Ołówkiem narysuj od linijki cienką linię w miejscu, w którym chcesz umieścić tytuł plakatu. Na przykład, możesz zechcieć przechylić tytuł pod tym samym kątem, co wcześniej grafikę. Gdy narysujesz już linię pomocniczą, delikatnie naszkicuj litery lub użyj w tym celu szablonu.
6
Litery pomaluj kolorem dopełniającym do koloru tła. Napis będzie bardziej wyrazisty, jeśli wokół każdej z liter zrobisz czarną obwódkę. Jeśli tło plakatu jest bardzo ciemne, rozważ wycięcie i naklejenie na plakat liter z jasnego papieru.
7
Znajdź unikalny sposób umieszczenia na plakacie informacji, które przygotowałeś w punkcie 1. Na przykład, na białym plakacie poszczególne informacje mogą mieć różne kolory tęczy. Możesz również umieścić pojedyncze dane w specjalnie wyciętych kształtach (np. balony, serca, dłonie czy cokolwiek innego co pasuje do tematyki plakatu).
 4.9/5 (214 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

4create.eu - 2016-08-01
Ja na swojej stronie sam robie plakaty czy wizytówki. Więc dla mnie to nie problem
szczypior - 2015-06-17
Dobra rada, dzięki :)
Gucio - 2013-09-13
Nie rozumiem dlaczego to się tak długo ładuje!!!
goska87s - 2012-11-03
całkiem przydatne rzeczy, o których czasami człowiek po prostu nie pomyśli konstruując plakat. Dobrze spisane, dzięki
oczko - 2011-12-06
dziękuję
puszek999 - 2011-09-22
Świetne, dzięki!!!
 
Ania ma 6 lat. Przed najbliższą rodziną gra rolę prawdziwej gwiazdy – tańczy, śpiewa – może zostanie nowym dziecięcym...
Co to jest mutyzm wybiórczy i jakie są jego objawy?
Ania ma 6 lat. Przed najbliższą rodziną gra rolę prawdziwej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt